Dankbaarheid

Even legt ManB zijn hand op mijn schouder, “och, liefje, wat heb je jezelf nou aangedaan.”
We kijken naar de trap. En hij ziet mijn vermoeide gezicht.
Ja, wat heb ik mezelf aangedaan. Want van hem hoefde het tapijt echt niet van de trap gehaald.
Mijn voorgenomen wraak had natuurlijk geen effect op hem, hij lacht wellicht in zijn vuistje.
Vriendin leefde zich uit op de trap, zij hoeft echt niet naar een sportschool.
De Helpman kon de belofte aan mijn eigen gemaakte soep en zelfgebakken brood niet weerstaan en bood zich aan als nietjestrekker. Hij zat boven op de trap 33008 nietjes te trekken, en toen het bakje vol was kieperde hij het gewoon om zodat ik vriendin moest ontnieten.
Onder het tapijt op de onderste trap (trap naar de eerste verdieping) ligt nog een heel dikke foamlaag, die moet nog afgekrabd, en daar zaten korte latjes op geniet. Het is echt de slechtste versie trapbekleding.

Het was een enorm gebabbel in het trappenhuis en ik genoot stilletjes van deze twee goede krachten want het is zo verschrikkelijk frustrerend als je zelf graag wilt en blijkt dat het niet kan.
Ik kan wel zeggen dat ik dankbaarheid voelde.

Mooi gemeleerde kleur he, zo zou ik het wel geschilderd willen zien.
2016-04-18-dankbaarheid-trapboven

Ook hier vind ik de kleuren prachtig zoals ze zijn, maar de lastige foam…
2016-04-18-dankbaarheid- onderste trap

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Dankbaarheid

  1. Owwww hellup .. wat een heidens karwei zeg. Heb ooit één keer een trap zo moeten behandelen. Dat doen we eens maar nooit weer

  2. Appelvrouw zegt:

    Henk J,
    Zegt dat, hellup! die opstaande rand is ook allemaal kit. Ik zou niet weten wat ik zonder vriendin moest, behalve een dure traprenovator inhuren.

  3. Ejek Visser zegt:

    wat een werk meid, jammer dat de wraak niet zo aangeslagen is, hij vind het leuk. jammer
    maar wat een werk hebben jullie je op de hals gehaald, sterkte morgen

  4. broekstukken zegt:

    ’t Klinkt niet een songezellig, het werk rond deze rotklus.

  5. Jokezelf zegt:

    Het is een verschrikkelijk karwei, maar ik moet steeds zo lachen om die laconieke tongue in cheek beschrijvingen van jou. Zo’n wraakoefening die uiteindelijk verkeerd uitpakt..

  6. Appelvrouw zegt:

    – Ejek, oh ik ben zo onderhand toe een een goede rugmassage! de hele dag toekijken hoe anderen zwaar werk verrichten is best zwaar.
    Het werk moet toch een keer gebeuren.

    – Martin,
    het is ook niet ongezellig, mijn vriendin is een echte kletskous waar je ook nog graag naar luistert. Bovendien is ze nog een goede werker.
    En de Helpman verricht ook wonderen met al die nietjes, grote bewondering voor hem, zit ie op zijn knieen onderaan de trap om de onderste treden te doen.

    – Joke,
    We moeten het ook niet te zwaar zien.

  7. HteD zegt:

    een houthakker lijkt me nog steeds een goede optie ,vriendin lijkt me wel een robuuste houthakster , zal wel waaibomenhout zijn die trap ,hak je zo aan mootjes .
    hoe moest je haar ontnieten ,met hars of een magneet ?

  8. Rob Alberts zegt:

    Een meer solide trapbekleding krijg je nooit meer.

    Wat zal er uiteindelijk te voorschijn komen onder de lijm- en foamlagen?

    Nieuwsgierige groet,

  9. Appelvrouw zegt:

    – HteD,
    Geen idee wat een degelijke nieuwe trap kost.
    Maar… Vriendin kan inderdaad wel als houthakker een baan zoeken, vakwerk levert ze af!
    Waaiangbomenhout, HteD, niet iedereen kan zich een degelijke harthoutentrap veroorloven.
    Je maakt me wel erg aantrekkelijk voor me om mootjes te hakken.
    Ik heb haar met een magneet ontniet, en toen waren er meer delen die magnetisch waren.

    _ Rob,
    Solide, maar het slijt wel.

Geef een reactie

