(bitter) Zoete wraak

Dit is de ultieme kans om ManB eens goed te confronteren met klussen.
Vooral met onafgemaakte klussen zodat hij ook eens kan beleven hoe dat voelt!
Mijn wraak is zoet. Zijn tere voetjes zullen pijn gaan doen. Zijn gezicht zal op onweer staan!

Twee weken ga ik er over doen om het tapijt van de trap te verwijderen.
Iedere keer een beetje, niet te snel. Tussendoor genieten van hoe hij zich ergert en misschien zelfs af en toe goed boos wordt omdat het zo’n troep is en hij met zijn lieve voetjes die kale, nog heel ruwe trap af moet.
En dan laat ik het nog een week onaangeroerd.
Mijn hart gaat al sneller kloppen van opwinding. Dat wil ik meemaken!

Aan een vriend en een vriendin vertelde ik mijn voornemen.
Maar ze vonden het helemaal geen goed plan. Misschien moest ik het pratend aan hem duidelijk maken dat ik niet tegen al die onafgemaakte klussen kan.
Jaja… maar… dat heb ik niet goed gedaan want het had geen effect.

Het duurde te lang voor ik kon beginnen, we werden allebei hartstikke grieperig, en hij houdt dat nog langer vol dan ik, met gevoelige luchtwegen kan ik geen stof rondstrooien.
Maar gisteren hield ik het niet meer vol en begon.
Eén trede maar, naar mijn etage, dan kan hij een beetje wennen, nam ik me voor.

Ik ben geen klusser, ik bedoel ik weet niet hoe het moet. Na wat geworstel kwam ik er achter dat iedere trede wel 50 nietjes heeft, aan beide zijden zit een plasticstripje vastgeniet.
Zie maar dat je dat loskrijgt, want daar is het niet voor gemaakt, ooit moeten de schieters bedacht hebben dat je tapijt voor eeuwig op je trap liet.
Al na 2 rukjes schoot het in mijn rug, muurvast, beide; het tapijt en mijn rug!
Wie doet er nu tapijt op de trap! Smerig!
Het stof en zandtroep vloog alle kanten op, terwijl het net gestofzuigd was.
Het gaat me niet lukken, ik kan het niet.
Dit is werk voor de vakvrouw. Dus ik appte haar meteen: Help!
En zij terug: Maandag ben je de eerste.

Daar gaat mijn plannetje.
Zo gaat dat nu altijd als ik wraak wil nemen! Zelfs dat kan ik niet.
trap1

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op (bitter) Zoete wraak

  1. Hondje zegt:

    Je kan de troep die het maakt ook laten liggen

  2. Appelvrouw zegt:

    Hondje, nou, hij gaat straks op vakantie en ik wil niet in de troep lopen. Heb nog zoveel te doen als hij weg is.

  3. bentenge zegt:

    Tapijt op de trap is typisch Engels. En voor het verbergen van goedkopere houtsoorten ?

  4. broekstukken zegt:

    Kan je mooi de kunst afkijken. Ze gaat vast niet niet voor niet weghalen.

  5. HteD zegt:

    een houthakker met een bijl de trap laten weghakken ,daarna een nieuwe bestellen , lijkt me dat ManB daar niet vrolijk van wordt .

  6. Ejek Visser zegt:

    wat een klus Appelvrouw ik benijd je niet, het is goed dat je het aan een vakvrouw overdraagt, kan wel begrijpen dat je het zelf wilt doen, maar je hebt alleen je zelf er maar mee.

  7. Appelvrouw zegt:

    – Bentenge,
    Nu ik half internet afgestruind heb op traprenovatie geloof ik dat je gelijk hebt, de meeste trappen zijn van vurenhout.
    Maar tapijt zie je hier in Nederland ook heel veel.

    – Martin,
    Dat is een goed idee, kunst afkijken met de handen in de zak.
    Ik hoop namelijk wel dat het daarna voor 10 jaar weer in orde is, en tegen die tijd ga ik verhuizen, in plaats van de trap vernieuwen.

    – HteD,
    Oh, dat is ook wel een erg goede optie. Vooral die houthakker, ben dol op werkende mannen.

    – Ejek,
    Als ik sterkere heupen had dan deed ik het wel zelf. Maar ik zit al anderhalf jaar of langer op het randje van de zoveelste pijnaanval, en ik dan kan ik dit beter aan een ander overlaten en zelf iets leuks gaan doen.
    Na het verwijderen van het tapijt is dat nog niet alles, die dikke lijmlaag moet ook nog weg. En dat is ook een dag of 5 werk, want ik heb 2 trappen.
    En ik moet nog bedenken wat er op moet, niet die saaie laminaatkleur!
    Moet ook geen burenoverlast geven als ik de trap op loop met schoenen aan.

  8. Rob Alberts zegt:

    Tapijt heeft mijn voorkeur, lekker warm aan de voeten.

    Wat wordt het nieuwe?

    Vriendelijke groet,

  9. Appelvrouw zegt:

    – Rob, ik heb nog geen idee wat het nieuwe wordt.

    Tapijt vind ik niet zo fris hoor. Ik heb smetvrees 🙂

  10. EJW zegt:

    Schiet het al op?

  11. Aad Verbaast zegt:

    Beetje om je heen trappen?

  12. Appelvrouw zegt:

    – EJW, het is maar hoe je het bekijkt, het tapijt zit er in vast gegroeid, zo zwaar! en op de onderste trap zit ook nog een foamlaag, dus krabben, en dan die kit nog. Dat kun je, volgens mijn klusvrouw alleen met gif verwijderen, en dat wil zij doen! Ik hoop niet dat ze tzt beroepsziekte krijgt door mijn trap.

    – Aad,
    Haha… ja, ik geef de opdracht.

  13. sprakeloosid zegt:

    Ik volg de escapades een beetje, maar de foto geeft geen reden om aan vervanging te denken, of is het slechts de wraak die zoet moet zijn. Denk je daar nu nog zo over?

  14. Appelvrouw zegt:

    Sprakeloos, ja ik denk nog steeds aan wraak, maar zoals altijd heb ik mezelf er mee 🙂
    Ik zou het in ieder geval zo weer doen.

Geef een reactie

