Ben ik aan het midlife crissen?

De fietsdealer vroeg of ik soms in de heuvels had gefietst nadat ik vertelde dat de lagers alweer kapot zijn. In januari zijn er nog nieuwe in gekomen.
“Nee meneer, ik woon in Groningen, daar is alles plat, en er zijn alleen tunnels voor fietsers maar geen heuvels”
Ik vertelde niet over de duinen van Ameland, duinen zijn toch geen heuvels?

Het valt nu niet mee om de aankomende nieuwe lagers te vertrouwen.
Eind vorig jaar, toen de fiets ook kapot ging, heb ik niet getreuzeld en meteen een gewone gekocht.
Nu ja, gewoon… hij heeft geen trapondersteuning en dat gaat ie ook niet krijgen!
2016-04-10-midlife crisis fiets
“Je lijkt wel in de midlife crisis” zei ManB, “nu begrijp ik waarom je geen zin in sex meer hebt.”
Ik geen zin meer? Hij moest eens weten!
Op mijn stoere fiets kijken alle mannen naar me, en het maakt niets uit dat ik dik en uitgezakt ben, en ook niet wat ik aan heb, ze kijken allemaal toch veelbelovend, of is het veelhopend.
Mijn retro zonnebril doet het ook helemaal (ligt op het stuur) die maakt me járen jonger omdat je mijn dichtgevallen varkensoogjes niet ziet!
Ik verbeeld me weer 25, op een toerfietsje door Groningen was ik zo 40 km rond zonder problemen. Mooi jong en slank, terwijl ik toen niet wist dat ik mooi was, daar dacht ik niet eens over na en niemand keek naar me.
Ik koos zelf mijn minnaars uit.
En nu, op mijn oude dag claxoneren auto’s spontaan, lachen spiegels me toe, bellen snelle jongens met hun fiets, zelfs op de sportschool worden de jonge mannen met de halterstangen steeds sterker als ze me zien.
Niemand van hen weet dat ik niet meer dan 4 km op die fiets kan zonder erge pijn te krijgen, niemand van hen weet dat ik helemaal geen sterke, vitale en sexueel interessante vrouw ben.
Maar in mijn hoofd gebeurt van alles.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

24 reacties op Ben ik aan het midlife crissen?

  1. Rob Alberts zegt:

    Je maakt het voor je lezers ook elke keer weer de moeite waard.
    Nu alleen nog betere lagers …..

    Vriendelijke groet,

  2. je bent zo goed als je je voelt … en hopelijk beter dan je steeds weer stuklopende lagers. Ook mijn zelfvertrouwen groeit zodra ik een zonnebril draag 🙂

  3. Appelvrouw zegt:

    – Rob,
    Daarom heb ik ook niet meer zoveel lezers, de moeite blijft over 🙂
    Als het meezit krijg ik donderdag de nieuwe lagers zodat ik weer verder weg kan dan 4 km.

    – Henk J,
    Als ik op de stoere fiets zit voel ik me echt weer jong maar alleen in mijn hoofd. Lichamelijk voel ik wel dat ik harder wil en kan, maar mijn heupen willen écht niet, zo’n gevangen gevoel dat je maar niet begrijpt waarom je niet verder en harder kunt zonder gestraft te worden.
    Jij en een zonnebril, daar heb ik nooit over gedacht omdat de foto’s die je op je blog laat zien nooit met zonnebril zijn Daar ga ik eens over nadenken.

  4. sprakeloosid zegt:

    a dirty mind is a joy forever toch, in alle lagers

  5. Jokezelf zegt:

    Zo is dat; zonnebril op, wie doet je wat!

  6. Appelvrouw zegt:

    – Sprakeloos,
    A dirty mind… nou en of, ik veeg de vloer met ze aan!

    – Joke,
    🙂

  7. knutselsmurf zegt:

    Mooie fiets. Het ligt altijd aan jou. Hij kan moeilijk zeggen : “u bent al de vierde waar de fiets spontaan uit elkaar valt, ondanks dat er nauwelijks op gereden is.”

  8. Appelvrouw zegt:

    Knutselsmurf,
    Het maakt het wel lastig om daar iets op door te gaan. Hij is wel heel coulant en goed in service, maar nu komt het er op aan of hij dit definitief goed gaat oplossen.

  9. broekstukken zegt:

    Je kan wel eens pech hebben. Vorig jaar had ik twee maal vlak achter elkaar een nieuwe trapas nodig. Een vriendelijke en goede fietsenmaker is ook een joy for ever.

  10. Appelvrouw zegt:

    Martin,
    Pech met een Elektrische fiets kost meestal wel wat meer. Lagers van een motor zijn duurder dan een trapas.
    Deze dealer is echt heel vriendelijk, tot nu toe valt dit nog onder de garantie. Maar dat houdt wel een keer op. Ik heb juist gekozen voor een ombouwsetje, dat is goedkoper dan een kant en klare elektrische merkfiets. Maar 600 euro is nog niet gratis en dan moet het wel goed zijn en niet dat ik geen heuveltje op kan en de lagers gaan kapot. Ik ben benieuwd hoe het afloopt.

  11. Beeldsprekers zegt:

    Volgens mij heet het in dit geval midlife crossen!

  12. Aad Verbaast zegt:

    Belangrijkste is natuurlijk om je eigen lagers in conditie te houden!

    P.S.: elektrisch fietsen is na internet de beste uitvinding die ik kan benoemen. Tip en advies.

  13. Appelvrouw zegt:

    Beeldsprekers,
    Dat is een mooie.

    (alles aangepast)

  14. Appelvrouw zegt:

    Aad,
    Mijn lagers hou ik in conditie op de gewone fiets.

    De E-fiets vind ik ook geweldig, mits ze goed zijn. Tien jaar geleden kreeg ik van Vroems een E-fiets, later werd die fiets een oldtimer en moest ik vaak naar de fietsenmaker voor software update, en dat kostte iedere keer 50 euro (willekeurig, maar de laatste 2 jaar was het zelfs 3 keer per jaar). En na 4 jaar had ik een kapotte accu, een nieuwe kostte 400 Euro.

    Nu heeft ManB vorig jaar een ombouwsetje gekocht en mijn gewone fiets omgebouwd, maar al na 5 maanden waren de lagers kapot, en in januari nieuwe gekregen, en 2,5 maand later waren die ook al kapot. Dan weet ik nog niet zo zeker of het een goede uitvinding is, maar mij krijg je desondanks nog niet aan een kant en klaren dure E-fiets.

  15. Blewbird zegt:

    Je hoofd is je hoofd.

  16. Appelvrouw zegt:

    Blew, en mijn fiets is mijn fiets 🙂
    En over hoofden weet jij volgens mij alles.

  17. Henk Bossema zegt:

    ManB heeft het ombouwsetje geplaatst? ik zou gewoon hem de schuld geven. 🙂

  18. Appelvrouw zegt:

    Henk B,
    Ja, vorige keer was het reuze handig om ManB de schuld te geven, maar in januari heeft de dealer het gedaan, en het zijn niet de lagers, zoals ik dacht maar de tandwielen.
    Het voordeel is wel dat ik nu twee mannen de schuld kan geven, en mezelf omdat ik door de duinen van Ameland fietste, en aan groningen vanwege de fietstunnels en viaducten.
    Tijd om harder te trainen om die boosheid te uiten.

  19. Hondje zegt:

    Het mooie is dat je vanaf donderdag weer de wijde wereld in kunt fietsen. Dat je de vrijheid om je heen kunt vastleggen.
    Een dag niet bewegen, moet je snel vergeten.

  20. Appelvrouw zegt:

    Hondje,
    De vrijheid befietsen zal nooit meer zijn wat het was nu ik mijn fiets niet vertrouw.
    Een dag niet bewogen kun je ook onthouden en genieten als je actieradius kleiner is: beter een kleine actieradius dan geen.
    Zoals je ziet geloof ik niet in vergeten, maar gebruiken.

  21. Hondje zegt:

    De fiets wordt weer hersteld, het vertrouwen daarin kan je ook zien als gebruiken

  22. Appelvrouw zegt:

    Hondje, ik moet het afwachten.

  23. Beeldsprekers zegt:

    @Appelvrouw, dank voor de aanpassingen!

  24. Appelvrouw zegt:

    Beeldspreker,
    Ik weet niet waarom je steeds door de moderatie moet. Je reactie was anoniem.
    En dat ben jij niet 🙂

Geef een reactie

