Ik ben niets gewend

Voor zover ik me kan herinneren is het al wel 15 jaar geleden dat ik griep had, of verkouden, dat verschil is maar een halve graad.
Ik was wel eens een dagje onwel, maar niet meer dan dat.

Zondag heb ik nog ca 4 km gefietst op een gewone fiets, want de lagers van mijn E-fiets zijn alwéér kapot.
Gistermorgen lekker vroeg op en om 7 uur buiten gestept, en daarna zelfs anderhalf uur gehuishoudt (record in 5 jaar) alsof ik ongesteld moest worden (wat niet onmogelijk is want ik ben alleen maar stil gelegd met hormooninjecties die nu na een half jaar uitgewerkt raken).
Daarna een voldane welverdiende slaap van maar 30 minuten om vervolgens net zoveel tijd lezend in de zon door te brengen.

Toen kwam een nieuwe meneer van de uitlaatservice die me door Kardinge rolde en toen het regende kleedde hij me netjes aan in een regenjas.
Een attente man ben ik niet gewend en wist dan ook niet hoe ik er mee om moest gaan.
Lekker genoten in mijn luie (rol)stoel buiten!

Om half 5 ging de duwer weer weg.
Nog niet de deur uit of ik voelde keelpijn opkomen. Niks aan, ik ben zo zelden zo ziek dat ik niet eens goed weet of dit wel normaal is.
Na het eten en de afwas voelde ik me al zieker worden.
Te weinig fruit in huis.
Je denkt toch niet dat ik ziek thuis wil zitten zonder fruit?
ManB is ook al anderhalve week uit de running.

Wat een heerlijkheid dat de winkels tot 22 uur open zijn en ik kocht meteen 4 bakjes druiven, 2 zakken persinaasappelen, 4 grapefruits, citroenen, rijstwafels en biscuitjes.
Mij maken ze niks, als ik toch zieker word heb ik genoeg in huis.
Kennelijk had ik dat niet moeten denken want toen ManB om 21 uur eindelijk iets tegen me zei kon ik nog maar nauwelijks antwoorden, er kwam geen geluid meer uit me.
Vannacht echt belabberd geworden en mijn ontbijt kwam via dezelfde weg weer terug en al dat lekkere fruit wil er niet in.
Alles in mijn keel is opgezet, slikken begint pijn te doen nadat het eerst nog moeizaam ging, en ik zwijg.
Dat zou je niet zeggen he, na al deze woorden!

– PS: wens met geen beterschap want het gaat zonder die wensen ook wel over!

2016- 04- 5- Ik ben niets gewend- zuster

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Ik ben niets gewend

  1. Henk Bossema zegt:

    Dan hoop ik dat zolang het duurt het dragelijk is en dat de tijd die kennelijk nodig is te overzien is.
    En vooral geen beterschap, je kent het verloop dus geniet ervan als het inderdaad verloopt zoals je al voorspeld had. 🙂

  2. Je bent de stepsils vergeten. Altijd fijn om het schuurpapier in je keel even glad te strijken met zo’n snoepje ……. geen beterschap

  3. Appelvrouw zegt:

    – Henk B,
    Dankjewel voor je begrip. Ik ken het verloop niet maar weet wel dat ik weer beter word. Dat moet gewoon.

    – Henk J,
    Oh ja, ik denk dat je daar gelijk in hebt, die stepsils (of zijn het strep…)
    Er zit niets anders op dan de honingpot naast het bed te zetten en met mijn vinger er een lekkere lik uit te halen.

  4. Rob Alberts zegt:

    Komen er ook nog lekkere mannen aan jouw bed staan?
    Of heb je daar ook al geen oog meer voor?
    Zonder mijn beterschap wensen reken ik wel op een waarheid getrouwe verslaglegging op dit blog van jouw ziek zijn.

    Ook geen vriendelijke groet,

  5. Appelvrouw zegt:

    Rob, Dankjewel dat je niet met ziekewensen komt.
    lekkere mannen?

    Naast mijn bed is ook geen ruimte voor een man, en in mijn bed al helemaal niet!
    Moet er niet aan denken, praat me d’r niet van, lekkere mannen, brr

  6. HteD zegt:

    geen attente mannen gewend ? recent ben je nog met een erg attente man op reis geweest .
    ben benieuwd hoe manB je zwijgen ervaart .
    wel beterschap gewenst ,attente mannen doen dat .

  7. Denk je wel aan je gebit ?

  8. Appelvrouw zegt:

    – HteD,
    Daar moet ik over nadenken. Volgens mij ben ik niet in mijn jas geholpen en werden mijn veters niet gestrikt. Wel werd de stokvis schoongemaakt en waren er allemaal lekkere dingen.

    ManB merkt er niets van dat ik zwijg, hij zit op zijn kamer.
    Bedankt voor je attente wens.

  9. Appelvrouw zegt:

    Henk J,
    Ik leg het op het nachtkastje.

  10. Jokezelf zegt:

    Agossie, mag ik wel met je te doen hebben? Dan wens ik je geen beterschap en dan toch een heel klein beetje (ik ben erg geconditioneerd in het wensen van beterschap ;-)) . Overigens; sabbelen op een ijsblokje wil nog weleens helpen tegen een zere keel.

  11. EJW zegt:

    Dat het gauw over mag gaan. Een verkapte beterschapswens, mag dat wel?

  12. Appelvrouw zegt:

    – Joke, nou ja, Een beetje. Griep en verkoudheid zijn bij de mensen wel bekend en invoelbaar. Maar soms heb je klachten die niet zo goed begrepen/herkend worden en juist daarvoor heb je meer begrip nodig.

    IJsbokjes… daar moet je zo’n ijsblokjeshouder voor hebben, en in de diepvries zetten.
    Misschien toch weer eens zo’n ding kopen, meestal gooi ik ze weer weg omdat we het niet gebruiken. IJsblokjes zijn zo vreselijk koud in de mond.

    – EJW,
    Verkapt mag wel. Ik hou niet van direct 🙂

Geef een reactie

