Het geheim van de tuffelkelder

De hele week kwamen we langs een tuffelkelder (aardappelkelder) waar we geen aandacht aan besteedt hebben maar vanmorgen viel mij op dat het netjes gemaakt was, het paadje was geveegd, de kantjes afgestoken, én de deur stond een stukje open.
2016-03-25- Tuffelkelder-1

Mijn nieuwsgierigheid was gewekt!
Gauw de camera in de aanslag, autodeur zachtjes openen alsof ik bang was betrapt te worden.
HteD vond het maar niks dat ik me naar die enge plek begaf. Hij besloot de auto startklaar te houden voor als ik moest vluchten voor het grote gevaar, je weet in deze tijd nooit waar dat ligt. Een verstopt ei kan al gevaarlijk zijn.
Van binnen hoorde ik wat gekras.
Een dier?
Voetje voor voetje waagde ik me dichterbij.
Misschien zou het opspringen als het mij hoorde en me opvreten.
Of het was een gevluchte misdadiger… Wat zou die allemaal met me kunnen doen.
Heel voorzichtig keek ik door de deuropening.

Goeievrijdagnogantoe!
Je gelooft nooit wat ik toen zag.
Echt, ik was totaal verrast.
Snel de camera in de aanslag als bewijs, je zou me anders nooit geloven!
2016-03-25- Tuffelkelder-2-paashaas

Zeg nou zelf
Wat moet je er mee.
De natuur is allang van slag.
De wereld is één grote verwarring.
En ik zie een paashaas die zijn ei kwijt is.
Zie jij dat ook?

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op Het geheim van de tuffelkelder

  1. hunebedbouwer zegt:

    Die paashaas heeft z’n zak goed geveegd.

  2. biker zegt:

    hahaha.. wederom een geweldig verhaal..

  3. Appelvrouw zegt:

    – Hunebedbouwer,
    😮 ik dacht al dat hij de bezem verkeerd om had maar nu begrijp ik waarom

    – Biker,
    Dankje

  4. HteD zegt:

    ongelooflijk ,,zonder die foto had ik dit nooit geloofd

  5. Ejek Visser zegt:

    wat jij allemaal al niet mee maakt meid jij kan er wel een boek overschrijven zo langzamerhand

  6. bentenge zegt:

    De paashaas werd geofferd door de heks (m) die zijn bezem bereed alsof het de laatste keer was. Maar ik snap niet waarom hij/zij daar naakt voor moet zijn. Verdemme zeg, wat een verhaal ! Dank je wel voor het delen.

  7. Appelvrouw zegt:

    – HteD,
    wordt tijd dat je meer vertrouwen in me krijgt.

    – Ejek,
    Wie leeft, een avontuurlijke geest heeft, én de mogelijkheid er op uit te gaan,
    die maakt wat mee.
    En mijn blog is mijn boek genoeg.

    – Bentenge,
    Mooie beschrijving van je.
    De paashaas is altijd ongekleed, of heb jij wel eens een paashaas in een polyester rokje gezien?
    (dat zou toch echt een gezicht zijn geweest).

  8. shocking ….. 🙂 zelf prefereer ik voor het reinigen van mijn bilnaad een iets zachtere borstel

  9. vriend P zegt:

    Ik heb wel eens gehoord van pony-play, daar hoort een buttplug met paardenstaatrt bij. Is dit nou paas-play met een bezem ? Niks voor mij, ik geef de voorkeur aan andere speeltjes …

  10. Skip zegt:

    Ik moet er niet aan denken dat als hij vliegt in een turbulentie terecht komt, alhoewel🤓 De eitjes krijgen dan wel een kleurtje😊

  11. EJW zegt:

    Volgens mij Is dat beest met die slurf eitjes aan het zoeken op een plaats waar de zon niet schijnt. Eet smakelijk!

  12. Appelvrouw zegt:

    – Henk J,
    LOL

    – Vriend P,
    Paasplay :-0 dat moet het wel zijn! ‘
    Heb jij liever speelsere paaseitjes?

    – Skip,
    🙂 alleen vliegers denken aan zulke dingen.
    Bij pasen horen gekleurde eitjes, dus het zou niet erg zijn.

    – EJW,
    LOL, in een paashol. Die eieren zullen beter smaken dan die van de aldi.

  13. Rob Alberts zegt:

    Hier in Amsterdam snapt niet iedereen waar ons eten vandaan komt.
    Nu ja, voordat het in de supermarkt komt.
    Maar dat je bij jullie zo de tuffels moet oogsten vind ik erg apart.
    Tuffelkelder zij je toch ???

    Verbaasde groet,

  14. Appelvrouw zegt:

    Rob, ja de tuffelkelder, nu je het zegt zou het maar zo kunnen zijn dat de paashaas de tuffels zocht ipv zijn eieren.
    Tuffel is Twents, we waren een midweek in twente.

  15. Lehti Paul zegt:

    Die paasheks heeft mooie benen hoor. Zo kom je ze niet vaak tegen in een tuffelkelder. En dan ook nog zo mooi beschenen. Ik zou zeggen: neem de bezem van ‘m aan en masseer die spieren dan eens fijn. Daar ontspant de paasheks vast van. Want zo’n zoekende houding lijkt me niet gezond.
    Eieren zie ik trouwens niet.

  16. Jokezelf zegt:

    En mens maakt toch wat mee, zo onderweg 😉

  17. Appelvrouw zegt:

    – Lethi Paul,
    Och arme paasheks, nu kan ik hem niet met de bezem masseren want ik ben weer in Drenthe.
    Eieren was hij denk ik ook aan het zoeken.

    – Joke,
    Je moet er oog voor hebben 🙂

Geef een reactie

