op een bankje onder de kerk

“Wat een mooie kerk.”
“En daar ook,” is mijn reactie bij de volgende kerk.
“En daar…”
“Alweer één”, ga ik door. “Waar zijn we eigenlijk?”
“Neuenhaus,” antwoordt HteD. “Nou moeten we toch wel eens een bord vinden met de richting Lage erop.”
“Daar heb ik al heel wat bordjes van gezien, Lage 8, stond er op.”
“We rijden toch al wel een uur.”
“Prachtig deze kerk met witte klok”, vervolg ik mijn enthousiasme.
“Die anderen hadden ook een witte klok”, tempert hij me.
Zwijgend rijden we verder tot hij de stilte weer verbreekt:
“het barst hier van de kerken.”
“Ze lijken toch wel heel erg veel op elkaar hè”, waag ik voorzichtig, “alles lijkt op elkaar.”
“Sterker nog,” bevestigt hij mijn twijfel: “alles is hetzelfde.
Zet de navigatie eens aan.”
Ik ben een a-techneut dus het ding werkt niet.
“Dan moet je wat langer op het knopje drukken,” aldus HteD, maar hoe lang ik ook druk, het navigatiesysteem gaat niet aan.
Ook onder zijn druk gebeurt er niets, het oplaadlampje brandt niet.
Ohgod, hoe komen we nu ooit nog thuis?
Ik kijk HteD wanhopig aan. “Hoe kwamen mensen vroeger op hun plaats van bestemming?”
“Aan de hand van de stand van de zon”, hij weet echt alles.
Maar er is geen zon.
We gaan maar op het bankje bij de kerk met de witte klok zitten.
Mocht u ons niet meer zien, dan zitten we daar nog.
2016-03-23- navigatie

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op op een bankje onder de kerk

  1. Grinnikker zegt:

    Leuk geschreven, Appelvrouw. Heb flink zitten grinniken. 😀

  2. broekstukken zegt:

    Ah dat kerkje voor de brug over de Dinkel.

  3. Aan de stand van de zon komen we wel weer thuis 🙂 Een kompas lijkt me ook een prima optie 🙂

  4. Appelvrouw zegt:

    – Anonieme Grinniker,
    Leuke lach heb je.

    – Martin,
    Ja dát kerkje.

    – Henk J,
    Een kompas, haha… die had ik eerder eens gekregen van Vroems, zodat ik niet steeds verdwaalde, maar op een keer stond ik ergens verdwaald en belde hem. Het kompas boven de kaart… ja maar hoe heb je de kaart… die had ik naar het noorden (pf zo0 moeten leggen, daar zou ik nooit mee thuis komen!

  5. Blewbird zegt:

    Heerlijk. Ik heb een goed gevoel voor waar de zon staat en hoe de wind waait, maar zet mij in een bos en ik ben in no time verdwaald.

  6. Appelvrouw zegt:

    Blew, hier is ook een bos, ik hoef alleen te luisteren naar de autoweg heel in de verte, als ik die niet hoor ben ik verdwaald.

  7. EJW zegt:

    In een bos kan ik me moeilijk oriënteren, ben dan ook blij als er uitgestippelde routes staan. Staan die er niet dan probeer ik in ”een denkbeeldige vierkant” te lopen. Rechtuit, dan op een gegeven moment naar links (of rechts) dan weer naar links (of rechts) Dan na de geschatte afstand die je gelopen hebt weer naar links (of rechts) Meestal kom je dan goed uit.

  8. EJW zegt:

    Hoop dat je het een nuttige tip vond

  9. Appelvrouw zegt:

    EJW,
    Dat is een heel nuttige tip.
    Ik strooi altijd broodkruimels

  10. Rob Alberts zegt:

    Nooit geweten dat jij zo’n kerkenliefhebster bent.
    Wel weer een leuk blog.

    Mag ik je ook een fijne Pasen toewensen?

    Vrolijke groet,

Geef een reactie

