enzovoort

Je klachten herken ik niet, zegt de dokter.
Dat hoeft ook niet, ik herken ze wel, al minstens 25 jaar.
Lijkt meer op urineweginfectie.
Nou nee, dat is het niet, dit is een niersteentje.
Eerst maar urine inleveren. 16 uur de uitslag.
Twijfelgeval of het een blaasontsteking is met maar een heel klein beetje bloed, we zetten het op kweek, morgenmiddag terugbellen.
Ik heb geen blaasontsteking, ik heb een niersteentje, al vanaf 11 februari voel ik hem.
Eerst het kweekje afwachten.
Maar ik mag alvast zo’n ontspanningspil om het steentje makkelijker uit te plassen?
Twee dagen wachten is veel te lang nu de pijn in mijn flanken zo hevig is, ik blaas mijn nieren nog op.
We moeten eerst het kweekje afwachten of het geen blaasontsteking is, neem maar diclofenac tegen de pijn.
Het is geen blaasontsteking, het is een niersteentje.
Enzovoort.

Zie hier een eerder geproduceerd steentje.

(eerder geplaatste Niersteentjeswetenswaardigheden

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op enzovoort

  1. Eén van jullie twee is een beetje eigenwijs. Ik gok op een blaasontsteking .. maar kan natuurlijk ook een niersteentje zijn 🙂 Sterkte tot die tijd met de pijn in je flanken

  2. Appelvrouw zegt:

    Ik ken mijn eigenlijk lichaam beter dan mijn huisarts.
    Een blaasontsteking is echt anders. Ik blijf eigen-wijs 🙂

  3. Rob Alberts zegt:

    Andere huisarts zoeken?

    Beterende groet,

  4. broekstukken zegt:

    Verder kijken loont de moeite dan zie je ook een fraaie vergroting vn zo n steentje. waarom doet die arts zo? Verplichte protocollen? Of hardleers (lijkt me wat anders dan eigen-wijs).

  5. EJW zegt:

    Afwachten maar, en dat is ook geen pretje

  6. Appelvrouw zegt:

    – Rob,
    Bij de vorige heb ik ook dit gedoe gehad, tot ik eindelijk een niersteentje heb opgevangen en daarmee het bewijs kon leveren. Toen was het natuurlijk al te laat voor de arts en uroloog.
    Een keer daarna hebben ze wel een echo gemaakt en konden ze hem zien, ook een bewijs.
    Maar sindsdien herken ik de klachten en kunnen ze mij niet van de wijs brengen.

    – Martin,
    Deze nieuwe huisarts wil niets geloven, hij wil bewijzen. Maar ik laat geen echo meer maken.
    Het is zinloos onderzoek, ik weet toch wat ik heb. Ik begrijp ook niet goed waarom hij mijn klachten niet herkent, op internet lees ik een paar van dezelfde klachten die bij niersteentjes behoren. Maar een aantal jaren geleden was ik bij een uroloog voor deze klachten (toen wist ik zelf nog niet dat het niersteentjes waren) en die deed vervelende onderzoeken maar het kwam ook bij hem niet op om naar een niersteentje te zoeken. Het vervelende is dat ze me niet geloven op mijn woord. Maar ik zal bewijzen dat ik gelijk heb.
    Het eerste blokje heb ik ook gelijk: geen blaasontsteking. Vanmorgen opnieuw oranje urine ingeleverd. Veel bloed. Jaja… dat ding haakt overal achter en beschadigt het tere weefsel.
    Nee, ik hoef niet naar de uroloog, en ik hoef ook geen echo.
    Mijn vorige huisarts had het niet in het overgedragen dossier staan, er was geen bewijs dat ik eerder niersteentjes gehad heb. Maar ik had natuurlijk weer wel een bewijs, eerdere opgevangen niersteentjes, maar vooral een bewijs van het lab waar de vorige huisarts eens 1 had laten onderzoeken. Hehe. Dat scheelt dan weer dat het in mijn dossier komt te staan.
    Hopelijk helpt dat op den duur als ik weer klachten heb, en loopt het geen onnodig vertraging op als ik vraag om het ontspanningspilletje.

  7. Appelvrouw zegt:

    EJW,
    Nee, zo zit ik met pijn in mijn heup, dan een kapotte fiets en dan een niersteentje.
    Er zijn ergere dingen, daar ben ik me van bewust, en ik tel mijn zegeningen als ik 1 km step, of door een leuk iemand door het natuurgebied geduwd word, of weer eens iets leuks genaaid heb. Maar ik heb wel een heel ander leven, zit veel te veel binnen.

Geef een reactie

