Levende lijve mensen

Ineens heb ik een heel ander leven.
30 jaar geleden had ik een uitgebreider sociaal leven dan de de jaren daarna.
Op mijn 27e kwam alles in de knel door mijn verhuizing verder weg en de nodige lichamelijke beperkingen die toen begonnen.
In vriendschappen investeerde ik niet. Ik verhuisde vaak, of had het te druk met de liefde.

Waar ontmoet je mensen als je altijd thuis zit?
Dat weet ik nu.
Internet.
Een heel leuke groep mensen uit mijn buurt. Korte praatjes, langere koffieleutjes, meeleven met verdriet en vreugde, en zoveel mensen waarmee ik echt prettig kan praten, niet online maar in het echt. Met buren heb ik geen contact, maar nu ken ik eindelijk mensen in de wijk.

En dan via de website wehelpen.
Vrouwen die me in de rolstoel duwen en komen gymmen. Plus de vader met zijn kind Jason, en een schoonmaakdame.
En het beste paard van de stal niet vergeten: de terrasspuiter, die ik al langer ken en waar een fijne vriendschap mee gegroeid is.
Maar eerlijk is eerlijk, die ken ik van hier en hier is weer heel ander volk dan daar.

Ik ben niet iemand die hecht, dus alle contacten kunnen morgen weer over zijn. Maar vandaag geniet ik er van en voel ik me meer mezelf in het sociale leven dan ik jaren heb gedaan.
Levende lijve mensen,
wat is dat een verrijking als je steeds minder kunt (stomme tegeltjeswijsheid).

Ondertussen naaide ik ook nog wat af want immobilitiet dwingt je binnen te zitten, zelfs als de zon schijnt.
Alleen nog een paar drukknoopjes er in schieten met de tang en ze zijn klaar, drie herfstblaadjes.2016-02-29-drieherfstblaadjes

Dit bericht werd geplaatst in Zelfmaak mode en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Levende lijve mensen

  1. Lehti Paul zegt:

    Internet verrijkt, op heel veel fronten. Hier en daar is wat dat betreft niet heel erg anders, toch?
    Vandaag spoot ik niet, maar legde een terras. 🙂
    En wat hebben die meisjes mooie, sexy pakjes aan!

  2. Appelvrouw zegt:

    Lehti Paul, Ja toch zit er verschil tussen hier en daar.
    Op het blog heb ik weinig mensen ontmoet in levende lijve.
    IN de toekomst mag je dat net gelegde terras ook spuiten hoor.
    De kleertjes vond ik aanvankelijk wat tuttig en “correct” maar van andere bronnen krijg ik toch heel wat positieve input. Aanvankelijk wilde ik dit als proefmodelletjes maken en daarna van het mooie namaakleer zoals eerdere zwarte, maar gezien de positieve reacties overal vandaan besloot ik dat dit ook heel mooi is. En iets meer mijn eigen stijl dan zwart 🙂

  3. kleinborkel zegt:

    Wéér zulke leuke kleertjes en modelletjes. Je bent gewoon ontwerpster, geef het maar toe. 😉

  4. Appelvrouw zegt:

    Kleinborkel, álles is al eens bedacht, je moet wel heel origineel zijn wil het anders zijn.
    🙂

  5. Henk Bossema zegt:

    Drie leuke deerntjes in mooie kledij. Maar zie ik nu ineens botoxlippen? da’s weer jammer dan.
    Natuurlijke lippen zijn gevoeliger en geven meer gevoel.
    Botoxlippen zijn als luisteren naar muziek in de kamer naast je met gesloten deur.
    Maar laat ik de aandacht weer op het werkelijk belangrijke richten, de meissies.

  6. Appelvrouw zegt:

    Henk B,

    Met botoxlippen heb ik geen ervaring.

    Ik heb een papiertje voor de gezichten gehouden, dat doet ook wonderen.
    Doe ik sinds 6 jaar ook als ik in de spiegel kijk, een papiertje voor mijn ogen.

  7. Henk Bossema zegt:

    Met een papiertje voor je ogen doe je jezelf tekort Appelvrouw.

  8. Appelvrouw zegt:

    Henk B,
    Ik zie mezelf echt niet graag meer. Heb wel eens een aardige therapeutmeneer gekend, daarmee zou ik nog therapieën voor de spiegel en leren naar mezelf kijken.
    Dat lukte een keertje toen ik begeerd werd door een man.
    Dat gebeurt ook niet wekelijks, zelfs niet maandelijks en dan verleer je het weer.
    Niet kijken is dan het beste, geen confrontatie.

Geef een reactie

