Drukte op de vensterbank

Het is druk op de vensterbank.
Snoetje en Sproetje vragen Teletubbie Tinky Winky om een snoepje uit haar handtasje maar zij heeft teveel oog voor de citroeneend van Knorretje.
“Mijn auto, “buldert Knorretje al springend op de motorkap, “moet je afblijven, mijn auto.”
Tinky Winky komt dreigend dichterbij: “ik pak je auto af, die wil ik hebben.”
Knorretje, gestuurd door de handjes van de 3 jarige Jason, springt nog een paar keer heel hard.
“Mijn auto, mijn auto.”
Voor ik er erg in heb springt knorretje op Tinky Winky en vechten ze om de auto.
Knorretje is enorm sterk en springt steeds weer op de omgevallen Tinky Winky en die vreemde keelgeluidjes maakt.
Al springend roept Knorretje dat zij weg moet gaan anders zal hij haar doodrijden.
“Hartstikke dood.”
Tinky Winky laat het er niet bij zitten en krabbelt overeind, geeft een ram tegen de citroeneend en die valt aan diggelen. Verongelijkt roept ze: “Dan hoef ik die lelijke auto van jou ook niet meer!”
Even is het heel stil.
Beteuterd kijkt Jason me aan met vragende ogen of ik heel boos zal worden, maar dat word ik niet, ik wacht af.
Met een heel klein stemmetje zegt hij: “zal ik de anwb pakken die maakt hem wel weer.”
“Doe dat maar,” troost ik ons beide, want ik voel me ook beteuterd.2016-02-27-druk op de vensterbank

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Drukte op de vensterbank

  1. Rob Alberts zegt:

    Verrassend, een beetje een uitgekleed verhaal.
    Ik ben anders van jou gewend.

    Winterse groet,

  2. Tinky Winky is een “hij” en geen “zij” Hij draagt wel een handtas, wat je doet vermoeden dat hij homo is

  3. kleinborkel zegt:

    Ik zou me ook beteuterd voelen.

  4. EJW zegt:

    Gelukkig loopt het goed af dankzij de ANWB. Een eend is grappig maar als auto nogal zwak. Ik hield eens het portier in mijn handen toen ik die dichtsloeg. De scharnieren waren totaal verrot.

  5. Appelvrouw zegt:

    – Rob,
    je moet nooit hetzelfde doen.

    – Henk,
    Zo is een mens nooit te oud om te leren. Maar kan het ook zijn dat zhij onzijdig, of dubbelzijdig is?

    – Kleinborkel,
    😦

    – EJW,
    Dat is ook een rare gewaarwording als je met de autodeur in je hand zit.
    Dus mijn eend is op de juiste manier kapot gegaan 🙂

Geef een reactie

