niersteentje

Terwijl half Nederland in bed ligt met een griep, verwacht ik het zoveelste niersteentje.
Als ik ze allemaal had bewaard de afgelopen 20 jaar dan had ik met al dat kristal een prachtige halsketting kunnen rijgen.
Ze zijn gelukkig nog klein genoeg om uit te plassen maar dat duurt wéken want ze blijven overal haken onderweg!
Deze is van een eerdere uitstoot.
Niersteentje

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op niersteentje

  1. bentenge zegt:

    Een dendrietische structuur ?

  2. Wat een prachtig mineraal. En dat op ingenieuze wijze ontwikkelt in het menselijk lichaam

  3. Rob Alberts zegt:

    Jaren terug kreeg ik de diagnose nierstenen.
    De gruwelijke pijn kan ik mij nog goed herinneren.
    Dat deze steentjes er zo mooi uitzien heb ik nooit geweten.

    Sterkte met dit verdriet!

    Bemoedigende groet,

  4. Aad Verbaast zegt:

    O,5 cm?? Heeft jouw ureter de dimensie van een rioolbuis? Aaaauuuwwww!!

  5. Appelvrouw zegt:

    – Bentenge,
    dendrietische structuur, dat moest ik even opzoeken.
    Daar lijkt het inderdaad op, natuurverschijnsel.

    – Henk J,
    de mens zit knap vernuftig in elkaar. Jammer dat het niks oplevert zo’n zelfgemaakt kristalletje.

    – Rob,
    Mannen zijn kleinzeriger…
    Of noem je dat gevoeliger.

    – Aad,
    de eertse keer dat ik het had, en dus niet herkende, heb ik diverse onderzoeken gehad, kennelijk herkende de artsen het ook niet. Ze hebben toen zelfs mijn urinebuis opgerekt, niet om het niersteentje er door te laten, want dat wisten ze niet maar omdat ze niks anders wisten te verzinnen.
    Het hielp natuurlijk niets, maar ondertussen is het dus inderdaad een rioolbuis.

  6. EJW zegt:

    Ziet er mooi uit en vraag me af hoe sterk het is vergroot want ondanks je opgerekte urinebuis lijkt het me toch verrekte pijnlijk.

  7. Appelvrouw zegt:

    EJW, het is niet vergroot maar ingezoomd met een simpele camera.
    Deze was ook wel heel erg pijnlijk, en duurde veel te lang voor ik hem kwijt was.
    Maar hij is een heel klein beetje groter dan een luciferkop, ik denk dat de grootte minder van belang is voor de pijn dan die vlijmscherpe punten die in het vlees haken en snijden. En dat begint met rugpijn, voor je het onder in de buik voelt, kan het nog wel 3 weken duren, zoals deze venijnige.

  8. EJW zegt:

    Toch nog behoorlijk groot. Heel nare kwaal die nierstenen

  9. Appelvrouw zegt:

    EJW, vervelende is dat als je ze eenmaal hebt ze steeds terugkomen, volgens internet, en volgens mijn ervaring. Aanpassen van voeding helpt mij niets. Erger wordt het als ze groter worden en ze niet meer uitgeplast kunnen worden. Dat hoop ik nooit mee te maken.

Geef een reactie

