5 jaar

Vandaag, 5 jaar geleden, startte de palliatieve sedatie voor Vroems,
dat werkte niet.
Een volle week lang was mijn liefste lief wakker.
Wat een week,
die eindigde in een spoedprocedure euthanasie.
Mijn vaste volgers hebben tot in de treure alles kunnen lezen. En me zonder het misschien te beseffen, enorm gesteund met reacties.
https://appelvrouw.wordpress.com/tag/vroems/
5 jaar, dat lijkt in getal lang geleden. Maar die pijn, de spanning, onzekerheid, hoop, liefde, dat alles steekt.

laatstebloempje

Dit bericht werd geplaatst in Rouw, Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op 5 jaar

  1. Rob Alberts zegt:

    Sterkte!

    Vriendelijke groet,

  2. Corja zegt:

    Precies vandaag je omgekeerde trouwdatum…. Sterkte, vrouw!

  3. kleinborkel zegt:

    Ja, terugdenkend is het altijd net gisteren, hè. Die jaren smelten weg. Ik wens je veel sterkte, Appelvrouw.

  4. Henk Bossema zegt:

    door te herdenken in liefde laat je weer een stukje verdriet los.

  5. Lehti Paul zegt:

    We schrijft blijft.
    Tot gauw.

  6. Jokezelf zegt:

    Ik lees huilend je verhalen over Vroems. Ze zijn zo herkenbaar.

  7. Appelvrouw zegt:

    – Rob,
    dankje.

    – Corja,
    Ik vat hem niet.
    Vroems stierf de 15e.

    – Kleinborkel,
    Dankjewel.

    – Henk B,
    Dat hoop ik. Mijn motto is eigenlijk dat het verdriet liefde toont.
    Het eerste jaar wilde ik niet eens van die pijn af omdat ik bang was de liefde kwijt te raken.

    – Lehti Paul,
    Jij weet wat je zegt 🙂
    Tot gauw, ja!

    – Joke,
    Jij zit er nog midden in. Kan me zo voorstellen hoe zwaar dat is. Huilen helpt dan wel.
    Dankjewel voor het lezen.

  8. broekstukken zegt:

    Vroems de man met de onverslijtbare humor. Mij verbaasde het wel eens, hoe hij wrang alles op de korrel kon nemen om te lachen en zijn tranen te bedwingen. Herdenk, maar zie inderdaad ook de bloemen die niet dood gaan. Hier op het balkon bloeien dezelfde.

  9. EJW zegt:

    Herinneringen aan de bescheiden man met humor komen boven. De tijd heelt alle wonden, zegt men maar het kan lang duren en soms gaat het niet over

  10. Aad Verbaast zegt:

    Ook ik herinner me Vroem als de dag van gisteren. Bijzondere man dus, want ik ‘kende’ hem enkel via het blog.
    Hou hem hoog (doe je ook).

  11. Appelvrouw zegt:

    – Martin,
    Bedankt voor je reactie. En doet me ook goed dat je hem via het blog gekend hebt en geobserveerd.

    – EJW,
    Dankje, ook dat jij hem via het blog gekend hebt.
    Mijn motto is al jaren dat de tijd geen wonden heelt maar ze overschrijft.

    – Aad,
    Ik denk dat jullie ook wel eens een discussie hebben gevoerd, daar hield hij van.
    Hoe meer tegenspraak, hoe boeiender hij het vond, dan zat hij met een brede glimpach te reageren.
    Dat haalde dan weer eventjes de pit in hem boven.

    Jazeker hou ik hem hoog, dankje.

Geef een reactie

