Ik hou t niet meer!

Omdat ik alweer 2 weken niet zelfstandig de deur uit kon zag ManB zijn kans schoon. Hij zette me op rantsoen.
Je bent te dik, was zijn antwoord.
Hij houdt niet van een koelkast vol groenten en fruit, nee per dag, of om de dag haal je op wat je nodig hebt.
Zo dus. Die is gek!
En toen vroeg ik hem iets snoepigs voor me mee te nemen.
Nee, zei hij, je bent te dik.
En als je soms denkt dat ik ben afgevallen in die 2 weken heb je het mis. Geen grammetje! Ik ben nu eenmaal vasthoudend, en hij zal het niet meemaken dat ik onder zijn regime afval.

Ik hou van je, zegt hij, maar hij wil een slanke versie van me. In zijn dromen tilt hij me graag eens op.
Het is of zijn moeder voor me zorgt.
Daar komt echt geen liefde voor mij aan te pas.
Bah, ik wil mijn vrijheid terug!

Maar ik ben niet gek, ik heb nog vrijers en vriendinnen,
dus wie bij me komt: neem alsjeblieft een reep melkchocola van cote d’or mee (geen andere!), en zoute dropjes van klene.
Kwijl kwijl…
Gelukkig word ik vanmiddag nog even uitgelaten en kan ik er gebruik van maken me door de supermarkt te laten rijden.
Ik hou het niet meer!
groenten

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Ik hou t niet meer!

  1. Blijkbaar ben jij de eerste patient in ManB’s gesloten obesitas-inrichting 🙂 …… sterkte

  2. Rob Alberts zegt:

    En wat heb je mee naar huis gesmokkeld.

    Nieuwsgierige groet,

  3. broekstukken zegt:

    Wat een verstandig man. Je hebt ook feeders. Dan moet je om emmers vragen.

  4. Appelvrouw zegt:

    – Henk J,
    De eerste, en de enige.
    Hij heeft makkelijk praten hij weegt al jaren 62 kilo en kan rustig snoepen of eens teveel eten.
    Hij heeft Aziatisch bloed en ze in die familie hun best doen om op gewicht te blijven anders worden ze te dun.
    Maar zulk rantsoen werkt natuurlijk averechts, als de koelkast vol lekkere groenten was had ik het lang zo moeilijk niet!

    – Rob,
    Niks meegenomen want ik wilde liever de natuur in.
    Alleen kwam later in de middag vriendin Kalkoen, en zij had chocoladekoekjes waar ik er twee van heb verstopt voor als ik het weer eens niet uithou. En toen kwam ManB ook nog eens met zijn geheime voorraad, die krijg ik dus nooit te zien! Maar die heb ik helemaal opgegeten met mijn heerlijke smulvriendin (die ook al zo prachtig slank is).

    – Martin,
    Verstandig? Ach kom… dan zou hij zorgen dat er voldoende verse groenten en appels in huis waren.
    Maar ik ben wel blij dat hij geen feeder is, maar soms zo’n blokje melkchocola, een wortel of fuji of Kanzi appel… dat zou ik best gezellig vinden. Geen rantsoen, dat werkt echt averechts, dan krijg ik ongelooflijke schransbuien, zodra ik weer de winkel in kan…
    Of ik laat alle vrienden en vriendinnen deze week nog komen… oh… daar kwijl ik op los.
    Wetende dat ik nooit meer een hele reep op kan, waarschijnlijk zelfs geen halve. Maar het idee om lekker te schransen onder de tafel in het hoekje, dat kan mij wel bekoren, en dan heb ik niets aan een verstandige man!

  5. ”Maar zulk rantsoen werkt natuurlijk averechts, als de koelkast vol lekkere groenten was had ik het lang zo moeilijk niet!”

    Als je jezelf dik wil eten in groenten zal je toch wel heel erg veel moeten eten. Eet gerust worteltjes zoveel je wilt …… en je raakt vele kilo’s kwijt 🙂

  6. Appelvrouw zegt:

    Henk, ik kan er niet tegen als er geen verse groenten zijn en ik ben dol op appels, per dag gaat er soms wel 4 ons groenten alleen naar mij verdeeld over de dag, dan eet ik geen aardappelen of iets anders erbij, en 3 of 4 stuks fruit.
    Maar mijn speltbrood is ook heel erg lekker, toen ik er achter kwam dat 1 snee door mij gebakken brood 120 gram woog… tegen die van de supermarkt 35, begreep ik hoeveel ik wel eet, dus dat heb ik terug gebracht naar een halve snee brood, is nog altijd 60 gram. Dat eet ik met groenten of tomaten als beleg.
    Maar ik weeg nog steeds hetzelfde als vorig jaar.
    Helaas gaat afvallen bij mij heel moeizaam, ook zonder snoep, en vette dingen verdraag ik niet.
    Mijn probleem is natuurlijk dat ik weinig intensief kan bewegen. Volgens mij moet ik nog veel minder eten. En dan kom ik algauw bouwstoffen tekort.

  7. reinejragolo zegt:

    Mag het ook een stukje toni choceloni zijn?

  8. Appelvrouw zegt:

    Reine, jazeker! Lekker. Maar dan wel die grote ronde brok. Misschien leg ik m nog even weg omdat ik gisteren een bord vol andijvie met tomaten en walnoten at waar ik nig van na geniet.

  9. Aad Verbaast zegt:

    Begrijp ik het goed: ManB roept, en jij dan niet snoept?

    Jij gaat toch over jezelf? Of zie ik dat verkeerd..

  10. Appelvrouw zegt:

    Aad, dat zie je verkeerd. In n goed huwelijk bepaalt de man. Hij is kostwinner en moet boodschappen doen. In zijn fam heel normaal dat er 1 dominant is maar bij de anderen zijn dat de vrouwen, ik heb dus iets niet goed gedaan… te laat getrouwd denk ik.

  11. H te D zegt:

    krachttraining lijkt me wel goed voor man B, dan kan ie je optillen als ie wat gespierder wordt.
    H te D

  12. Appelvrouw zegt:

    HteD, dat is een veel betere optie dan dat ik moet afvallen. Dankjewel voor de tip.

Geef een reactie

