Wat heeft zij dat ik niet heb?

“Wat is hier veranderd,” snuffelend als een hond loopt ManB door de kamer, “wat is er gebeurd?”
Zonder iets te zeggen omhels ik hem want ik heb iets gedaan waar hij op tegen is.
Hij kijkt naar het senseo apparaat en ik weet dat hij me controleert.
Al probeer ik mijn gasten stiekem koffie te geven, hij ziet altijd dat ik een ander standje heb gekozen.
Het zal me ook niet verbazen als hij binnenkort de koffiepads gaat tellen.
Mijn handen gaan over zijn rug om hem maar mild te stemmen.
“Is er iemand geweest?”
Hij kijkt me strak aan, “er is iets, waarom ben je zo lief. Wat is er. Heb je een man op bezoek gehad?”
Tsss… een man op bezoek, wanneer dan? De mogelijkheden zijn altijd zo beperkt sinds hij nog minder werkt en vroeg thuis is.
Hij blijft kijken en ik kom er niet onderuit. Smoesjes zal hij niet accepteren.
“Miep Sopdoek is geweest.”
Zijn gezicht klaart op als van een kind die een verrassing heeft gekregen.
“Dus dat is het, het ziet er zo lekker schoon uit.”
Tot mijn grote verbazing wordt hij niet boos.

Rotzak, denk ik, weet je wel wat het me kost om iemand anders het huishouden te laten doen, niet alleen financieel?
Toegeven aan de terugval, toegeven dat ik het huishouden echt niet aankan.
Al die jaren dat ik mijn best deed om het huis maar op orde te houden, maar bleef eindeloos achter lopen, heeft ie nog nooit gezegd dat het hier zo lekker schoon is en ook nooit een hand uitgestoken om wat mee te helpen!
Krijg nou wat.
Als een ander het maar doet is het lekker schoon.
Morgen nodig ik een minnaar uit.
Mijn eigen stiekemigheidje als beloning, een beloning waar ik meer aan heb dan een compliment over een gedweilde vloer.
Bekijk het maar!

Maar morgen lijken de erosgoden me niet gunstig gestemd; ManB heeft vrij genomen.
Ik word wakker uit mijn middagslaapje door lawaai in de badkamer.
Zachtjes sluip de trap af om te zien wat daar gaande is. Het watergespetter en gelach komt me tegemoet.
Door de half openstaande deur gluur ik naar binnen.
Ik weet echt niet wat ik zie!
ManB daar aan het soppen samen met mijn vriendin Iele.
Ze praten over wat het beste werkt, dasty of biotex.
Zachtjes sluip ik weer naar boven mijn bed in.
Wat heeft zij dat ik niet heb?

kwal

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Wat heeft zij dat ik niet heb?

  1. Jokezelf zegt:

    Passende foto 🙂

  2. Aad Verbaast zegt:

    @appelvrouw: ik zou me niet al te grote zorgen maken zolang ze het huis soppen en niet elkaar.

    Sterker nog: je moet nooit iets zelf doen waar anderen van beweren dat ze dat leuk vinden en goed kunnen.
    Toen ik die regel ontdekte heb ik nog nooit zoveel tijd over gehad.

  3. Blijkbaar ziet Jokezelf meer dan ik

  4. kleinborkel zegt:

    Die foto! 😀

  5. Appelvrouw zegt:

    – Joke,
    🙂
    Ik zeg niets.

    – Aad,
    Nou… eigenlijk zou het mijn geweten wel sussen als hij een ander sopt 🙂

    Bedankt weer voor je wijze les over anderen laten werken die dat leuk vinden.

    – Henk J,
    kwal

    – Kleinborkel,
    🙂

  6. Tja, misschien dat je ManB toch aan het huishouden krijgt met een stoeipoes die er een seksspelletje van maakt en hem al stoffend, boenend, zemend enz. achter haar aan door het huis neemt. Maar geen moment hem de kans geeft haar te pakken, want dan heb je er daarna niks meer aan. De meeste mannen geloven heilig in de-aanhouder-wint en zo’n onvervulbaar geloof mot je in stand houden, toch ?!

  7. EJW zegt:

    Gewoon een tutuutje aantrekken dan is ManB niet meer te houden en moet Iele alleen verder soppen waarna ze zo boos is dat ze in haar eigen sop gaar kookt

  8. Appelvrouw zegt:

    – Artafterallart,
    Haha… ik denk niet dat hij iemand achterna loopt maar de gedachte dat het zo zou gaan als jij beschrijft lijkt me prachtig.

    – EJW,
    Heerlijk!
    Maar een Tutuutje? Is dat een autootje?
    Ohnee, een balletpakje, wat leuk. Zou me echt goed staan,
    als ik nog 45, of jonger was (toen was ik nog toonbaar).

  9. blijkbaar kom ik te weinig op een strand 🙂

  10. Appelvrouw zegt:

    Henk, ja blijkbaar. Daar is ook niets te zien hoor, ik begrijp het wel.

  11. Henk Bossema zegt:

    Soppen? Hoe gaat dat ook al weer?

  12. Appelvrouw zegt:

    Henk B,
    van boven naar beneden.

Geef een reactie

