Ik stam van adel

Het kost me veel moeite hulp te vragen, daarom is het een hele overwinning dat ik vriendin durf te vragen me een kalkoen te brengen.
Met gevaar voor eigen leven fietst ze met de kalkoen in de fietstas over het dwarsdijkje en de andere gladde straten.
De kalkoen blijkt een tijdrovende want we raken verstrengeld in een spannend verhaal van haar.
Soms denk ik dat ze me weer leert denken.
Zij schuift het smeltende sneeuw met de schuiver die Vroems nog maakte, weg.
Apetrots voel ik me met zo’n mooie vriendin.
Dat ik van adel afstam merk ik nu pas voor het eerst.2016-01-23-Adelijke dame

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op Ik stam van adel

  1. Lehti Paul zegt:

    Soms denk ik dat ze me weer leert denken.
    …..
    bijna poëzie.
    Dat wordt de volgende kalkoen …..
    eh verhaal.
    Ik ook van jou.
    Truste.

  2. als je als “Jonkvorst” geregistreerd staat weet je reeds bij je geboorte dat je blauw bloed hebt 🙂
    Dat je kalkoen maar smaken mag

  3. Appelvrouw zegt:

    – Lehti Paul,
    was ik in het echt ook maar zo poëtisch.

    – Henk J,
    Dat heb ik even opgezocht.
    Inderdaad, gaat helemaal terug naar Karel de Stoute!

  4. Aad Verbaast zegt:

    Bijzonder. Ik ken alleen vliegende vrouwen die die bezem net andersom vasthouden.
    Of kon die kalkoen ook achteruit vliegen?

  5. Henk Bossema zegt:

    Karel de Stoute? Verbaast me niks.

  6. EJW zegt:

    Iemand van adel eet toch geen kalkoen? Die eet kaviaar

  7. Appelvrouw zegt:

    – Aad,
    Je hebt altijd vrouwen die het andersom doen.

    – Henk B,
    Is lang geleden, we moeten afgaan op wat geschreven staat.

    – EJW,
    We moeten met onze tijd meegaan, de adel van tegenwoordig is niet meer zo rijk.
    Ik ben zelfs net 13e geslacht en we hebben onze rijkdommen verspeeld door te trouwen buiten de adelijke stand, of erfenissen na te laten aan buitenstaanders, uit afgunst.

Geef een reactie

