Dit wil ik!

Het ging de afgelopen tijd geweldig goed, ik gymde leuk, kreeg van mijn mountainbiker ook nog een boxoefening op, kocht weer eens een elektrisch loze fiets, want het leven straalde me weer tegemoet.
NU ja, dat mocht niet duren en van een stralende vrouw moest ik even terugschakelen naar een zwaarmoedige, maar besloot er niet bij te gaan zitten!

Als ik pijn heb ben ik dol op mijn rolstoel, verzachtend en liefkozend zit ik dan in zijn draagkracht.
Zoals nu, dan is het echt genieten.
Maar 2 belangrijke duwers zijn afgevallen en zodoende kom ik er niet uit als het zo min is als nu.
Daarom lijkt me dit hieronder het beste, nooit meer vragen om een duwer,
nooit meer wachten tot iemand tijd heeft en dan helaas pas om 16 uur komt terwijl ik al vanaf 13 uur zit te wachten.
Gewoon genieten en bewegen in de rolstoel, dat wil ik! Geen scootmobiel maar zelf bewegen op eigen kracht.
Mijn hart bonst van verlangen.
Groningers pas op!
Hier kom ik! (Echt even kijken hoor, t is prachtig)
Ik heb er zo’n zin in!

Dit bericht werd geplaatst in Leven met lichamelijke beperking en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Dit wil ik!

  1. Lehti Paul zegt:

    Hij ìs leuk.
    App je me dan even van te voren?
    Dan sta ik klaar met de filmploeg!!

  2. Appelvrouw zegt:

    Lehti Paul,
    Ha ja, en dan ga ik als eerste kip en kalkoen kopen op de markt bij jou, want de diepvries is leeg.

  3. knutselsmurf zegt:

    Jammer dat je niet weet wat je hebt. Het lijkt erg op MS ( relapses ) en daar bestaan medicijnen voor.

  4. Appelvrouw zegt:

    Knutselsmurf, bij de pijnpoli vinden ze dat ik “er doorheen” moet, dat mijn pijn komt van het niets doen of teveel doen. Ik moest opbouwen… nou, dat ging heel goed, tot het ineens weer over was. Om medicijnen voor MS te krijgen moeten ze wel eerst die diagnose stellen, en dat doen ze niet. Ik ben nu uitbehandeld. Ze denken dat ik me aanstel dat ik nu ineens weer niet kan lopen en het met de dag erger is geworden. Donderdag is het gelukkig de laatste keer dat ik er heen moet, heb er neits aan gehad.

  5. Cool, zo’n rolstoel!

  6. Jokezelf zegt:

    Dat lijkt me inderdaad een geweldige rolstoel!

  7. Aad Verbaast zegt:

    Gaaf ding! Sparen en kopen!

  8. Appelvrouw zegt:

    – Beeldspreker, lijkt me echt leuk, een stoere sportrolstoel met die kit, dat voorwiel. Je hebt ze al jaren met draaisystemen voor je armen, maar dat kan ik niet. Roeien wel.
    Zodra ik een vakantie naar Zweden boek koop ik daar een… (Snif, maar ik ben iemand van: eigen land eerst, dus Zweden zit er ook dit jaar niet in)

    – Joke,
    Het is de combinatie van stoel, stuur (voortbewegen) en natuurlijk het allerbelangrijkste de rijder, want wat kun je, ik stel me voor dat dit een topcoureur is. Als ik 5 kmh haal vind ik dat ook al heel mooi.

  9. Appelvrouw zegt:

    Aad, ja dat wil ik ook, serieus, maar ik heb geen optie gezien het hier in Nederland te kopen. En het past waarschijnlijk niet op mijn ietwat zwaardere rolstoel dus wil ik er een echte sportrolstoel bij. Als je het dan doet, doe het dan goed. Maar misschien zijn dit wel mijn midlife jaren, de midlife crises, waarbij je je jong en vitaal waant.

  10. Jaaa zo wil ik ook wel een ritje. Ik denk dat je nog wel even wat aan je arm en schouderspieren moet werken voor je echt snelheid kan maken

  11. EJW zegt:

    Prachtig ding, al hoop ik er nooit in te hoeven. Ik heb weleens in een rolstoel gezeten omdat er geen andere stoel in de wachtkamer aanwezig was. Het was een ouderwets inklapbaar ding. met een lekke band. Voelde me toch wat ongemakkelijk in die stoel omdat ik er eigenlijk niet in thuishoorde

  12. Appelvrouw zegt:

    – Henk, ah, boor nou mijn droom niet de grond in. Ik was al aan het boxen. Ik vrees dat ik dit ritje aan jou moet overlaten 😦

    – EJW,
    Die akelige opklapdingen zitten bepaald niet lekker, ongeacht of je een handicap hebt, je zou hem er wel van kunnen krijgen. Ik zou me ook ongemakkelijk voelen als ik ergens was waar ik niet in mijn eigen rolstoel zat.

  13. els zegt:

    Gaaf ding en je kunt er lekker mee scheuren. Heb je een goed circuit in de buurt?

    Heb je ook ervaring met middelen die gewrichten soepel houden zoals Synofit of Atrimove of anderen? Heb je ook ondervinding met middelen die juist niet werken?

  14. Appelvrouw zegt:

    Els, ik heb een prachtig circuit, woon 300 meter van het natuurgebied met prachtig brede fietspaden naar Garmerwolde en Bedum. Of gewoon naar de wijk lewenborg.

    Geen enkel middel werkt.
    Maar geluksmomenten maken het dragelijk. En die heb ik gelukkig nog voldoende.

Geef een reactie

