Op een eiland

Omdat je aan je huwelijk moet werken (zegt men) en ManB en ik kort na elkaar jarig zijn, besluiten we iets anders te doen, een paar dagen Ameland. Leuk goedkope hotelaanbieding.

En daar gaan we maandag op pad (ik ga op reis en ik neem mee)…
2016-01-11-Ameland01

Het eerste wat me opvalt is de dijkwachter
Die een oogje in het zeil houdt.
2016-01-11-Ameland02

ManB is ook nooit te beroerd om een handje te helpen.
2016-01-11-Ameland03
Terwijl ik net als de dijkwachters naar de lucht kijk om er achter te komen wat er te zien is.
2016-01-11-Ameland04

De kamer is prachtig, en van de nodige luxe voorzien, waaronder een reuzenbed en ieder ons eigen dek. Je moet er niet aan denken dat je de hele nacht onder hetzelfde dekbed moet liggen!
Na een voldane fietstocht in de middag moeten we in de avond romantisch doen. Is niet mijn sterkste kant maar ik kan wel net doen alsof.

In het hotel kun je gebruik maken van een sauna. ManB blij want dan kon ie me weer eens bloot zien lopen!
We zijn de enige gebruikers. Hoe romantisch, kan ik zijn schouders masseren om te voorkomen dat hij andere handelingen wil.
We lopen in onze blote billen buiten in de regen tussen de palmen en varens, ons verbeeldend dat we op Aruba zijn.
2016-01-11-Ameland05
Helaas is nergens een koudwater optie, geen slang of dompelbad. Dan maar weer naar de hotelkamer, afspoelen onder de koude straal (stortdouche). De echte kick gaat verloren. Ook de 2e ronde levert geen bevredigend gevoel en we gaan maar op bed liggen zo bloot als we zijn.
(hier heb ik geen foto van)
Knarsende geluiden alsof er bedden uit elkaar geschoven werden. Piepgeluid van de telefoon van ManB. Tikkende hakjes op de gang.
Het is om te smoren, 22.7º in de kamer.
In die hitte proberen we te slapen, ik weet zeker dat ik vannacht ontplof wegens uitzetting van mijn bloedvaten.

In de ochtend klinkt overal lawaai. Ik weet zeker dat boven ons iemand aan het gewichtheffen is en die halterstangen stoer op de grond laat vallen. Ik ben jaloers op de vrouw van die gewichtheffer, zij hebben vast en zeker een krachtige nacht gehad met veel gewicht zonder dat ze aan romantiek hoefden te doen.

‘s Ochtends ga ik vroeg op weg om de zee te zien zodat ManB kan uitslapen. Niet dat ik van de zee hou, maar als je toch zo dichtbij bent kun je op zijn minst een foto maken en er mee pronken op het blog, dacht ik.
Maar eenmaal die hoge duin op geklauterd, is er geen zee meer te bekennen.
2016-01-11-Ameland06
Helemaal leeggelopen!
Is dit nou alles waar mensen zoveel over schrijven?
2016-01-11-Ameland07

ManB heeft zijn ontbijt weggewerkt en stelt voor in de middag samen te gaan fietsen.
Ik krijg het benauwd. Alsmaar iemand om me heen vind ik zo beklemmend en barst mijn hoofd uit elkaar door alle indrukken.
Stel je voor dat je een vluchteling bent in een grote groep, ik denk dat ik iemand zou vermoorden, op zijn minste mezelf want ik word er knettergek van als mijn hoofd niet af en toe van mij alleen is.

2016-01-11-Ameland8

Dit bericht werd geplaatst in Uit in Eigen Land en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Op een eiland

  1. Henk Bossema zegt:

    Maar ondanks alles toch wel een geslaagd weekend neem ik aan.

  2. broekstukken zegt:

    leeglopende zee
    geen dompelbad aanwezig
    ameland zeker

  3. Je laat je in ieder geval niks meer wijs maken door Al Gore en andere milieumalloten. De zeespiegel daalt .. Basta !!!

  4. Aad Verbaast zegt:

    kijk Appelvrouw. Als ik jouw verslag lees van dees trip dan groeit mijn verlangen om dat ook ooit eens mee te maken allemaal. Je bent een vrouw die al aar zegeningen kan tellen.
    En ik snap toch echt niet (in deze) dat het eiland Ameland genoemd is. En Niet Amen-Land.
    Dat was pas echt op haar plaats!

  5. EJW zegt:

    Ben twee keer op het eiland geweest. Het is er mooi en lieflijk maar erg klein. Na Hollum, Ballum en Ullem (of zoiets) en het Oerd bezocht te hebben was de koek op want meer smaken hebben ze niet. En dat is mijn bezwaar van een klein eiland vooral als je er 14 dagen bent. Je kunt er wel af maar dan moet je de boot nemen en die vaart alleen op bepaalde tijden. Bovendien ben ik niet op een eiland om eraf te gaan dus opnieuw naar Ballum, Ullem en het Oerd (of zoiets) Het benauwde me en ik was blij dat ik eraf was maar.voor een weekend is het fijn om er te zijn, Een leuk verslag met humor dus met plezier gelezen

  6. Appelvrouw zegt:

    – Henk B,
    Voor mij beslist niet voor herhaling vatbaar want nu heb ik een terugval. Maar ik maak meestal wel iets van wat ik doe (of waar ik ben).

    – Martin,
    Geen beter thuis
    dan je eigen huis.

    – Henk J,
    Zie je, jij snapt het. Ik dacht nog dat ik het moest verduidelijken maar dat is gelukkig niet nodig.

    – Aad,
    Ik kan ook mijn plagen tellen.

    – EJW,
    Ik heb nooit iets gehad met een eiland, had al vaker aangekondigd dat ik dit nooit meer wilde.
    Maar ja, soms doe je iets voor een ander.
    Voor mij lichamelijk te zwaar om te fietsen door de duinen, ik heb het niet gered tot het Oerd.
    Ik had een mooi boek bij me, had beter de 2e dag in de hotelkamer kunnen blijven lezen, maar daarvoor ga je toch niet er op uit.
    Ik weet nu in ieder geval dat ik dit niet meer moet doen, met name om lichamelijke redenen: teveel belasting.
    En ik hou ook niet van dat opgesloten gevoel, en de ene duin ziet er niet veel anders uit dan de andere, sommigen zijn alleen wat groter en bruiner maar dat is het enige verschil.
    Het meest dankbare is ManB, en dat is dan voor een keer ook wat waard.

  7. kitty vromen zegt:

    Fijn weer eens iets te lezen van je en ManB.:)

  8. Jokezelf zegt:

    Je hebt in ieder geval heel hard aan je huwelijk gewerkt, zoveel is wel duidelijk. En ik moet het even kwijt: ik moet altijd zo lachen om je Barbie opstellingen, geweldig!

  9. bentenge zegt:

    Kijk, als de zee weg is dan hoef ik er niet meer heen. Kan ik deze to do gelijk schrappen, net zo makkelijk. Wel mooie foto’s en fijn weekend blijkbaar !

  10. Appelvrouw zegt:

    – Kitty,
    Ik ben niet weggeweest van het blog.

    – Joke,
    Aan dit huwelijk moeten we ook echt werken, zo verschillend zijn we in alles, en als de hartstocht ontbreekt moet je het van de vriendschap hebben, onze basis, de rest is bijzaak.
    Dankje voor je lach, of eigenlijk dat ik je aan het lachen mag brengen.

    – Bentenge,
    Ohja, er zijn nog veel meer dingen die ik je kan vertellen die je kunt schrappen.
    Neem bijvoorbeeld een affaire (frustratie omdat het weer niet goed is), een fietstocht (uitputting), uitslapen (vermoeiend).
    En foto’s maken. Ik krijg nooit in beeld wat ik in gedachten heb.

  11. Blewbird zegt:

    Mooi! Misschien zou je wat langer moeten blijven om het ‘ongeduldig willen’ te verdrijven. Na een week is bijna niets meer belangrijk genoeg.

  12. Appelvrouw zegt:

    Blewbird,
    Langer gaat niet, ik moet teveel niks doen omdat ik er niet kan komen. En ik ga toch niet naar een eiland om niks te doen? Dan blijf ik wel thuis. Voor jou , en sommige anderen die van de zee en duinen houden zal het wel anders zijn maar ik begin steeds meer op te zien tegen weggaan vanwege de beperkingen die er door groeien.

  13. Met een 3d film
    Schiet je zo’n droomvakantie
    Toch thuis bij elkaar 🙂

  14. Appelvrouw zegt:

    Artafterallart,
    dan moet je wel diepte zien, voor mij is de wereld plat.

Geef een reactie

