Spiegels en kapstokken

Wat kan ik allemaal wel doen, ManB is weg en ik ben daarom onverwacht de hele dag alleen.
Geen zin in stiekeme schoonmaakacties meer.

Het boek Anatomie van fitness en krachttraining, met prachtige plaatjes hoe onze spieren werken, of wanneer ze werken, is me duidelijker dan abracadabra over het brein en hormonen en neurotransmitters. Het boek is een grote stimulans om te bewegen, en te zien welke oefening waar goed voor is, en zo kan ik precies zien waar ik pijn heb in mijn heupen en wat voor oefeningen ik moet doen. Een prachtig boek, 10 plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden.
2016-01-2-liefde heelt-01Anatomie

Al is er ook veel op internet te vinden, zoals volgende oefeningen:
Benengym doe ik sinds ruim een maand intensief 4 keer per dag, in sessies van 3x 20

Squat doe ik 2 keer per dag, 3 x 15 want zo’n bibs wil ik ook, al lijkt het me lastig met passende kleding.

Ik moest trainen om de halterstang in mijn nek te leggen, zelf lijkt het me niet gunstig als je alsmaar ballast met je meetraint, in plaats van van je af.
Weet iemand hoe je die halterstang daar krijgt?

2016-01-2-liefde heelt-02Calvin&Hobbes

Nou dan is het alweer nodig om te pauzeren met een boek.
Maya Angelou, ik weet waarom gekooide volgens zingen.
2016-01-2-liefde heelt-03Gekooide vogels
Het boek heb ik al twee keer eerder gelezen maar heus, iedere regel is als nieuw voor me. Vol warmte lees ik prachtige zinnen hoe het zwarte meisje gediscrimineerd wordt maar op een dag haar huid aftrekt en ze blank is, en haar haren niet kroes zwart maar blond blijken te zijn.
Op bladzijde 12 beginnen de letters alweer uit het boek te vallen. Daarom verkies ik meestal luisterboeken, maar daar kun je helaas niet in wegkruipen.

Weer actie, je zou toch gek worden als je altijd al je activiteiten over de dag moet verdelen?
Ik ben gek.
De ene was uit de machine en ophangen, andere was erin, de was van eergisteren nog opvouwen.
Badkamer schoonmaken.
Bekijken waar ik het beste een goede schoonmaakster kan vinden want ik kan het niet aan.
Pauzeren op de bank met een kopje groeneblaadjesthee met munt.
Nina Simone zingt
Verlangen naar Vroems.
In zijn armen, geborgenheid, verwarming van mijn hele ik.
Waarom mocht hij niet nog wat blijven, maar het zou nooit genoeg voor me zijn geweest.
Liefde heelt de ziel.
Mijn ziel is nog niet heel.
Nog altijd gilt alles in me: “Ik hou van je.”
Woorden die we niet tegen elkaar zeiden want het voelen zegt meer.
2016-01-2-liefde heelt-04Vroems
Eigenlijk een macaber beeld, deze twee foto’s in het album naast elkaar: links beloofden we voor elkaar te zorgen tot de dood ons zou scheiden, rechts bouwde hij zijn kist.

Op de radio vertelt iemand dat oxytocine, bekend als het knuffelhormoon, belangrijk is als je baby bent. Het zorgt voor vertrouwen, verbinding, hechten.
Alles wordt duidelijk waarom ik niet hecht. En vaak zoek naar wat niet bestaat, omdat ik het stofjesgevoel niet heb meegekregen.
Geen wonder dat ik mijn leven lang de pest aan mijn moeder had (heb).

“Dagboek van een ezel” door Rodaan Al Galidi laat ik afspelen. Heb het al heel vaak beluisterd maar kan er niet genoeg van krijgen. Het is het eerste boek dat ik van hem hoorde en was meteen “verloren”.

Hij vertelt haarscherp de kant van een asielzoeker.
Soms herken ik zelfs details van toen ik op de vlucht was voor mijn vader.
Verschillende keren werd ik weer naar huis gestuurd want niemand wilde iets te maken hebben met de situatie.
Het geweld werd dan weer erger en ik vluchtte weer, een cirkel want zonder geld, zonder kompas, zonder weet van de wereld kom je niet ver als anderen je niet willen helpen.
En toen ik in tehuizen zat kreeg ik eten en veel regels, een soort bed, brood en douche.
Als ik niet aan hun regels voldeed stuurden ze me op straat maar dat mocht niet van de kinderbescherming en werd ik weer elders geplaatst.
Hoe kon ik voldoen?
Zo, maar dan nog erger, moet een asielzoeker zich ongeveer voelen. Van alles afgesneden, ontworteld, en ook nog in een land met een andere taal, andere cultuur en heel andere regels.

Inmiddels ontmoet ik prachtige opmerkingen, steun, en opbouwende kritiek,
spiegels en kapstokken.
Mijn dank is groot aan de echte steunpilaren om me heen.
De pijnpoli heeft nog steeds niets opgeleverd omdat de pijn veel dieper zit.
Zij adviseren traumabehandeling.
Ik weet iets beters!
Morgen ga ik op boxzaktraining voor vrouwen

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Spiegels en kapstokken

  1. Lehti Paul zegt:

    Vastbesloten de jongens een eigen kamer te gunnen, ben ik bezig het hele huis overhoop te halen. En zo zette ik net de vogels van Angelou tussen Aafjes, Abdollah, Amirrezvani en Allende. Toen belde de buurvrouw aan, die net als jij druk bezig is met fitnessen en haar hometrainer niet in elkaar kreeg. Nina Simone werd door een klant op het werk gedraaid . . . kortom, ik wil maar zeggen: we zijn dichter bij elkaar dan je denkt.
    Misschien moesten we ons eens bezatten met oxytocine.
    Xxx

  2. reinejragolo zegt:

    Ik droomde ooit dat ik dat zwarte meisje was. Maar ik was te bang om mijn huid af te stropen..

  3. bentenge zegt:

    Ik vond het plaatje van Calvin beeldiger dan al die halterstangdrapeerders. Maar wat een logje zeg. Take care en zakt maar los op die box. Of geef hem de trappen die hij verdient.

  4. Toen ik net geboren was zei de verpleegkundige dat ik wel zou bijkleuren, nu wacht ik nog steeds op de mooie donkere kleur en het zwarte kroeshaar.
    Nina is prachtig!
    Hou je vast aan kapstokken en geef die boxzak van jetje!

  5. Aad Verbaast zegt:

    Complimenten. Je bent het nieuwe jaar goed begonnen: boordevol energie!

    P.S. ik wist echt niet dat zo’n halter in je nek dat met je kon doen. Ik sta paf.

  6. EJW zegt:

    Informatief blog met interesse gelezen Leuke foto’s ook vooral die vrouw op foto 3 met die kont waar je een dienblad met bier kunt opzetten.

  7. voor het squatten hoort de halter op schouderhoogte in een rek te hangen(squatrek). Het enige wat je dan hoeft te doen is de schouders eronder zetten. Het is samen met de deadlift de onvervalste koningin onder de krachtoefeningen. Steek je kont naar achteren, hou je rug hol, en blijf omhoog kijken hé

  8. Appelvrouw zegt:

    – Lehti Paul,
    Om ruimte te maken eerst rommel maken. Ik hoop dat het jou sneller lukt dan mij om ruimte te creeeren.
    Mooie boeken heb je en volgens mij een toffe buurvrouw, behalve dan dat ik me afvraag of ze een ikea hometrainer heeft gekocht, dat is minder tof.
    Als het niet glad was geweest vandaag was ik meteen naar je toe gekomen op mijn super blitse knalgele fiets die ook oxytocine opwekt.
    Andere keer dan maar een potje oxytocineren met je.

    – Reine,
    Volgens mij moeten we jouw droom eens nader onder de loep bekijken.

    – Bentenge,
    Calvin is prachtig he. Een van de weinige boeken die ik niet weggedaan heb tijdens een grote opruimbij járen geleden.
    Dankje voor je aanmoedeging!

    – Beeldspreker,
    Je bent mooi wit, daar is niets verkeerd aan, en rond 4 december kun je altijd nog wat schoensmeer gebruiken voor een zwart glimmend neusje.
    Nina is inderdaad prachtig, om te zien en te horen.
    Dankjewel voor je aanmoediging, daar kan ik niet genoeg van krijgen.

    – Aad,
    Soms wou ik dat ik lui was, niets wilde, dan was het leven een stuk eenvoudiger.
    Die nekhalters zijn echt wonderbaarlijke dingen.

    – EJW,
    Daarom lijkt zo’n kont me echt fijn, als ik eens niet goed kan lopen en krukken nodig heb, kan ik toch mijn kopje thee naar de tafel brengen. Kan hooguit zijn dat ik daarna wat nat geworden ben maar een droog broekje is zo gevonden.

    – Henk J,
    Dankjewel voor de info en begeleiding.
    Jammer dat ik niet zo’n halterrek heb, alleen een halterstang maar die krijg ik zo nooit op mijn nek.
    Misschien ManB eens vragen of hij als standaard wil dienen zodat ik ook een reden heb om omhoog te kijken.

  9. EJW zegt:

    Ook je reacties zijn magnifiek

  10. A. Dapie zegt:

    Om die halter daar te krijgen heb je hulp nodig van een sterk iemand en die moet dan een opstapje gebruiken 😀 Kan alleen als je kont al ontwikkeld is, da’s het vervelende. Tot die tijd helpt een krukje.

  11. Een complete film
    Zo’n dagje in je uppie
    Fit you free guppie 🙂

Geef een reactie

