Lief meisje

Lief meisje hè?
Die blauwe klompjes waren mijn wapen,
met deze heb ik op het hoofd van een pestkind geslagen,
en dat ze een hard hoofd had bleek uit dat mijn klomp doormidden brak.
Of ik echt leed onder het pesten kan ik me niet herinneren, waarschijnlijk niet omdat ik van me afsloeg.

Maar had ik mijn ouders maar durven slaan, keihard, tot de klompen in miljoenen stukjes uiteen vielen, dat was beter geweest dan de beugel die ik nu om mezelf heb moeten slaan om niet uit elkaar te vallen.
lief meisje

Dit bericht werd geplaatst in Jonge jaren en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Lief meisje

  1. Appelvrouw zegt:

    Reine, je reactie staat onder de foto.

    Je hebt het goed gezien, prachtig schone koeien. Er kwam bezoek, dat was een zeldzaamheid. En jij snapt waarom ik die staart moest vasthouden. Zo stom dat ik dat ook deed want die knotsen kunnen best hard aankomen al lijken ze nog zo mooi als ze gewassen zijn.

  2. tegenwoordig kan je 24 uur per dag pesten, of gepest worden via je mobieltje. die hadden we toen gelukkig nog niet. Het tafereeltje op de foto ziet er zo eigenlijk knus uit

  3. Appelvrouw zegt:

    Henk, soms kijk ik er echt van op hoeveel en waar er gepest wordt, zelfs ouderen/bejaarden doen het.
    De foto is ook heel knus, maar ik kan er niet naar kijken als een geheel, zie mezelf er helemaal los van staan. Want ik weet hoe het echt was die vreselijke schijn als er familie was.

  4. Zo onvoorstelbaar
    Schijnheilig die knusheid daar
    Spatte ’t maar vanaf

  5. EJW zegt:

    Zo zie je maar dat schijn bedriegt. Je was een lief meisje dat de verkeerde ouders had. Wat dat betreft zou een verplichte psychologische test voor ouders die kinderen willen nuttig zijn, het zou veel leed besparen

  6. Appelvrouw zegt:

    – Artafterallart,
    Het bestaat teveel, die schijn. Bij de familie ging dat zelfs over in schijnveiligheid. Want dan wisten ze tenminste wat ze hadden. Buiten de schijnheiligheid was het confronterend.

    – EJW,
    Eigenlijk hadden mijn ouders het verkeerde kind 🙂
    Zo’n test is ook wel een risico, want volgens mij is psychologenwerk ook willkeur: het hangt maar af van hoe de psycholoog tegen je aankijkt. Ik ehb het eens meegemaakt dat de een me niet rijp vond voor therapie, terwijl de ander me juist wilde laten opnemen.

  7. knutselsmurf zegt:

    Ja, je was een lief meisje.
    Het lag niet aan jou.

  8. Appelvrouw zegt:

    Knutselsmurf, daar hou ik het dan op.

Geef een reactie

