ik krijg een crossfiets!

“Wat is je fiets vuil”, zegt ManB als we al bijna thuis zijn.
Dat is net iets voor hem, denk ik dat hij het niet ziet als hij de fiets achter op de drager zet. Komt ie er veel later nog op terug.
“Ik was in Bargerveen, daar waren de paden erg slecht met veel waterplassen.
Het had veel geregend, alles was nat, zelfs het Uneken huisje stond in het water”.
2015-11-20-Bargerveen- Huisje van Uneken

Dat ik het onverharde pad op ging durf ik niet te zeggen want dat mag niet meer van hem omdat mijn fiets daar niet tegen bestand is sinds hij hem heeft omgebouwd tot E-fiets.
(dat beweert hij, want hij moet iedere keer weer de vuiligheid uit de lagers halen of flink poetsen)
2015-11-20-Bargerveen-fiets

En denk nu niet dat het wel meevalt met die slechte weg.
Merendeel kon ik niet eens fietsen vanwege de diepe kuilen.
2015- 11- 20- Bargerveen- 1

Maar ik kan ManB niet veel op de mouw spelden.
Hij ziet mijn glunderen ogen want ik herinner me die avontuurlijke tocht, en hij grinnikt:
“Je moet toch beter trainen op de pijnpoli, dan krijg je van mij een crossfiets cadeau.”
Ai, dat steekt.

Dit bericht werd geplaatst in Uit in Eigen Land en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op ik krijg een crossfiets!

  1. broekstukken zegt:

    Is een kano niet handiger?

  2. Corja zegt:

    Baggerveen, dus 🙂

  3. Lehti Paul zegt:

    Ik ❤ Man B en appelvrouw. 😀

  4. Die eenzame en verlaten fiets vindt ik een mooie toevoeging in je landschap. dat Uneken huisje in het Bargerveen, is dat niet dat “hotel” voor insecten ?

  5. Rob Alberts zegt:

    Mijn fiets heeft een cardanas, maar geen E-aandrijving.

    De modderspatten moet ik voor het gezicht ook maar eens wegpoetsen.

    Vriendelijke groet,

  6. Appelvrouw zegt:

    – Martin,
    een waterfiets lijkt me nog handiger.

    – Corja,
    Nou… bagger…

    – Lehti Paul,
    ❤

    – Henk,
    Op een gegeven moment kwam er een schaap op mijn pad, heel onwerkelijk. En die rende eindeloos voor me uit. De foto die ik daarvan maakte is erg mislukt want ik vond het zo zielig voor haar dat ze op de ren ging en nergens een schuilplaats om mij te ontwijken.

    Dat huisje van Uneken is inderdaad een insecten hotel.

    – Rob,
    Als ik een keer niets te doen is ga ik opzoeken wat een caranas is.

  7. Safari in eigen land, dat moet anders kunnen dan met een kwetsbare fiets
    Zou ManB een drone kunnen knutselen, die je al zweefvliegend alle uithoeken en gaten van de natuur laat beleven 🙂

  8. EJW zegt:

    Kan me goed voorstellen dat manB de P in heeft. Een fiets schoonmaken en zeker een elektrische is een hele klus. Een auto met als die grote vlakken is veel makkelijker. Vind het knap dat hij van een gewone een elektrische fiets heeft gemaakt en dat hij het nog doet ook. Behoorlijk drassig op die foto”s, nog een geluk dat je niet in de modder bent blijven steken. Met een crossfiets heb je dat probleem niet zo gauw ..

  9. Els zegt:

    Scheuren met de elektrische crossfiets 😉
    http://www.autojunk.nl/2013/09/greyp-g12

  10. burroholanda zegt:

    Zo’n tocht maak ik liever in de zomer. 😉 Wel heel mooi daar!

  11. Appelvrouw zegt:

    – Artafterallart,
    Met een drone gaat nooit lukken ik ben veel te zwaar.

    – EJW,
    Ach, mannen begrijpen mij nooit 😦
    Als ik in de modder was blijven steken was ik daar opgevreten door de schapen. Want daar kun je niet bellen vermoed ik, geen bereik natuurlijk (nooit geprobeerd). Er is ook niemand die ik zou kunnen bellen, ManB komt echt niet 80 km rijden om me te redden uit een door mijzelf gekozen modderpoel.

    – Els,
    Prachtig, leuk dat je dat gevonden hebt en met me deelt. De trap af lijkt me heerlijk!
    Maar hier zal het wel niet op de weg mogen als fiets omdat die vrouw harder kon dan een motor en toch geen helm op.
    Maar op dit filmpje doen ze ook nog gym, dat is echt wat voor mij want dan ben je wat in beweging.
    Zo’n elektrische crossmotor kost ook maar 5800 euro, daar kun je veel pret mee hebben.
    (eerst even sparen)

  12. Appelvrouw zegt:

    – Burro,
    Dan is het er net zo stil. De tocht heb ik ook al vaker in de zomer gemaakt. En nu was het toevallig al herfst. Ik kan moeilijk gaan wachten tot het zomer wordt, wie weet wat ik dan allemaal misloop. En wie zegt dat het in de zomer nog kan. Zo redeneer ik altijd.

Geef een reactie

