Feestbeest

Ik sta er om bekend (tenminste bij mezelf) dat ik niet van feestjes hou. Als ik er onderuit kan komen doe ik dat.
Al dat zitten, praten, soms boven muziek uit, en al dat eten wat ik niet lust of last van krijg, en erger: ik eet niet graag in gezelschap.
Maar zaterdag was ik toch op het feestje van HteD.
Nou, en toen zette ik een feestmuts op en liet het beest in me los
bij het laatste liedje althans.

Helaas, dit had ik veel eerder moeten doen,
misschien had ik dan niet zo vals gezongen uit volle borst.
valszinger2

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

23 reacties op Feestbeest

  1. Rob Alberts zegt:

    Je krijgt vast volle zalen met zulke optredens …..

    Vrolijke groet,

  2. Corja zegt:

    Ach hoezo vals. Dat is ook maar een idee. πŸ™‚
    Leuke foto’s, Appelvrouw!

  3. Henk Bossema zegt:

    ach gossie, hebben we het net over hanekammen en kalkoenen gehad, laat jij het beest in je los.

  4. Appelvrouw zegt:

    – Rob,
    Je kunt mijn nummer ook online beluisteren (tegen betaling uiteraard)

    – Corja,
    Ik zing echt verschrikkelijk vals, want ik kan mezelf niet horen in de menigte.
    Daar kwam ik eens in de kerk achter…
    De foto’s zijn screenshots uit een filmpje welke ManB heeft gemaakt.

    – Henk B,
    Oei, wat allert.

    Mijn beest krijgt veel te weinig vrijheid.

  5. Mark zegt:

    Dus manB zag toen al het talent in je of toch het feestbeest.

  6. Appelvrouw zegt:

    Mark, hij heeft nooit getwijfeld aan mijn talenten (maar ik zal vanavond eens vragen of hij zich heeft geschaamd voor het feestbeest).

  7. Henk Bossema zegt:

    Te weinig vrijheid, aha. Iemand houdt dat beest dus kort……

  8. Appelvrouw zegt:

    Henk B,
    In ieder geval sinds Vroems de diagnose kanker kreeg in okt. 2009 maar ook wel dat hele jaar omdat hij toen al ziek was zonder dat we dat wisten, al die tijd kroop het beest in me terug.
    En na zijn overlijden was ik helemaal niet meer wie ik ooit was. Dat zal ik waarschijnlijk ook niet meer kunnen worden, maar nu, bijna 5 jaar later, begin ik weer te bruisen, het beest brult af en toe maar het zit nog aan de navelstreng vast. Als het te hard brult of trekt doet dat pijn, en ben ik bang om mezelf te verliezen ook al weet ik dat er alleen maar iets moois kan gebeuren. Tot die tijd geniet ik toch ook van het gevoel dat het er aan komt, op een dag, dat weet ik, kom ik uit mijn eigen ei gekropen. En wie zal ik dat tegenkomen?

  9. reinejragolo zegt:

    Ik ga donderdag naar de uitvaart van Armand. Het is niet elke dag feest.

  10. EJW zegt:

    Heerlijk even helemaal los gaan. Ik ken die momenten wel maar die heb ik dan in mijn eentje. Dan pak ik mijn mondorgel en speel mee met ”Ben ik te min” van Armand of ”Love me do” van the Beatles maar meestal ben ik vrij rustig en zijn die momenten spaarzaam. Leuke foto’s.

  11. Appelvrouw zegt:

    – Reine,
    Ieder z’n smaak. Heb je die man persoonlijk gekend?
    En ik weet dat het maar weinig dagen feest is.

    – EJW,
    Love me do op het mondorgel spelen lijkt me nog best lastig Dat andere liedje kan ik nu echt niet meer horen, je wordt er mee doodgegooid, ik krijg er altijd zo’n vies roodachtige rookwolk van voor mijn ogen. En ik heb mijn portie rook de vorige week wel weer gehad.

  12. reinejragolo zegt:

    Nou niet persoonlijk maar hij heeft me wel opgevoed. Mijn vader zong geregeld dat hij te min was omdat zijn zwager een grotere kar had.
    (De uitvaart wordt overigens wel aangekondigd als een feestje.)

  13. Een Mallebabbe
    De achterkant van elk mens
    Ook van een Drent dus πŸ˜‰

  14. Appelvrouw zegt:

    Reine,
    een blow feestje dus.

    Als je in de liefde ook je verstand gebruikt weet je dat je van enkel liefde niet kunt eten.
    Waarom zou je, als je meer gewend bent, de armoe tegemoet treden? Ruzies om geldgebrek tasten ook de liefde aan door gebrek aan respect.
    Iemand trouwen die meer gewend is, of kan krijgen, daar kun je een minderwaardigheidscomplex van oplopen.

  15. Appelvrouw zegt:

    Artafterallart,
    Ha, ja, dat is een mooie titel: malle babbe.

  16. reinejragolo zegt:

    Blowfeestjes zijn er misschien nog in de open lucht.
    Het feestje wordt dan wel zeker voor de feestzaal gevierd.

  17. Appelvrouw zegt:

    Reine, er zijn nog wel zaaltjes waar gerookt mag worden. Zo was ik in een feestzaal die blauw was geworden, omdat er geen personeel werkt, de feestgangers verzorgden alles zelf.
    Maar ook hoorde ik dat er in een sauna aan de bar gerookt wordt tot het blauw ziet. Volgens mij ook geen personeel op die “speciale” avonden. Ik weet dat niet precies, ben er (nog) niet geweest.

  18. Je bent in ieder geval niet bang om deze ontluisterende foto’s met ons te delen πŸ™‚ Uit volle borst vals zingen is niet erg zolang er een paar honderd zangers met je mee brullen πŸ™‚

  19. Appelvrouw zegt:

    Henk J,
    En dan te bedenken dat ik niet gedronken of gerookt had. Alleen maar onder invloed van de sfeer.

  20. Henk Bossema zegt:

    Tijd om te knippen met de juiste schaar?

  21. Appelvrouw zegt:

    Henk B,
    een kartelschaar πŸ™‚

  22. Feestjes kunnen vreselijk zijn. Het lijkt mij meestal leuk, tot ik op het feest erachter kom dat ik er geen reet aan vind en naar huis wil….. dat kan dan lang duren.
    Onlangs werd mijn jongste broer 50. Ik dacht ik zet mijn beste beentje voor, en ga naar het feest. Soms moet je wat voor je familie over hebben. Maar mijn toen ik er naar vroeg bleek ik niet welkom. Andere broer wel. Toen ik het er met mijn verbaasde vader over had zei ik letterlijk;
    “Ik ga niet klagen, straks krijg ik alsnog een uitnodiging en ik heb helemaal geen zin!”
    (Op eerder verjaardagen bij deze broer en zijn vrouw ging het gesprek soms de hele middag over de voors en tegens van laminaat versus parket. Gaap!)

  23. A. Dapie zegt:

    Laminaat? Of parket! Rettekettet, lijkt me een prima feestlied.

Geef een reactie

