Sauna in Schoonebeek

Direct als ik de deur open, staan daar ongegeneerd blote mensen. Het is als een klap in mijn gezicht.
Bloot is lelijk.
Maar als ik in het bubbelbad zit met uitzicht op de douches valt mijn oog toch op een bevallige vrouw met heel brede heupen, stevige bovenbenen en prachtig ronde billen, nog putjes en bubbeltjes loos. Gelukkig kan ik mezelf niet zien want ik weet zeker dat ik die schoonheid niet heb maar tot een van die vele vrouwen waarvan je zegt: kleren maken de man.
Een man met een ruw oerwoud zonder dat er iets anders is te zien staat aan de rand van het bad. Ik blijf gefascineerd kijken. Zou er een krokodil in zijn oerwoud verborgen zitten? Maar ik kan niets krokodilligs zien en het is ongepast om die man te vragen of ik even mag voelen, of ik moet mijn bril ophalen.
Ronde buiken, bolle buiken, hangbuiken, vette ruggen, vleugelarmen, mannen én vrouwen met hangborsten Mannen met een ei tussen hun benen, of een jelly gevalletje die bij iedere stap schaamteloos bungelt, vrouwen met hanekammen, er is van alles te zien.
Wie kan nou genieten van blootlopen?
Het is verschrikkelijk!
In de hete cabine ben ik de enige, en ga er bij liggen.
Gelukkig geen vieze mannen die hun zweet door de cabine wrijven of snot op snuiven of hoesten.
Mijn tepels branden, ze zijn kokend heet. Ik heb geen vaseline bij me want de sauna was een onverwachte actie van HteD.
Ik had niet eens de gelegenheid me te fatsoeneren, voor zover er nog eer te behalen valt natuurlijk. Nu ben ik een harige apin. Ik heb meer haargroei op mijn benen dan menig man.
Als ik net ben gaan zitten komt een man met een joekel van een tas tussen zijn benen. Hij gaat zo liggen dat ik precies recht in zijn kruis moet kijken.
Het is kaal, ik zie geen stoppeltjes. Zou hij geharst zijn? Brazilian wax heet dat voor vrouwen, maar voor mannen zal het wel hetzelfde zijn. Ik zie het helemaal voor me, een mooi meisje smeert hars op de huid, en trekt die huid kaal alsof het een kip is die gebraden moet worden. Zou hij au geschreeuwd hebben? Wat bezielt een man eigenlijk om pakweg 60 euro te betalen voor een onthaarsessie in die streek?

HteD verblijft in het warme bubbelbad en ik weet zeker dat hij net als ik onbehoorlijk zit te kijken naar de lijven en daar zo zijn gedachtes bij heeft maar we spreken er niet over.
Na een paar rondjes op het gras onder de dreigende wolkenluchten, en afgespoeld met koud water, dompel me onder in het verrukkelijke koude bad, maar echt koud vind ik het niet, volgens mij moet dat kouder kunnen. Afwisselend tussen het veel te warme bubbelbad en weer afkoelen in het koude bad blijft het bad te lauw naar mijn smaak. Ik wil meer schrik effect, happen naar adem.

In het stoombad zit een vrouw te hoesten alsof ze zwaar berookte longen heeft, alles wordt losgeweekt. Een andere vrouw hoest al net zo. Bij mij weken alleen de dode huidcellen los, er zitten nog harsresten van een mislukte onthaarbehandeling, wat een geklieder was dat de avond ervoor, het lukte me niet om mijn benen mooi haarloos te krijgen. De harsresten kreeg ik er met water en zeep niet eens af. Alles plakte de hele nacht aan de lakens vast.
Ik wrijf nog eens extra hard om harsresten en meer dode huidcellen los te krijgen.
Wat smerig, waar moet ik het laten.
Maar hun rochelhoesten doen er niet voor onder, zij slikken de losgeweekte rochels weer in.

Buiten is het donker, in het verlichtte zwembad doe ik de nodige gymoefeningen.
Dan komt weer die man met zijn oerwoud langs de rand van het bad lopen en blijft dan wijdbeens staand naar me kijken, zodat ik tussen zijn benen door ook mensen in de relaxruimte zie kijken.
Ben ik het enige vertier?
De sterren zijn achter de wolken verdreven, er komt een bloedmooie man het water in. Strak in het vel, brede schouders, stevig gespierd, en hij kijkt naar me met glunderoogjes.
Een jaar of 40 zal hij zijn. Zijn buik wordt mooi verlicht door een lamp in het water. Die buik, die wil ik aanraken, de spierkracht voelen.
Mijn hart slaat een slagje over, bijna moet ik dan toch happen naar adem.
Ik weet niet hoe snel ik het koude dompelbad weer in moet.
Voor het eerst van mijn leven ervaar ik de omarming van koudwater op mijn lijf, daar kan geen massage tegenop, geen enkel genot, zelfs niet dat van die zeer verleidelijke man, is hoger dan de verrukking van koudwater.
Op en neer en wijdbeens huppend in het koude bad droom ik van de man met zijn strakke buik.
Als ik thuis ben ga ik meteen op aquajoggen.

Eerdere sauna ervaringen:
Bijna was ik verdronken
Bloot in de sneeuw

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

18 reacties op Sauna in Schoonebeek

  1. bentenge zegt:

    Zeer leerrijk !

  2. Ik mis de sauna nog steeds na de fitness. Ik kucht of hoest niet maar als je luid gesnurk hoort is de kans groot dat ik er tussen lig 🙂

  3. EJW zegt:

    Het is kijken en bekeken worden in een sauna. Ikzelf ga er nooit heen omdat ik de gasten daar geen minderwaardigheidscomplex wil bezorgen

  4. reinejragolo zegt:

    Ik denk dat ik niet gelukkiger zal worden van een sauna. Integendeel. Het warme bubbelbad is voor mij voldoende.

  5. Die ene die wél knap was, is of een pervert of hij is ingehuurd als een soort animeermeisje. Ik snap echt niet wat die mensen zoeken. Warm en koud stromend water heb ik thuis ook en hoe blote mensen er uitzien weet ik inmiddels ook wel ongeveer. Hoeveel kostte dat feest ? Ik betaal hier 2,60 voor een uurtje in het zwembad.

  6. Appelvrouw zegt:

    – Bentenge,
    en een mens is nooit te oud om te leren, zegt men.

    – Henk J,
    https://appelvrouw.wordpress.com/2011/01/19/bijna-was-ik-verdronken/
    In een eerdere sportschool waar ik kwam was ook een sauna, daar schreef ik al eens over.
    Maar dat was maar behelpen.

    – Reine,
    Van weinig dingen wordt een mens gelukkiger.
    Het bubbelen vind ik vreselijk en die warme geeft alleen maar meer pijn in de gewrichten.

    – Knutselsmurf,
    Er zijn zoveel dingen die niet te begrijpen zijn, waarom gaat een mens naar de bioscoop of restaurant.
    Ik vind het wel lekker in de sauna, maar dat had voor mij niet bloot gehoeven en het fijnst is het als er niemand anders is.
    De sauna kost zo rond 22 euro pp, maar na 17 uur is het aanzienlijk gekoper, en wij hadden zelfs een aanbieding.
    Maar verspeelden de prijs door er een maaltijd bij te nemen, zo waren we toch maar nog 22 euro pp kwijt maar hadden dan wel een heel goede maaltijd erbij. Dat eten zou ik, als ik alleen was of met ManB nooit doen.
    een zwembad is toch wat anders dan een sauna. En in het zwembad is het 3 meter diep, dan begin ik niets.

  7. Henk Bossema zegt:

    Ja, sauna is best wel boeiend. Wat zijn in vredesnaam hanekammen? Of moet ik toch weer eens naar de sauna?

  8. Rob Alberts zegt:

    Ik heb mindere ervaringen met sauna’s!

    Maar jouw blog leest weer vermakelijk.

    Vriendelijke groet,

  9. broekstukken zegt:

    Komt hier de uitdrukking vandaan: Zien wat voor vlees je in de kuip hebt?

  10. Appelvrouw zegt:

    – Henk B,
    Ja, je moet echt weer eens naar de sauna, al is het maar om de labia minora magnus te bewonderen, want dat is de vrouwelijke hanekam, in onze gewone taal: grote (ver uitstekende flubberende binnenste schaamlippen)

    – Rob,
    Ik heb altijd heel leuke, al zolang ik er kom, en dat is al vanaf mijn 20e.

    – Martin,
    🙂 Dat is een leuke!

  11. Henk Bossema zegt:

    aha, op zo’n manier, de hanekammen zijn heel mooi en plastisch beschreven. Maar dergelijke kunstwerkjes zag ik bij jonge deernen een enkele keer ook wel. De aanblik van al die verschillende soorten en maten vleesproducten gaven mij altijd het gevoel een adonis te zijn in de wildernis.

  12. HteD zegt:

    flubberende schaamlippen, hottentottenschort noemen artsen dat, klinkt anders
    evenals mama pendula’s. HteD

  13. Appelvrouw zegt:

    Henk B,
    Haha… Adonis. Die zie ik veel te weinig.

  14. Appelvrouw zegt:

    HteD,
    Wat weet je toch veel, het klinkt afschuwelijk zo’n hottentottenschort, dan denk ik eerder aan een hangbuik.
    Mama Pendula klinkt als een tikkende klok

  15. sprakeloosid zegt:

    Ik ben erg gelukkig met mijn zelf geproclameerde status van Victorian, hoef ik nooit meer na te denken of het noodzakelijk is om naar de sauna te gaan.

  16. Vreselijke benamingen voor het vrouwelijk geslachtsdeel lees ik hier. “het kalkoentje” klinkt een stuk vriendelijker 🙂 https://knakkie30.wordpress.com/2011/06/24/kalkoentje/

  17. Zo’n sauna-ervaring zou best weleens de bewoners van het paradijs naar de kleren hebben doen grijpen 🙂

  18. Appelvrouw zegt:

    – Sprakeloos,
    Sommige mensen zijn verstandiger dan andere

    – Henk J,
    Prachtig!

    – Artafterallart,
    Dat denk ik ook

Geef een reactie

