Geen hulpsint

De intocht van Sinterklaas in Klazienaveen.

Ik dacht altijd dat hij een grote stoomboot had maar het is gewoon een kleine blauwe.
sint1

Mooie he al die zwarte mensen, kleurt goed af tegen dat blauw en oranje.
Maar ik zie ook dat sinterklaas dezelfde is als die ik bij Henk Jonkvorst zag, aan die witte baard en mijter is hij direct herkenbaar!
(de sint is wel wat verborgen onder een blauwe paraplu)
sint2

Zo’n intocht hoeft niet lang te duren, even onder de brug door en weg waren ze weer.
sint3

Wat mij vooral opviel was dat de kinderen weinig enthousiast waren, net of ze gedwongen door hun ouders naar een bootje met zwarte mensen en ballonnen moesten kijken.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Geen hulpsint

  1. Rob Alberts zegt:

    Op zijn minst kan deze goedheiligman mooi zonnig weer uit Zuid Europa meenemen.

    Stormachtige groet,

  2. Appelvrouw zegt:

    Rob, hij had zijn boot al vol pietjes en pakjes.

  3. bentenge zegt:

    Ik had op zijn minst een paar witte pieten verwacht na alle commotie. En wat de kindjes betreft… als ze geen pakjes krijgen is er echt niets aan denk ik πŸ™‚

  4. Hahaaaaaa die laatste foto. Ik zie de afgeladen boot met feestende en beestende Pieten ………. en geen hond die ze toejuicht πŸ™‚

  5. Appelvrouw zegt:

    – Bentenge,
    Pieten zijn zwart hoor!

    – Henk J,
    Het plensde van de regen, de paar leuke foto’s van kindertjes zijn zo slecht vol met waterdruppels op de lens dat ik ze niet aan kan zien (en ManB mag dat niet weten dat ik niet netjes met mijn camera omging) camera moest ik onder de fohn drogen en mijn jas hangt nog in de schuur uit te druipen.
    De paar kindertjes die naast mij op de brug stonden werden ook al weer naar de auto gehaald toen de boot onder de brug voer.

  6. EJW zegt:

    ”En weg waren ze weer” Niet eens aan wal gegaan en meteen doorgevaren? Dat was dan een kort ”sinterklaasfeest” Het zal komen door al die discussies tegenwoordig en achterlijke volwassenen die het kinderfeest proberen te bederven. Jammer dat hij voor de weg van de minste weerstand kiest.

  7. Henk Bossema zegt:

    Geen stoomboot inderdaad, wel een omgebouwd parlevinkersbootje. Ook leuk natuurlijk.
    Ik denk dat Sint de stoomboot te hoog vond voor die bruggetjes. Of de kadootjes zijn tegenwoordig zo vreselijk duur (de middenstand moet ook leven en de directeur van de speelgoedfabriek moet z’n/haar bonus niet mislopen) dat de stoomboot is ingeruild voor een iets goedkoper type boot.

  8. Appelvrouw zegt:

    – EJW,
    Het is door een rustig kanaal, geen andere boot te bekennen. Misschien is dat de weg van de minste weerstand, of wij ouderen willen nog graag dat Pieten zwart blijven en op de boot, want het heeft geen nut meer ze aan wal te laten komen want hun zakken zijn toch leeg.

    – Henk B,
    we staan vaak niet zo stil bij boten, ik tenminste niet, maar bij deze had ik ook ontdekt dat het een parlevinker was omdat het stuur vooraan zit. Al weet ik dan weer niet waarom het bij anderen
    achterop zit.
    Zou de stoomboot ergens om een hoekje liggen te wachten voor een sluis? En dan doet de sint alsof hij geen geld meer heeft. Jaja…
    Hij voer in de Hoogeveense vaart, richting centrum, en daar kon hij niet verder omdat ze de vaart dichtgegooid hebben om een ondergrondse parkeerplaats en een ovonde te maken.
    Alles weloverwogen kostenbesparing door niet te ver te hoeven varen.

  9. Aad Verbaast zegt:

    Tobben in de tobben voor de Sinten tegenwoordig. Keiharde concurrentie in een slinkende markt.
    Moeilijk voor ze het hoofd nog boven water te houden. Uit hun dak gaan die Pieten ook al niet meer. Ook zij verliezen hun glans en kleur. Wordt het moeilijk voor hun hun schoorsteen nog te laten roken.

  10. Appelvrouw zegt:

    Ik zal dit jaar een zakje pepernoten zelf moeten kopen, Aad

Geef een reactie

