Alsof ik zijn speeltje ben

Gek word ik van die man, heus.
Hij gebruikt me om zich uit te leven.
Zo eng als hij altijd doet, alsof ik zijn speeltje ben!
Gisteren ook weer.
Gegild heb ik “niet doen, niet doen, dat wil ik niet!” in gedachte tenminste, want ik ben veel te ingetogen om te gillen.
Hij legt me achterover, of overdwars, schudt me door elkaar, springt op en neer zodat ik hevig wiebel.
Doodsangsten sta ik uit, maar help roepen heeft geen zin want er zijn nooit mensen in de buurt. En ik zou het ook niet durven, ik sla gewoon dicht, net als wanneer ik boosheid moet uiten.

Gisteren moest ik er weer aan geloven, ManB (ja, hij is de dader!) had weer eens een voorstel, en ik droomde van slapen maar dat zou nog een poosje duren voor dat kon.
Het bruggetje in de Braak (Paterswolde) had hij op het oog. Ik kende het niet maar hij wel. En hij wist dat ik daar zou kermen.
Het ging steil naar beneden voor een rolstoel, en toen hij me losliet wist ik zeker dat ik zou verdrinken in de sloot.
Dat werd nog erger toen hij ging springen op de brug, op en neer en neer en neer… iedere keer dacht ik: als hij nog een keer springt knapt de brug en lig ik in het vieze water met rolstoel en al, benen in de lucht en dan verdrink ik omdat ik niet overeind kan komen.
En wedden dat hij snel wegzwemt?!

Wie o wie wil in een stille nacht deze brug verwijderen zodat ik nooit meer zó bang hoef te zijn als gisteren?

braak brug1

braak brug2

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Alsof ik zijn speeltje ben

  1. Ik mag jou ManB wel. Sommige mensen moeten uit de kast komen en andere over de brug. als je het echt niet langer leuk vindt kan je altijd nog overstappen op Plan B …… oftewel ManC 🙂

  2. Fenny zegt:

    ManB is ook niet gek en durft dat toch maar bij jou 😉

  3. Appelvrouw zegt:

    – Henk,
    Waarom krijg ik nooit steun!
    PlanB hou ik in gedachten. Al toen ik ManB net kende, alweer bijna 25 jaar geleden, heeft hij gevaarlijke escapades met me uitgehaald. Hij reed bij bushaltes over tenen van mensen die niet opzij wilden gaan, en dan zeiden die nog “sorry” tegen ons. Of in de drukke winkelstraat moesten veel enkels of kuiten het ontgelden door de voetsteuntjes. En altijd werd er sorry gezegd. Ik denk dat iedereen bang is voor zijn krachtige uitstraling…
    Het ergste wat hij heeeft gedaan destijds is me met rolstoel en al achterover op de grond te leggen en er naast te gaan staan toekijken. Eerst was ik verbluft, en toen kreeg ik een onbedaarlijke lachbui. Dat had nog nooit iemand gedurfd.
    Sindsdien rijdt hij graag op het randje van de afgrond en krijg ik hartkloppingen van de stress.
    Omdat ik met hem getrouwd ben moet ik toch aan de huwelijkse plicht voldoen, samen er op uit.

  4. Appelvrouw zegt:

    – Fenny,
    Hij durft heel veel bij mij 😦

  5. EJW zegt:

    Het zijn mooie foto’s! Wel gemeen dat Manb je zo pest. Als ik hem daar tegenkom moet hij voor straf al die blaadjes opeten

  6. Lehti Paul zegt:

    Maar eh, crosste je vijfentwintig jaar geleden ook al in een rolstoel dan?
    Weet je wat, vraag volgende keer mijn mannen mee. Gaan ze fijn met z’n drieën op de brug stampen. Nog meer blogvoer. 😉
    (waarom je geen steun krijgt? Om je boos te krijgen uiteraard ;))

  7. Appelvrouw zegt:

    – EJW, dan is hij de hele middag bezig met blad eten. Wat moet ik dan doen?

  8. Appelvrouw zegt:

    – Lehti Paul,
    Al vanaf mijn 28e geniet ik bij tijd en wijle van mijn koets, ik stam niet voor niets van adel. Lijkt me prachtig met die spring kinderen van je zolang jij zelf maar stil staat.
    Boos? Ik? … ahhh
    Morgen gaat de psych in de pijnpoli iets minder werkbaars bedenken dan jouw techniek.

  9. Lehti Paul zegt:

    Vergeet hem dan niet te melden dat u bij tijd en wijle last heeft van blauw bloed, Appelvrouwe.

  10. Aad Verbaast zegt:

    Helemaal gelijk heb je. Dit is duidelijk een brug te ver!

  11. Appelvrouw zegt:

    – Lehti Paul,
    🙂 goed idee: schat, mijn blauwe bloed raast verlos me.
    En hij dan: och lief blauwbloedje, ga maar lekker zitten dan rij ik je wel.

    – Aad.
    Mooie zinnen maak je (dat is waarom ik je graag volg)

  12. Corja zegt:

    ManB, de naam zegt het al. Sterkte, vrouw!

  13. Appelvrouw zegt:

    Dankje Corja, ik lijd ernstig.

  14. A. Dapie zegt:

    Schouderophaalbrug van maken.

  15. Pingback: Leven zoeken | Appelvrouw

  16. Rob Alberts zegt:

    Mooi verhaal.

    Nu samen op naar de Glazen brug in China ……..

    Vrolijke groet,

Geef een reactie

