Mist in Meerwijck-Zuidlaardermeer

Nu, maandag 2 november, 12.30 lijkt er nog meer mist dan gisteren toen ManB me uitliet in Meerwijck Zuidlaardermeer.
Het enige wat ik er bij wil vertellen is dat ik erg genoten heb.
De natuur is zo mooi in de herfst, en in de mist.
En natuurlijk alles, op de een na laatste foto, vanuit mijn “koets” gezien.

2015-11-1-Mist op pad-1-kruispunt

2015-11-1-Mist op pad-2-fietspad Meerwijck

2015-11-1-Mist op pad-3-Meerwijck

2015-11-1-Mist op pad-4-Meerwijck

2015-11-1-Mist op pad-5-Meerwijck

2015-11-1-Mist op pad-6-Meerwijck

2015-11-1-Mist op pad-7-Paal-Meerwijck

Bij deze foto moest ik even opstaan anders zaten die balken teveel in het zicht.
2015-11-1-Mist op pad-8-speeltuig-Meerwijck

2015-11-1-Mist op pad-9--stel-Meerwijck

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's, Uit in Eigen Land en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Mist in Meerwijck-Zuidlaardermeer

  1. Klein wereldje in de mist! Hier int zuiden prachtige zonnige dagen met stralende blauwe luchten! Ook lekker!

  2. Aad Verbaast zegt:

    Mooi dat je zo genoten hebt. Maar op zo’n dag zie je ook wel weer wat je mist.

  3. Het lijken wel scenes uit een film over een rokende Moeder Aarde.
    Na een lange zoektocht wordt haar sigaret rechtop in het zand aangetroffen.
    Een heel gezin vermaakt zich met de slierten rook van een tweede exemplaar alsof het een draaimolen is
    De twee tabaksplanters doen alsof ze er niets mee te maken hebben en lopen toevallig in die buurt wat te kuieren 🙂

  4. Appelvrouw zegt:

    – Beeldspreker,
    Voor mij is het altijd mooi weer, zelfs in de mist. Alleen gladheid vind ik erg als ik naar buiten moet, maar ieder weertype heeft zijn voordeel, als het maar niet te lang zonnig warm is.

    – Aad,
    Genieten doe ik in het klein, daarom is mist zijn fijn, wat je ziet, dat is er, zoiets als dat je ziet wat je mist 🙂

    – Aartafterallart,
    “rokende moeder aarde”
    En dat terwijl ze aan het bakkeleien zijn of er buiten nog wel gerookt mag worden.
    Die film klinkt rokend en zweverig en grappig.

  5. Hier was het gisteren net zo. Ik was overmoedig aan een nieuw rondje door de Mastenbroeker polder begonnen. Ik had geen idee waar en hoever ik was want dat was niet te zien. Heel bijzonder om de Mastenbroekerbrug over het Zwarte Water opeens uit de mist op te zien doemen.

  6. EJW zegt:

    Mooie plaatjes. Het werd steeds mistiger zo te zien naarmate de dag vorderde

  7. “Bij deze foto moest ik even opstaan anders zaten die balken teveel in het zicht” Wat ik zelf nou juist mooi vindt is als je een onderwerp of object naar de voorgrond en uit de nevel trekt waardoor je dieptewerking in de foto suggereert. Minder inzoomen dus en dichter benaderen. Als je mist of een sneeuwlandschap fotografeert op de automatische piloot krijg je bijna altijd sombere grauwe foto’s. Minstens een volle stop overbelichten geeft je foto’s een frissere aanblik Appelvrouw.

  8. Appelvrouw zegt:

    – Karin,
    Klinkt mooi.

    – EJW,
    Toen we van huis gingen scheen de zon nog, en Meerwijck is 20 km verderop, halverwege werd het mistig, heel erg mistig.
    Maar de strandfoto’s zijn ingezoomd, ik denk dat er ca. 100 meter zicht was.

    – Henk,
    Jou kan ik niets wijsmaken maar jij mij wel.
    Bedankt voor de tips. Daar vind ik fijn.

    Zelf hou ik wel van die trieste foto’s maar ik zal het eens proberen.
    Dichter benaderen is mijn probleem, kan niet overal komen, zoals daar op het strand.
    Momenteel loop ik geen 10 meter.
    Ik heb sinds een poosje een nieuwe camera, en die ken ik nog niet, zitten veel opties op, en uit luiheid staat hij dan op standje S, half automaat heet dat denk ik en moet ik zelf nog wat bijsturen.
    Je prikkelt me wel om me eens wat te gaan verdiepen in de handmatige bediening.
    En dan te bedenken dat ik met een fotograaf woon (maar die heeft na 25 jaar de moed opgegeven mij nog wat bij te brengen)

Geef een reactie

