Speeltuin voor volwassenen, in de mist

Het is alweer een zwaar mistige dag.
Vanmorgen om 8 uur ging ik de deur uit om daar van te genieten.
Om 11 uur was ik weer thuis.
Heerlijk om weer zelfstandig er op uit te kunnen.

Walfridusbrug aan de Winsumerweg
Met een Arrivatrein naar Roodeschool.
2015-10-28-Mist-starkborghkanaal-01

De volgende foto’s zijn aan de Tjardaweg, langs het van Starkenborghkanaal.
2015-10-28-Mist-starkborghkanaal-02

2015-10-28-Mist-starkborghkanaal-03

2015-10-28-Mist-starkborghkanaal-04

2015-10-28-Mist-starkborghkanaal-05

Dit is vanaf de Paddepoelsterbrug
achter de mist ligt de Walfridusbrug (daar waar die Arrivatrein overheen reed)
2015-10-28-Mist-starkborghkanaal-06

Nog een paar haloweenbomen aan Prikkenburg, fietspad aan de overkant van het kanaal, dit is vanaf Tjardaweg gezien.
2015-10-28-Mist-starkborghkanaal-07

Daarna fietste ik nog een eindje paddepoelsterweg- de Grazen – Jaagpad langs het Reitdiep.
En vlak voor het Jaagpad kwam ik deze speeltuin tegen. Mijn hart begon te bonzen. Oh daar lekker doorheen banjeren, van autoband naar klimtouw. Oh… waarom was het hek op slot en is het verboden toegang.
Zo gemeen om me te mogen verlekkeren aan onmogelijkheden.
Zelfs op de sportschool hebben ze zulke leuke dingen niet. Maar buiten spelen, dat is toch prachtig!
Als ik later rijk ben, dan koop ik geen pandabeer maar zo’n speeltuin die ik openstel voor alle leuke speelse volwassenen.

2015-10-28-Mist-starkborghkanaal-08


Oudere mistfoto’s die beslist de moeite waard zijn.

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's, Uit in Eigen Land en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Speeltuin voor volwassenen, in de mist

  1. Blewbird zegt:

    Als dat niet te lang op zich laat wachten, ben ik er bij.

  2. Appelvrouw zegt:

    Blewbird,
    welkom, maar zonder camera, ik moet de privacy van mijn speelvriendjes en vriendinnetjes garanderen 🙂

  3. bentenge zegt:

    In mijn jonge jaren, toen ik nog speels was, hield een bord verboden toegang ons niet tegen. Maar toen konden we wel sneller lopen als het moest 🙂 Mooie foto’s !

  4. Appelvrouw zegt:

    Bentenge,
    Het is een zeer verleidelijk bord. Als ik met een speelvriendje zou zijn zouden we dat bord niet eens lezen omdat we dan zo gefixeerd zouden zijn op het spelen.

  5. Lehti Paul zegt:

    Bij die speeltuin plukte ik vier en twee jaar terug mijn kroost op van een kinderfeestje. Wat een gemiste kans om niet ook te gaan klauteren. Anderzijds, ik klauter voor mijn werk al genoeg. En ik kan je verzekeren, het was vandaag géén goed weer om buiten te schilderen.

  6. Appelvrouw zegt:

    Lehti, is dat gevaarte er al zolang?
    Heb je geschilderd buiten?
    Tsss.
    Ik deed het gisteren in de schuur, maar dat was vanavond nog niet droog, dus zal ik moeten wachten tot vrijdag of zaterdag voor ik er weer een laag op kan brengen. Als je nu buiten schildert wordt dat niet meer droog voor het voorjaar!

  7. EJW zegt:

    Mooie foto’s. Mist heeft altijd iets mysterieus. Misterieus zou beter passen maar dan heb ik ruzie met de spellingscontrole

  8. De mysterieuze mistfoto’s zien er toch wel een beetje sombertjes uit. Past wel weer mooi bij het eenzame schaap in de grauwe nevel

  9. Appelvrouw zegt:

    – EJW,
    Misterieus is een mooi woord in dit geval, daarom hou ik het er in.

    – Henk,
    Zelf vind ik het fijne warme foto’s en beslist niet somber.

Geef een reactie

