Ik ga leren lopen

Het 2e gesprek met de aardige psychologe van de pijnpoli was verhelderen voor haar.
Het werd me aangeboden omdat ze me eigenlijk niets te bieden hadden, maar de psychologe wilde nog een gesprek.
Nu is het duidelijk.
Ik mag toch door naar de volgende ronde, het pijntraject.
12 weken lang (ik wacht nog op een oproep wanneer het begint).
Door weer en wind, hagel, regen en sneeuw, alles kan op mijn weg komen, maar ik moet er doorheen.
Ze gaan me helpen leren lopen. Daar heb ik een hard hoofd in gezien mijn ervaringen maar toch hoop ik dat het lukt en ga ik het proberen.

Maar waarschijnlijk is de beste therapie wel die ik had bij vriendin, waar ik hele vieze door mij gemaakte spruitjes met wortelloofsoep at met ook meegebrachte zoutloze kaas.
Zij bood aan dat ik bij haar in de leer mag om mijn boosheid te uiten.
Het worden denk ik heel gezellige, vreselijke lachsessies.

Mijn lichaam bruist, wellicht ben ik in een verkeerd lichaam geboren, in deze zit ik in ieder geval opgesloten.
Alles in me schreeuwt en bonst in mijn hoofd: Ik wil er uit!
Om te beginnen eerst vanmiddag maar, een wandeling in de rolstoel, geduwd door Jane.
Terwijl ik inmiddels weer pakweg 10 km kan fietsen, maar in de rolstoel zit het zo lekker en het heeft een andere beleving.

rennen in bos-6.3.76

Dit bericht werd geplaatst in Leven met lichamelijke beperking en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Ik ga leren lopen

  1. Rob Alberts zegt:

    Sterkte!

    Bemoedigende groet,

  2. Een wandeling in een rolstoel ? …. terwijl je 10 kilometer kan fietsen ?

  3. Appelvrouw zegt:

    – Rob,dank je

    – Henk,
    Ik help anderen om hun conditie op peil te houden 🙂

  4. Lehti Paul zegt:

    Hé meid, zo lukt dat ruzie maken niet hoor! Met zo’n brede glimlach op mijn smoel kan jij nooit serieus een potje tegen mij tekeer gaan. Dussss, je zult uit een ander vaatje moeten tappen, . . . (vul hier willekeurige scheldnaam in, die lekker bekt en je ook voor mij zou kunnen gebruiken)

  5. Appelvrouw zegt:

    Lehti Paul,
    euh… B U L L E B A K !
    Zo goed? Leer ik het al?

  6. EJW zegt:

    Het leven bestaat uit vallen en opstaan, voor de een wat meer dan voor de ander. Veel succes gewenst!

  7. Veel sterkte, zeker nu de dagen korten. Hartelijke groet, Carine

  8. Appelvrouw zegt:

    – EJW,
    Het zou heerlijk zijn om gewoon altijd te staan en gaan waar en wanneer je wilt. Maar of je je er dan ook zo bewust van bent weet ik niet.
    Daarom hou ik mezelf voor dat ik door de vele valpartijen en partijtjes nog een leuk leven heb.
    Er gebeurt tenminste eens wat en vooral: niets is vanzelfsprekend.

    – Verhaallichtjes
    Ik hou van deze dagen. Vanmorgen was het prachtig mistig buiten, heb een rondje extra gemaakt om er van te genieten.
    Dank voor de wens.

    – Lehti Paul,
    😦
    Ik leer het nooit!

  9. els zegt:

    Oh ja, al gecontroleerd op voldoende vitamine B12?

  10. Appelvrouw zegt:

    Els…
    ja en op B6, en zelfs mijn ferritine was vor het eerst in eeuwen 30 ipv 10. Mijn nieren werken goed en de lever eveneens. En ik eet geen rood vlees meer en varkensvlees staat al 40 jaar op de verboden lijst, net als tarwe.

  11. els zegt:

    Op Hereditaire spastische paraparese (HSP) zal ook wel zijn gecontroleerd.

Geef een reactie

