Een lekkere week!

HteD en ik besloten er een lekker week van te maken en deden voor 25 euro boodschappen.
Of eigenlijk deed ik ze want ik had meteen in beeld wat ik wilde eten.
Hij vertrouwde volledig op mijn verrukkelijke smaak!

En zo aten we de eerste dag andijvie met bloemkool, mais, een ei, en ter vergroting van de smaak walnoten.
vakantie-eten-Aalten-1-Andijvie,bloemkool,mais

De volgende dag werd het bonen uit de tuin van HteD die we hadden meegenomen, net zoals de komkommer maar die was helaas bevroren in de vakantiekoelkast van het huisje. En toch was ie nog wel eetbaar. Daarbij had ik rundgehakt en natuurlijk weer een paar walnoten.
vakantie-eten-Aalten-2-Bonen, rundgehakt, komkommer

En een niet te versmaden soep van gehaktballetjes die ik zelf gedraaid heb (net zoals 6 grote ballen), en natuurlijk ook weer verse groenten (en restjes).
Ik had er wel 2 knorrbouillonblokjes in gedaan, omdat HteD dat zo lekker vind, ik zou het zelf met maggieplant en peterselie/selderij gekruid hebben maar ik vond het toch wel lekker zo.
vakantie-eten-Aalten-3-Groentensoep

En bij de soep had ik dit willen eten maar dat was te machtig omdat de soep al zo gevuld was.
Dit is een beslag van aardappelmeel (geen succes!) met ei, gevuld met een rest kippengehakt, ui, bloemkool veel stukjes walnoot, en kaas.
Erg lekker, maar kan nog lekkerder met beter beslag/meel.
vakantie-eten-Aalten-4-Groenten,gehakt, kaas, walnotenhap

Weer een dag van lekker eten.
Kippegehakt, courgette, tomaat en kaas.
vakantie-eten-Aalten-5-Gehakt,courgette,tomaat,kaas

Natuuurlijk was er nog een restantendag.
Courgette, wortel, bloemkool en 2 bouillonblokjes (die ik voor mezelf nooit zal gebruiken). Met de staafmixer gemalen.
Verrukkelijk omdat wortel en courgette evenwichtig aanwezig zijn.
vakantie-eten-Aalten-6-soep

Ik had echt een ontzettend lekkere week.
HteD helaas niet, hij lustte zo ongeveer niets van mijn eten, alleen de groentensoep (vanwege die bouillonblokjes natuurlijk).
En zo zat ik iedere ochtend al aan het warm eten dat van de vorige dag was overgebleven, soms ook tussen de middag.
En dan in de avond weer een nieuwe kans.
Hij zal toch wel iets lusten van mijn eten?
Maar iedere dag was het hetzelfde liedje.
Nu zit ik ook nog met een grote pan vol courgette-wortelsoep, genoeg voor de hele week.
Iedere ochtend met soep beginnen? En die groenten/gehakt happen dan, die moet ik ook alleen zien op te krijgen.

Werkelijk, ik begrijp gewoonweg niet waarom niemand mijn eten lust, het is namelijk altijd al zo.
Mensen willen eten vol kant en klare kruidenmengsels, sausjes en vette jus.
Maar zo puur als ik kook, dan proef je je eten tenminste.

Vandaag heb ik besloten voor HteD een maaltijd te bereiden in de hoop dat ie dat dan tenminste lust!
vakantie-eten-Aalten-7-vulling

Zal dat dan de oplossing zijn om om je kookkunst te worden geprezen?

Dit bericht werd geplaatst in Eten en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Een lekkere week!

  1. EJW zegt:

    Oh wat heerlijk ziet het er allemaal uit. HteD weet niet wat hij mist. Zelf ben ik morgen ook in de Achterhoek op mijn neefs verjaardag. Hij neemt me mee uit eten anders had ik zeker bij je komen eten

  2. Corja zegt:

    Volgens mij ben je een geweldige kok en moet HteD niet zeuren. Alleen dat laatste bord. Ontwaar ik daar aardappelschilletjes? 🙂

  3. De reden waarom het allemaal zo groezelig oogt is waarschijnlijk het gebruikte bord in spinazietinten 🙂

  4. Appelvrouw zegt:

    -EJW,
    HteD weet precies wat hij mist: zijn eigen pot. iK hou wel van zijn eerlijkheid, maar soms doet het me toch verdriet dat ik blijkbaar nooit iets goeds kan koken, en dan hoor ik hem roemen over andermans kookkunsten (waar ik dan weer van gruwel). Of ik nou wil of niet, het maakt me onzeker. Desondanks ga ik mijn eet/kook-patroon niet veranderen want ik begrijp echt niet waarom eten pas lekker is als er allemaal troep doorheen zit en veel zout!
    Ik zou het een geldige reden vinden om te scheiden als je zo verschillend bent met je voeding.
    In dit geval is dat handiger: ik ga volgende week gewoon naar huis. Hoewel ManB ook niet echt van die groentenexperimenten houdt, en hij heeft ook liever rijst met een rawit (bloedhete peper)

    – Corja,
    HteD is niet de enige helaas. Je leest ook overal dat je je eten met peper en zout moet besproeien.
    Zelfs een heerlijke tomaat moet je verpesten.

    Aardappelschillen op bord! Corja, waarom heb je dat niet eerder gezegd, wat een idee!

    – Henk J,
    Mijn geluk is dat ik van groene (maar ook van vrijwel alle andere kleurige) groenten hou.
    Maar zulke borden zou ik ook nooit willen. Helaas stonden er geen andere.

  5. broekstukken zegt:

    Peper en zout kan je er toch ook naast zetten. Ee pan pindasauce (pidakaas, ketjap, ketoembar, sambal, knof, wat water/melk en een knor boullionblokje) voor de hele week erbij en beide blij, denk ik.

  6. Appelvrouw zegt:

    Martin,
    dat is waar, ManB neemt daar genoegen mee, maar vraag me niet waarom ik niet geprezen wordt om mijn kookkunst. Schoonouders vinden het ook niet lekker maar dat vind ik dan weer heel handig. Als HteD het niet lekker vindt, vind ik dat jammer, zo kan ik hem daarin nooit bijstaan. Toch roemt hij diverse anderen om hun kookkunsten en daar krijg ik altijd slokdarmklachten van (van dat eten bedoel ik).

  7. Ik mag ook graag eten met veel groente, alhoewel mijn stijl duidelijk anders is dan de jouwe. Ik mis de rauwkost. De groentesoep ziet er op de foto bijzonder lekker uit.
    Raar dat je verrast bent dat HteD het niet lust. Overleg je niet voor het koken? Kook je alleen maar voor jezelf? Ik bespreek meestal met ManA en zoonE wat we zullen eten.

  8. Appelvrouw zegt:

    Karin, nee, ik overleg nooit. Eten wat de pot schaft.
    Rauwkost is niet zo gezond, en het bekomt mij niet goed.

Geef een reactie

