In Groningen is niks te doen

Veel mensen zeggen dat hier niets te doen is.
Daar ben ik het helemaal mee eens.
U ook?

Dat het oppassen geblazen is bij de Baggerputten zal u niet verbazen, vooral als ik er rond step.
Maar niet alleen ik ben gevaarlijk.
Hier is de baggerputse roodbekkikker, uiterst giftig!
Niks in Groningen-2-1-Baggerputse roodbek kikker

Maar nu krijg ik bericht van Babbelegoegje de Fries, dat zij hem in Friesland heeft gezien. Ik plaats haar foto hier als bewijs.
2015-09-11-Niks in Groningen-2-1-B-Van Babbelegoegje-

En op dit weggetje moet u ook oppassen.
Of het een plezierjachtje was of een boze bandiet zullen we nooit te weten komen.
Niks in Groningen-2-2-Schietbandiet

Nog gevaarlijker is hier de luchtvaart. Voor je het weet zetten ze de vlam er in en schiet je omhoog.
Hier ziet u de luchtlevendige bandiet.
Niks in Groningen-2-3-Luchtlevendige bandiet

En dan kan er dit gebeuren!
(Dat zal ik even uitleggen: u drijft weg in het rode heelal, en de zon valt uit de hemel)
Niks in Groningen-2-4-luchtleven

Dit is de wonderlijke rode springpoot.
Hij is vooral schadelijk voor honden, die kunnen er in stikken (hint).
Niks in Groningen-2-5-Wonderlijke rode springpoot

Lidgroei komt nog sporadisch voor in Appelbergen.
Niks in Groningen-2-6-Lidgroei

Hebt u wel eens een wandelende tak gezien?
Ik had het tot voor kort niet, maar hier is er een Groningse. Hoewel haar wortels nog in Babyloniënbroek liggen is ze daar al lange tijd niet meer aangetroffen.
Niks in Groningen-2-7-skeletje

Hier ziet u geen wandelende tak, maar wandelend benenvlees, met een zwart strandschaap.
Het benenvlees is in het hele land waargenomen, maar het zwarte strandschaap is typisch Gronings.
Niks in Groningen-2-8-Veel voorkomende putjesbenen met zwart schaap

Schitterend en tenenkrommend blauw, is met name in Noord Groningen nog te bewonderen.
Niks in Groningen-2-9-Bikini

Typisch Groningse meisjes in beweging.
Niks in Groningen-2-10-Altijd wat te doen

In Groningen is altijd wat te doen!
Als u het maar wilt zien,
alleen heb ik liever dat u het niet ziet en bij uw oordeel blijft
zodat u niet op een mooie dag bedenkt dat een reisje naar Groningen de moeite waard is.
Hier is niks te doen!

Dit bericht werd geplaatst in Uit in Eigen Land en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op In Groningen is niks te doen

  1. Wat een heerlijk serie Appelvrouw 🙂 Foto 5 = de smakelijkste, Foto 9 = de lekkerste, en de laatste foto is de leukste 🙂

  2. Appelvrouw zegt:

    Henk, dankje.
    De dame op foto 9 wisselde haar bh voor het bikinitopje, haar mooie witte borst kreeg ik ook nog vol in beeld maar vond het toch te indiscreet dat hier te plaatsen, en daarom ook haar hoofd er af, wat op zich jammer is want ze trok een prachtig gezicht.

    Die kinderen waren ook prachtig. Zo leuk om naar te kijken.

  3. EJW zegt:

    Leuke, grappige en tevens mooie serie. Ik zou zo in die kippenpoot willen bijten (foto 6) maar het anorexia typje (foto 8) laat mijn eetlust weer verdwijnen. Wat die kinderen betreft, het is een tijd geleden dat ik zo lenig was.

  4. Rob Alberts zegt:

    Wat een voorrecht om dit alles via jouw blog te mogen volgen!

    Vrolijke groet,

  5. Blewbird zegt:

    Groningen kon zomaar eens mijn favoriete provincie worden.

  6. broekstukken zegt:

    Ik wist niet dat het echt kon gebeuren met die luchtbalonnen. Maar inderdaad: ver boven de zon.

  7. Appelvrouw zegt:

    – Rob,
    Jawel he.

    – Blewbird,
    Ga maar naar het Schildmeer, daar zijn weinig mensen, wel veel honden en heel veel uitwerpselen daarvan, maar verder was het op een warme zomerdag lekker rustig, tip: knijpers mee voor op je neus.

    – Martin,
    Rare dingen. Ik denk dat daar waar ik was een luchtballonvliegroute was. Ze vlogen af en aan maar het waren iedere keer weer anderen, dus moeten ze wel zijn verdwenen boven de zon.

Geef een reactie

