Hannes

Vervolg op: Ik ben doodsbang

Toen ik wakker was uit mijn middagslaap hoorde ik een hoop lawaai buiten, alsof er buizen op een hoop gegooid werden.
Maar erger was die radio, radio Noord!
Weet ik me al 2 maanden van de ellende van de wereld af te schermen, komt er iemand met een radio.
Een man.
Door het raampje zie ik een heerlijk stevig figuur (ok, ik ben nog verrukt van de slanke strakke gele mountainbiker maar ik wil niet eenkennig zijn).
Rare man is het wel, overhemd loshangend, terwijl het toch geen zomer meer is, en al die tentspullen. Wat gaat ie doen?
Hannes1

Ik zet direct water op, want dit wordt bescherming voor de nacht, dat zie ik zo.
Een kopje oploskoffie zal hem goed stemmen.
Met het kopje en mijn eigen stoel aan de hand loop ik recht op hem af, “hier is koffie, daar heb je vast zin in.”
Hij kijkt me aan, een beetje plagende ogen heeft ie.
In plaats van het kopje aan te pakken reikt hij mij zijn hand, “Hannes is de naam. Ik kom je redden, je vroeg er om mevrouw Appeltje.”
Verbouwereerd kijk ik hem aan.
Wie is hij? Ik heb niemand persoonlijk om redding gevraagd!
Is het een blogger, of een volger?
Het is niet moeilijk te achterhalen op welke camping ik sta, maar zo direct, dat doen mijn favorieten toch niet?
Hij heeft een grote tas, een koningstas.
Wat is die man toch aan het opmeten en doen?
Hannes2

Ken ik een blogger die zich Hannes noemt, of desnoods Koning?
Nee, ik niet.
Jullie? Wie zou me kunnen helpen dit raadsel op te lossen.
Wellicht hij zelf een dezer dagen, of wat…
nachten natuurlijk.
Hannes3
Want je ziet toch zo wel dat die man echt niet in dat tentje gaat slapen. Hij krijgt m niet eens overeind.

Ik sleur hem zo mijn voortent in en laat hem niet meer gaan voor ik weet wie hij is!
Maar het lijkt er op dat hij zich toch heeft gesetteld en dat wordt een zware dobber.
Hannes4
Voorlopig zie je mij niet meer, en Hannes evenmin (als het aan mij ligt).

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Hannes

  1. kleinborkel zegt:

    Ik verheug me er al op dat Hannes hieronder gaat reageren. Een soort droste-effect. 😀

  2. LehtiPaul zegt:

    Wat zet je toch lekkere kof… eh ik bedoel, wat ben je toch een lekker wij…. eh, ik bedoel, wat schrijf ben je toch heerlijke stukjes!

    groetjes, eh, liefs, eh…..

    Hanne … eh, eh, …..

  3. LehtiPaul zegt:

    Hij heeft op je gerekend zie ik. Twee fietsen mee. Al zijn het dan beide herenfietsen….

  4. Want je ziet toch zo wel dat die man echt niet in dat tentje gaat slapen. Hij krijgt m niet eens overeind 🙂 🙂 🙂

    Ik hoor ’t allemaal wel van Jannes

  5. Rob Alberts zegt:

    Ik kijk uit naar de volgende romantische aflevering op je blog.
    Regenachtige groet,

  6. broekstukken zegt:

    een degelijk wit hemd (dat zijn de ergsten; kijk maar uit)

  7. Henk Bossema zegt:

    Twee soorten fietsen. Waarschijnlijk houdt hij van vluggertjes door ruig terrein afgewisseld met langzaam maar intens genietend rond glijden. Een veelzijdig (of meerzijdig) mens?
    Benieuwd wat zich nog gaat ontwikkelen. Alweer een cliffhanger 🙂

  8. Pingback: Ik vertel niets! | Appelvrouw

  9. Appelvrouw zegt:

    @ KLeinborkel,
    Ik denk dat droste nog ver weg is 🙂

    @ LehtiHannes,
    Jaja, hannes maar wat om…
    Hij had wellicht iets voor ogen met die 2 fietsen.

    @ Henk J,
    Hannes (of Jannes) is op zijn mondje gevallen 😦

    @ Albert,
    Iegh, romantiek… brr.

    @ Martin,
    Maar hij droeg tenminste geen witte sokken, dat schijnt echt niet meer te mogen (maar zelf vind ik zwarte opgetrokken nog veel gekker)
    Ik hoop altijd nog een man te treffen in zo’n degelijke witte onderbroek met gulp maar om een of andere (voor mij onduidelijke) reden, dragen ze altijd van die rare half kunststof dingen met pijpjes.

    @ Henk B,
    Oh… zucht, de verrukkingen van het leven zijn zeldzaam.
    Als dat ruige terrein maar groot genoeg is voor een middag! (anders moet er nóg een middag komen)

  10. EJW zegt:

    Lijkt me een aardige sympathieke man. Leuk ook dat hij jou niet alles laat doen. Hij wil er samen iets van maken

  11. Appelvrouw zegt:

    EJW,
    Jij kent hem?

  12. EJW zegt:

    Ik herken soortgenoten al van een foto

  13. Pingback: geheel onverwacht | Appelvrouw

Geef een reactie

