Zonnescherm opzetten

Gisteren.

De laatste tropische, zeiden ze.
Dus ik wilde gauw het verworven zonnescherm opzetten.
Nooit gedaan hoor, wat weet ik van zulke zaken want de gele kringloop parasol staat in 1 minuutje op.
Toch leek het me wat, een groot zonnescherm.

Alles uitgespreid, en goed bekijken.
Volgens ManB moet je altijd eerst alles neerleggen en goed kijken, dus dat deed ik.
Maar ja, hoe blijft dat staan? Hoe voorkom je dat die stok omvalt?
Tuien, zegt ManB. Maar wat is tuien?
Ik weet niets.
zonnescherm1

Al snel gaat de wind er onder en stort de boel weer in.
zonnescherm2

De hele dag kost het me om er wat van te maken. Een doorzetter ben ik nooit geweest maar eens zal ik het worden!
Twee uur op internet zoeken hoe je zo’n ding opzet.
Tegen etenstijd is mijn schuilplaats tegen de zon klaar, en de zon is al bijna achter de boom.
zonnescherm3

Wat een enorm ding!
Hij neemt de helft van het veld in beslag terwijl de zonbescherming precies voor mij alleen is.
En hij is erg laag hoor.
Hier zie je hoe ik gebukt uit mijn schuilplaats kom.
zonnescherm4
Dit was echt een miskoop, die is misschien bruikbaar als territorium afbakening.

En vandaag:

hou ik het bij mijn visserplu!
En denk nu niet dat ik dat niet fijn vind, ik vind het heerlijk. Dit wordt echt nog mijn kampeerweek!
zonnescherm-5-vissersplu

Ik hoef niet altijd tegen een leeg veld aan te kijken.
Als ik me omdraai:
Zonnescherm- Uitzicht na veel regen

De koppelpaarden zijn prachtig, vanuit de voortent kan ik ze altijd goed zien, en natuurlijk buiten ook.
Ze hollen een paar keer per dag achter elkaar aan, dan stampt de grond en zie je hun manen opspringen.
Waar gaan ze heen, wat gaan ze doen?
Dat weet ik niet, maar ik kijk graag naar ze.
Zonnescherm- Uitzicht paarden
Je hoeft dus geen meelij met me te hebben, het is hier prachtig. En wie weet kan ik vandaag nog onder het bed stofzuigen, dat is al 2 maanden niet gebeurd.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Zonnescherm opzetten

  1. broekstukken zegt:

    Kan dat zonnescherm van je neit ook anders opgezet. De stokken aan één lange kant. Of nog twee stokken uit het bos erbij? Of … Het is me tijdens onze vakantie een keer gebeurd dat ik zoiets had van stort maar in. Hij is toch goed gekomen (maar hij is wel iets simpeler dan die van jou). Er is overigens een heel tarpleven out there: https://www.google.nl/search?q=tarp&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMI0f7vpf7SxwIVxjTbCh1OwApZ&biw=1344&bih=684

  2. mark zegt:

    Je weet toch wel hoe je een wigwam moet opzetten

  3. Aad Verbaast zegt:

    “ontdek je plekje”..
    Niet verkeerd daar trouwens.
    En lekker rustig nu. Je verbergen hoeft niet eens meer.

  4. Rob Alberts zegt:

    Ik ben benieuwd wat voor verhaal je schrijft over de kruimels onder je bed?

    Een zonnescherm opzetten terwijl de najaarsbuien met bliksem en donderslagen over ons land trekken vind ik wel komisch.

    Geniet van de rust in deze week.

    Regenachtige groet,

  5. Appelvrouw zegt:

    @ Martin,
    Dat zonnescherm is mij te veel werk, je zet hem niet even voor een uurtje op.
    Wat zijn er veel van die tarp gevallen.
    Ik hou het bij mijn parasol, dat vind ik toch mooier, kocht hem voor 1 euro (afdingen ook nog) bij de kringloop, want er zat geen onderstok bij. Met een tenstok en paperclip had ik een onderstok… maar toen kwam GM met een onderstok, heel handig, nu heb ik een complete parasol.

    @ Mark,
    Daar heb ik een man bij nodig want ik weet het echt niet.

    @ Aad,
    Ha, ja, ontdek je plekje, dat is het!
    Als ik niet volgende week thuis moest zijn bleef ik ongetwijfeld dan ook nog.

    @ Rob,
    Er waren geen kruimels 😦
    Wel Spaans zand, want schoonouders hadden tapijt in de caravan en dat heb ik er uit gehaald.
    Daar kwam ontzettend veel zand uit. Nou ja, of het moet nog zand uit mijn schoenen zijn geweest…

    Een mens moet ook wel eens iets doen wat tegen de norm in is, dus met slecht weer in je bikini gaan zitten wachten op de zon.
    Hier is dat slechte weer nauwelijks geweest, vanavond een regenbui, maar zeker geen plensbui zoals vanmorgen. De hele middag een echte mooie zomerdag. Daar had ik niet op gerekend, anders had ik niet de helft van de caravan onderste boven gehaald.

  6. Jokezelf zegt:

    Veel werk misschien, maar wel een prachtig scherm!

  7. EJW zegt:

    Een miskoop? (foto 3 en 4) Als je er een motor onder hangt en er een tuigje aan bevestigd kun je zó de lucht in. Kost wel een paar centen extra maar dan heb je ook wat.

  8. Appelvrouw zegt:

    @ Joke,
    Hebbe?

    @ EJW,
    Oh, een Drone… dankje voor de tip.

Geef een reactie

