Nieuwe buren met worstehondje

Omdat ze helemaal in het hoekje zijn gaan staan veronderstel ik dat de nieuwe kampeerburen heerlijk rustige mensen zijn.
Mijn vreugde hierover wordt een uur later al de grond in geboord.
Ze hebben een worstenhondje met flaporen, en die hupt alsmaar (onaangelijnd) rond en dan moet mevrouw weer achter hem aan en fluiten om hem terug te halen.
Als dat fluiten niet helpt begint ze te roepen: “Kom hier, kom dan, kohom, kom dan, enz.”
Dat is een leuk spelletje voor de dartele flapoor.
Ook leren de ze hem om een piepbeest te verscheuren.
Eerst knijpen ze er zelf een paar keer in zodat ie goed gaat piepen, gooien het vervolgens weg,
dwingen worstehondje het weer op te halen en er een paar keer in te bijten tot het gaat piepen.
Daar worden de eigenaren heel blij van,
klappen in hun handen en roepen: “jaa, jahaaa, goed zo, goed gedaan.”

Ik wil naar huis!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Nieuwe buren met worstehondje

  1. Lehti Paul zegt:

    Niet zo hard piepen! Straks heb je een worst met flaporen aan je been 😉

  2. Aad Verbaast zegt:

    Moest allemaal verboden worden.

  3. Appelvrouw zegt:

    Lehti Paul, of andersom…

    @ Aad,
    Inderdaad, ik ga nooit meer naar een camping waar huisdieren toegestaan zijn want waarom moet ik rekening houden met, en overlast krijgen van, huisdieren van anderen

  4. wokkesplak zegt:

    Hij zal wel zijn reden hebben om te piepen , met zo`n bazin …

  5. Henk Bossema zegt:

    Andersom? Bedoel je een been met flapworsten aan het oor?

  6. EJW zegt:

    Worstenbroodjes worden waarschijnlijk van worstenhondjes gemaakt. Ik at laatst een worstenbroodje en bij de eerste hap begon ie al te piepen. Nee, geef mij maar een kroket.

  7. Zelf ga ik nooit naar een camping waar kinderen je rust verstoren. En wat dacht je van die rotvogels die je ’s morgens in alle vroegte wakker staan te tetteren. Geef mij maar een worstenhondje 🙂

  8. Appelvrouw zegt:

    @ Wokke,
    hond zelf piept niet maar het dingbeest wat ze hem gaven. Iedere keer als bazin er in knijpt piept dat speeltje, net zoals wanneer hond er in bijt.
    Nee, dan liever een hond op een scootstoel.

    @ Henk,
    🙂
    Ik zag in gedachten eerst een worstehondje aan mijn eigen been, maar jouw versie maakt het nog veel fantasierijker.

    @ Henk,
    De campings waar ik naar toe ga hebben geen kinderspeelvoorzieningen dus die zijn er ook maar heel zelden, soms een dagje bij opa en oma.
    Vogels hoor ik hier alleen in de avond. Mij krijgen ze niet wakker!
    Als ik alleen woonde ging ik nooit kamperen, maar het is een manier om even los te zijn, jezelf weer voelen en niet ten onder te gaan in “ons” en “wij”.

  9. broekstukken zegt:

    Als ik ergens te lang ben ga ik me vanzelf aan alle onhebbelijkheden van mijn buren ergeren. Hondjes, de radio, knalroze bemuda, etc. Dichtgeschilderde bril en oordopjes zijn de oplossing.

  10. Appelvrouw zegt:

    Martin,
    Dat is vermoedelijk ook mijn manko. Te lang op dezelfde plaats. Je tip van oordopjes heb ik direct gebruikt. Die dingen heb ik altijd bij me, maar meer om tijdens mijn middagslaapje niet gestoord te worden.

Geef een reactie

