Magie, dat was het

Op een avond keek ik vreemd op toen ik een knalgele mountainbaiker langs zag komen. Zijn fiets en helm tenminste.
(zie hiervoor vorige berichtjes)
Mijn hart sloeg een paar keer over.
Die man…
Hoe moest ik hem aanspreken in dat tempo? Het pad blokkeren? Maar wellicht zou hij gewoon om me heen rijden.
Ik wist maar een ding te doen, en dat moest ik snel doen.
Mijn band leeg laten lopen en hem om hulp vragen.
Snel stepte ik naar het begin van de baggerputten, daar zou hij weer terug moeten komen na zijn rondje.
Zo gedacht, zo gedaan.
Toen die band leeg was bedacht ik me dat ik goed de pineut zou zijn als hij niet deze uitgang zou nemen maar zijn rondje zou vergroten. Of als hij gewoon door zou fietsen. Dan had ik toch wel een probleem om daar weer weg te komen.
Het duurde verschrikkelijk lang maar toen kwam hij de bocht om, bijna was ik te laat. “Meneer…” trok ik zijn aandacht.
Meneer… ik had schat moeten zeggen, lekkertje, lieverd, stuk, of schoonheid.
Hij stopte, een voet aan de grond.
“Problemen?”
Ohja ik had grote problemen, zolang hij daar bleef staan.
“Lekke band.”
baggerputten-step
Hij had zijn auto 2 km verderop staan. Misschien kon ik daar naar toe lopen?
“Nee meneer, ik kan niet lopen.”
Hij haalde zijn auto op, nou… auto, het was een bestelbus, daar konden we achterin…
Ohjee, daar ging mijn fantasie weer.

Zijn ogen, en die brede glimlach, het was zoveel belovend.
Voorzichtig taste ik af hoe ver ik kon gaan zonder een blauwtje te lopen, want daar heb ik echt een hekel aan.
Mijn arm per ongeluk tegen hem aan bij het inladen, mijn hand te dichtbij de zijne.
Hij draaide zich naar me toe en vroeg hoe dat gebeurd was, met die lekke band.
Nou… wilde ik beginnen maar ik had even geen verhaal, hij maakte me monddood met zijn verrukkelijk aanblik.
En toen pakte hij me vast bij de schouders.
“Zag ik je gisteren ook niet bij het Tripbos? Je staat wel overal in de weg.”
En toen gaf hij me een zoen op mijn wang, en stak ik hem mijn andere wang ook toe.
“Laten we nog even wat praten bij dat bankje,” opperde ik. En we liepen er al heen.
Helaas zaten er vissers en moesten we ons gedragen. Maar wat was dat spannend!
baggerputterbankje
Ik wilde hem zo wel nemen, niet grof niet onbeschoft maar zo lief, zo warm, zo dichtbij, zo verrukkelijk.
Maar een man neem je niet, die krijg je. Dus moest ik afwachten. Na een uur broeide het tussen ons zo hevig dat ik niet wist hoe ik van hem af moest blijven zonder aanstoot te geven aan de vissers. Terug bij zijn auto trok hij me ruw tegen zich aan, liet me alle hoekjes van de parkeerplaats zien, en ik verwachtte dat hij de auto wel open zou maken en onze sportieve vervoermiddelen er even uit zetten… maar hij deed het niet.
Verzocht me plaats te nemen op de stoel, en hij reed me naar de camping. Nee, hij ging niet mee naar de caravan. Hij had me toch al gered tot hier. Verder mee gaan zou de magie verbreken.
Ik jok niet, dat zei hij!
En ik dacht aan liefde, dat gevoel dat je hele lijf in vervoering brengt, waar je geen sex bij wilt maar iets veel mooiers: contact.
De 200 meter die ik moest lopen met lege band vielen me zwaar maar in mijn hoofd was het licht.
Magie, dat was het!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Magie, dat was het

  1. Aad Verbaast zegt:

    Prik mij maar lek!

  2. Heerlijk verhaal

  3. Henk Bossema zegt:

    Ik krijg sterk het gevoel dat er weer iets aan een cliff wordt gehangen.

  4. EJW zegt:

    Het verlangen is heerlijk, de climax valt vaak tegen. U zijt gewaarschuwd

  5. Appelvrouw zegt:

    @ Aad,
    Ja, Aad, met mensen weet je het maar nooit.

    @ Evy,
    Dankje

    @ Henk B,
    🙂
    Ik ben gestraft door hogerhand.

    @ EJW,
    Daarom wil ik alleen verlangen 🙂

Geef een reactie

