’t Zat er vandaag weer niet in.

Daar in de verte zijn de Tripsheuvels, die heb ik al zo vaak gezien maar ben er nog nooit dichtbij geweest.
Tripbos heuvels-01

Dus in volle vaart er op af.
Tripbos heuvels-02

Euh… omhoog, wat zou daar te zien zijn?
Tripbos heuvels-03

Mijn fiets daar beneden.
Tripbos heuvels-04

Net als ik mijn camera weer goed heb opgeborgen sjeest er een mountainbiker langs.
Ik schrik me een hoedje, maar kijk hem jaloers na. Wat zou ik dat graag willen, die Tripsheuvels door, wat heerlijk.
Zijn fiets is knalgeel net als zijn helm.
Wat een knapperd, laat ik even gaan zitten, misschien maakt hij nog een rondje.
En ja hoor, weer is ie daar.
Met bonzend hart sleur ik hem van zijn fiets en sis:
“Kom hier stuk, laat mij je fiets zijn!”
En ik ruik zijn zoete sportzweet die m’n verlangen aanwakkert, streel zijn zachte goed geschoren gezicht.
Priem mijn hele lijf in zijn warme ogen.
“Neem me toch helemaal over de heuvels.”
Ik open mijn hele ziel en zaligheid.
Zijn glimlach is veelbelovend.
De pijnloze, bewegende oplading brengt me van de ene naar de andere heuvel.
Laat dit nog uren doorgaan.
Hij beheerst het net zo goed als zijn fiets.

Voor de vijfde keer komt hij de heuvels afgesjeesd,
en ik zit nog steeds toe te kijken in de hoop dat hij valt
zodat ik zijn wonden kan likken.
Maar het lijkt er op dat hij zijn fiets te goed beheerst
en ik wandel daarom maar weer naar mijn fiets
met een lichaam vol verlangen
en schoenen vol zand.
’t Zat er vandaag weer niet in.
Tripbos heuvels-05

Dit bericht werd geplaatst in Uit in Eigen Land en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op ’t Zat er vandaag weer niet in.

  1. Rob Alberts zegt:

    De titel verraadt het al: wel de top bereiken maar geen hoogtepunt beleven …
    Misschien een volgende fietstocht elders in een spannend verborgen duinrelletje?

    Bemoedigende groet,

  2. Tja, er zijn van die dagen…

  3. bentenge zegt:

    De bewegende oplading… hmmm 🙂

  4. EJW zegt:

    Misschien ligt het aan je schoenen

  5. Appelvrouw zegt:

    @ Rob,
    Een mooie eerste zin heb je 🙂
    Ik kom nooit in de duinen.

    @ Beeldspreker,
    Dat je veel te veel wilt 🙂

    @ Bentenge,
    met twee woorden spreken staat ook nog netjes 🙂

    @ EJW,
    LOL.
    Eigenlijk dacht ik dat die mountainbiker mijn fiets niet snel genoeg vindt.
    Maar mijn schoenen… daar heb ik helemaal niet aan gedacht!
    Gauw een paar mooie sierlijke damesschoentjes kopen.

  6. Robert Kruzdlo zegt:

    Wat een energie en dat voor zo’n eind. Kom maar hier even tuffen en blazen. *=+

  7. Appelvrouw zegt:

    Robert,
    Het is vanaf mijn kampeerplek 10 km, valt best mee.
    Ik zou maar wat graag wat meer energie verspillen, nu hoopt het zich alleen maar op.
    Alleen… tegen de tijd dat ik op vliegveld Eelde ben om naar jou te vliegen ben ik wel doodop.
    ik denk dat ik maar even wacht tot ik die mooie mountainbiker weer eens tref.

  8. Henk Bossema zegt:

    en zo wordt een cliffhanger een cliffbanger. Volgende keer toch een bevredigender heuveltje kiezen?

  9. reinejragolo zegt:

    Pas op dat je de lat niet te hoog legt.
    Een mountainbiker ziet het als een gewenste handicap om obstakels op zijn pad te ontwijken.

  10. Appelvrouw zegt:

    @ Henk B,
    Het woord cliffbanger kende ik niet, moest het even opzoeken.
    Volgende keer minder fantaseren 🙂

    @ Reine,
    Ochjee… dat verklaart alles.

  11. Henk Bossema zegt:

    Ook even opgezocht en tsjonge, ik wist niet wat er nog meer achter dat cliffbengen schuil ging.
    Weer wat geleerd. 🙂

Geef een reactie

