Adriaan Tripbos

Tussen Hoogezand en Veendam, tussen knooppunt 58 en 59, bij Tripscompagnie, ligt het Adriaan Tripbos.
Adriaan Tripbos-1

Het is een echt Gronings bos, dat betekent dat het klein en overzichtelijk is, dat je er zo weer uit bent.
Adriaan Tripbos-2

Mooie paadjes.
Adriaan Tripbos-3

Met hier en daar een bochtje voor de nodige spanning.
Adriaan Tripbos-4

En veel stukken rul zand voor het off the road gevoel. Maar ik kon niet altijd baan houden zoals je hier kunt zien.
Adriaan Tripbos-5

Maar ik trapte wel rustig verder de bocht om.
Adriaan Tripbos-6

Toen ik na 2 km bij een onderbreking in het bos kwam, zag mijn voorwiel er zo uit:
Adriaan Tripbos-7

En mijn schoenen:
Adriaan Tripbos-8

Dat is echter nog niets vergeleken bij wat nog komen gaat op mijn avonturentocht door het Tripbos.
Wordt dus vervolgt.

Dit bericht werd geplaatst in Uit in Eigen Land en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Adriaan Tripbos

  1. Fenny zegt:

    Oh, je maakt het weer spannend.
    Behoorlijke prestatie dat fietsen door rul zand.

  2. reinejragolo zegt:

    Zo te zien is daar niets te beleven tenzij je barbies en trollen meeneemt.

  3. Henk Bossema zegt:

    een onvervalste cliffhanger constateer ik.

  4. broekstukken zegt:

    Een blog vol foto’s en een stukje van 2,2 km. Dat is pas een prestatie.

  5. Appelvrouw zegt:

    @ Fenny,
    Misschien maak ik alles in mijn leven wel te zwaar, als ik het gebaande pad zou kiezen zou ik niets presteren, en toch sneller vooruit komen.

    @ Reine,
    Beleven doe je van binnen, ik zou niet weten wat er meer moet zijn voor een intensere beleving dan een omgeving zonder mensen en honden.
    En dan heb ik geen poppen nodig!

    @ Henk B,
    Zo voelt het ook in mijn lijf 🙂

    @ Martin,
    De foto’s lijken toch ook op elkaar.
    Ik leef in het klein.

  6. reinejragolo zegt:

    Wat verwoord je dit mooi maar Ik probeer dan te bedenken wat de relatie met dit bos is.

  7. EJW zegt:

    Mooie fiets en degelijke schoenen, de omgeving mag er ook zijn

  8. Appelvrouw zegt:

    @ Reine,
    Zo’n relatie is er niet. Het kon voor mij willekeurig ander bos zijn, maar Groningen heeft alleen maar kleine bossen, piepkleine.

    @ EJW,
    Dat is mijn trapfiets 🙂
    En ik draag alleen maar degelijk, van ondergoed tot schoen.
    Deze schoenen zijn van het merk Hanwag.
    De fiets is door ManB omgebouwd tot Elektrische fiets. Het was een trapfiets.
    https://appelvrouw.wordpress.com/2014/08/14/ik-heb-me-laten-verleiden/

  9. Robert Kruzdlo zegt:

    Appelvrouw,

    Lang geleden maar, ik kan je schrijven dat ik 43 acres bos heb achter mijn huis. Veel dieren zoals reeen en herten die de appelbomen en perenbomen leeg vreten. Van alles en…, heel veel bloemen. Na 1 jaar zoeken heb ik het gevonden. Een eigen bos in The States. Kom je langs?

    gr

  10. EJW zegt:

    Dank voor je link, heb de bijdrage gemist maar nu met plezier gelezen. Wat die e fiets betreft, dat rijdt heerlijk (hier staat er een} Ik wilde er eerst niet aan maar ben nu behoorlijk enthousiast

  11. Appelvrouw zegt:

    Robert K,
    Ik ben bang dat ik verdwaal in dat bos, en opgevreten door die vreetgrage beesten, anders kwam ik wel.

    @ EJW,
    Die fiets is nu omgebouwd, dat vind ik soms nog wel jammer, dan denk ik met weemoed aan vorig jaar toen ik een enorme piek had en van alles kon. Wat was dat lekker!
    Ik vind dat elektrisch fietsen niet echt leuk, zou liever lekker zelf trappen, maar het is wel handig dat ik toch kan zeggen dat ik 30 km gefietst heb.
    Ga jij je fiets nu ook ombouwen?

  12. EJW zegt:

    Nee, weet niet eens of dat kan, Ik koop er een bij de fietsenwinkel. Het voordeel is dat je verder komt met een elektrische fiets dus kom je ook gewoon aan je bewegings behoefte. En je hoeft niet tegen tegenwind op te zien, ideaal hoor

  13. Appelvrouw zegt:

    EJW,
    Ik kan me voorstellen dat je een kant en klare zou kopen. Maar ik heb een setje van 600 euro.
    Bij een dealer plaatsen ze dat voor 75 euro er op (nieuw voorwiel met motor= is bij het complete set van 600 euro inbegrepen). Als je de accu er uit schuift fietst je fiets nog heel licht.
    ManB houdt van dit soort klusjes dus hij heeft het zelf gedaan.

    Ik mis het trappen juist, je werkt helemaal niet meer aan je conditie, je draait maar wat met je benen rond maar verder gaat je hart nog geen slagje harder. Voor mijn heupen is het echter wel ideaal, anders kon ik niet vooruit.

Geef een reactie

