wc oplossing

Mijn caravan heeft dezelfde voorzieningen als een huis.
Het heeft stromend koud en warm water, al gebruik ik de boiler niet maar kook ik water in een waterkoker. Er is een prachtige hoekkeuken met een driepits kookplaat, koelkast. Klerenkast met hang en leg mogelijkheid. Voor alle ramen en de deur is horregaas, en verduisteringsgordijnen.
En natuurlijk ook een lekker bed voor mij alleen.

Dat is nog niet alles: het heeft een wc en douche, deze laatste lijkt me wat onhandig want dan wordt het hele hokje nat en ben ik lange tijd bezig alles te drogen, dus de douche gebruik ik niet.
En dan de wc: lekker op je gemak je water lozen en doorspoelen, klep dicht. Klaar.
Klaar?
Ohnee.
Iedere dag moet de wc tank geleegd worden.
Dus ik plemp dat ding in de fietstas en rijd er mee naar de stortplaats.
wc1
Schuif de tuit richting stortbak en draai de dop los.
Wat een gore lucht komt er uit die tank!
Niet alleen uit mijn tank, maar ook uit die stortbak. Een varkensmestput ruikt er lekker bij.
Goed spoelen met water en chemisch reinigingsmiddel, flink schudden en het zou schoon moeten zijn.
Wat zou dat voor chemische troep zijn?
Ik weet het goed gemaakt.
Die wc tank zet ik onder de caravan, en mijn emmertje gaat in het vak onder de wc pot.
Wel zo handig, ik doe ’s ochtends het deksel op het emmertje, pak mijn fiets, emmer aan het stuur, en leeggooien, dat gaat veel sneller dan die tuit van de tank.
Even schoonspoelen met tricel.
Klaar, ik heb een schone emmer.
Mij maken ze niet gek met die luxe van een stinkende pistank met chemische vloeistof.
wc2

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op wc oplossing

  1. Rob Alberts zegt:

    Ja, misschien is het ook maar beter om niet te weten en niet te gebruiken zo’n chemisch toilet?

    Regenachtige groet,

  2. Appelvrouw zegt:

    Rob,
    Ik vind het tenminste niks hoor, dat gore goedje. Snap ook niet dat er niemand meer met een emmer loopt zoals eerder. Maar ik trek me er niets van aan, had meer schaamte toen ik met dat chemische goedje in de weer was.

  3. EJW zegt:

    Chemische toiletten zijn voor nufjes niet voor echte Groningers die met hun p.ten in de modder staan. Als ik langs de weilanden fiets snuif ik ook altijd de mestgeur op. Het lekkerste vind ik als ze net gegierd hebben

  4. Aad Verbaast zegt:

    Heel verstandig. Weg met die chemische troep.

  5. De meeste campings hebben een toiletgebouw ,,, of ben je aan het wildkamperen ?

  6. Vroeger hadden we met kamperen s’nachts een emmer in de voortent… niks chemische toilet.
    Veel makkelijker zo’n emmer, en milieuvriendelijker!

  7. reinejragolo zegt:

    Ik zet mijn tent in de buurt van een boom op.

  8. Appelvrouw zegt:

    @ EJW,
    Mestlucht op t land is niet zo erg. Maar als t afgesloten wordt wel. De vroegere kakdoos stond niet voor niets buiten of op stal. Het stinkprobleem van zo’n chemische wc rank heeft daar denk ik ook mee te maken.

    @ Aad,
    Waarom zou t toch zkveel gebruikt worden?

    @ Henk,
    In t toilet gebouw is wifi, dat hebben ze hier wel.
    Maar ik zit nooit dichtbij wc’s. De mooists plekjes zkjn veraf. Laat in de avknd, de nacht en ochtend isvt me teveel gedoe daar heen te gaan.
    Wild kamperen durf ik niet, veel te bang voor wilde dieren. En hoe moet ik daar mijn fiets opladen?

    @ Beeldspreker,
    En ook gezelliger met zn allen op de emmer. En t versterkt de intimiteit onderling…

    @ Reine,
    Na n week is t op zo’n plek ook niet meer te harden. Misschien is dat de reden dat mensen meestal na n paar dagen weer vertrekken.

  9. Appelvrouw, waarschijnlijk staat op het etiket precies wat er inzit. Waarom zou het schadelijk zijn? Waspoeder is ook chemisch, dat gebruik je toch ook? Als je erover nadenkt is alles chemisch.
    Dus mijn vraag is, wat zit er in het schoonmaakmiddel?

  10. Appelvrouw zegt:

    Karin,
    Dat is een heel andere kijk op chemische middelen. Je hebt gelijk.
    Behalve dat chemische, vind ik het vooral vies (stinkend) en veel (zwaar) werk om dat ding te legen.

    Wat er in zit is niet te lezen op de verpakking.

Geef een reactie

