Vakantieboek

Ik hou niet van lezen, al die oogspieroefeningen maken me moe, en dan nog het vasthouden van een boek, dat is niet te doen.
Daarom heb ik doorgaans luisterboeken.
Maar niet op vakantie, zie mezelf niet met een ding op mijn hoofd zitten, dus een echt boek van papier in mijn handen.
Dit boek leek me genoeg voor een lange vakantie.
En eindelijk heb ik het uit!
Waar het over gaat?
Tja… dan moet ik het nog een keer lezen want zulke dingen vergeet ik meteen als ik het boek sluit, zoals ik mijn dromen in de ochtend meestal ook niet meer herinner, behalve de nachtmerries vol martelingen.
Kijk, dit boek is het. 19 bladzijden bevat het (dat is geen spelfout).
vakantieboek weggooier Böll

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Vakantieboek

  1. Rob Alberts zegt:

    Zoals ik mijn dromen in de ochtend meestal ook niet meer herinner, behalve de nachtmerries vol martelingen. Blijkt een vervelende bijwerking van mijn medicatie te zijn …….

    Prinsessen op de Erwt kom ik weinig tegen.
    Zoete dromen mis ik meer en meer.

    Vakantieboeken vind ik raar.
    Elke dag wil ik lezen

    Zomerse groet,

  2. broekstukken zegt:

    Ik ben nu toch wel heel nieuwsgierig naar dat boekje.

  3. De titel van het boek is in ieder geval goed. In mijn huis vind je ook weinig boeken

  4. Jokezelf zegt:

    Lekker dun boekje. Zou een goeie zijn voor de leeslijst Duits van de middelbare school 😉

  5. broekstukken zegt:

    Heb je ook de Duitse titel van het verhaal? Ik kom niet verder dan Das Vermächtnis.

  6. Appelvrouw zegt:

    @ Rob,
    Die nachtmerries had ik vanaf mijn 16e al, en zijn gruwelijker geworden sinds ik tv heb gekeken…
    Na Vroems overlijden was het echt verschrikkelijk. Medicatie had ik nooit. Pas sinds kort hormooninjecties en daar ga ik alleen leuke bijwerkingen van.

    @ Martin,
    Je maakt me daarmee ook nieuwsgierig.
    Ik heb geen Duitse titel.

    @ Henk,
    Ik heb ook járen geleden alle boeken weggedaan, tot een tas vol, maar daar ga ik binnenkort ook nog een groot deel van weg doen. Dit is zo’n boekje uit de kringloopwinkel. Die leg ik dan weer in de bibliotheek van een camping neer.

    @ Joke,
    Dikker hoeft een boek niet te zijn 🙂

  7. Rob Alberts zegt:

    Leuke bijwerkingen wil ik ook wel.
    Maar of ik blij word van hormooninjecties betwijfel ik.

    Zomerse groet,

  8. Appelvrouw zegt:

    Rob,
    Ik word juist heel blij van die hormooninjecties. Letterlijk blij en het heft een paar akelige klachten op. Een mens is maar een chemisch schepsel.

  9. Rob Alberts zegt:

    Mooi Appelvrouw,
    meer blijheid en minder klachten wens ik jou toe.

    Welke hormonen krijg je, als ik dat vragen mag?

    Zomerse groet,

  10. Appelvrouw zegt:

    Rob, ik heb wel even mijn naam veranderd in Appelvrouw.

    Over welk hormoon ik krijg wil ik nog een stukje schrijven, als ik tijd heb he.

  11. Rob Alberts zegt:

    Heb ik mij verschreven?
    Excuses.

    Ik wacht je hormoonblogje af.

    Vriendelijke groet,

  12. Appelvrouw zegt:

    Rob,
    Waar het hart van vol is? 🙂
    Een paar van mijn trouwe volgers weten ook wel hoe mijn daagse naam klinkt.

  13. Rob Alberts zegt:

    Wat denk je?
    Spelen bij mij ook de hormonen op.

    Bewolkte groet,

  14. Appelvrouw zegt:

    Rob,
    🙂
    Ik zeg niet wat ik denk.

  15. EJW zegt:

    Laatst vroeg iemand ”Je schrijft zelf dus dan zal je ook wel graag lezen.” Ik antwoordde ontkennend .Nou ja, soms lees ik wel eens een korte verhaaltjes maar er gaan maanden voorbij dat ik niets lees. Diegene die ik het vertelde vond het maar raar. Graag schrijven en weinig lezen dat ging er bij haar niet in.

  16. Appelvrouw zegt:

    EJW,
    Dat hoor je vaker, dat schrijvers veel lezen.
    Ik lees ook niet graag, vermoeiend vind ik het. Maar soms… mijn nieuwe vakantieboek heet het intieme deel. Dat gaat over het mannelijk geslachtsdeel. En vooral de problemen ermee 🙂

Geef een reactie

