Groningen is mijn land

Even thuis, want ik heb teveel pijn om mezelf kamperend te kunnen redden.
Hopelijk lukt het me komende week weer, dan fiets ik weer die kant op want de zomer is voor mij nog niet voorbij.

En nu ik toch even thuis ben zal ik wat bij lezen want een paar van mijn fans wil ik ook graag volgen en iets zeggen, lezen lukt heel soms daar op de camping wel maar reageren is zo lastig.

Hier is een impressie van de eerste dagen toen ik me nog wat verder kon verplaatsen dan die 100 meter.

Het begin:
Ik ga op reis en neem mee:
kamperen 2015-06- 001- ik ga op reis en neem mee

Na een paar fietstochtjes in de buurt van Deventer, over bomenwegen was deze vlakte een verademing!
Bij dit soort weggetjes weet ik dat ik thuis ben.
Ruitenweg-Fromaweg, Froombosch
kamperen 2015-06- 002-Ruitenweg-Fromaweg-Froombosch

En nog zo’n weggetje, nabij Stootshorn. Mijn camera heeft een panorama standje, best lastig om alles scherp te krijgen want je moet je camera dan heel snel bewegen.
kamperen 2015-06- 003-omgeving Stootshorn

Grotepoldermolen, aan de groenedijk Slochteren.
Ik heb nog niet gevonden waarom hij zijn wieken kwijt is.
kamperen 2015-06- 004-grotepoldermolen groenedijk slochteren

Weer zo’n heerlijk overzichtelijke weg.
Rijpmaweg, Woudbloem (kan ook een aangrenzend dorpje zijn dat weet ik niet heel zeker)
kamperen 2015-06- 005-Rijpmaweg Woudbloem

En hier vliegen de zonnebloemen zelfs door de lucht!
kamperen 2015-06- 006-zonnebloem

Hier had ik pech, de brug bij Woudbloem Harkstede was afgesloten en ik moest daarom omrijden. Omdat ik iets teveel omreed kwam ik hier terecht.
Dat was mijn foute dag helaas, vanaf toen was het afgelopen met fietsen, 35 km duurde die rit, en hier langs het eemskanaal ZZ, nabij Woltersum vliegen de auto’s met een Duitse snelweg snelheid je voorbij en blazen je daardoor van de weg.
kamperen 2015-06- 007-eemskanaal ZZ Woltersum

Nou, en toen… nou toen zat er niets anders op dan plat op mijn buik een rode klaver te zoeken, met in gedachte een paar begerige ogen op me gericht.
kamperen 2015-06- 008-rode klaver

Dit bericht werd geplaatst in Uit in Eigen Land en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op Groningen is mijn land

  1. Rob Alberts zegt:

    Sterkte met het herstel!

    Bemoedigende groet,

  2. EJW zegt:

    Hoop dat je van je pijn afkomt zodat je met genoegen je vakantie kan vervolgen. De foto’s zijn mooi en de laatste is leuk. Hier in het westen zie ik nooit zo’n poppetje als ik op mijn buik lig

  3. Corja zegt:

    Humor! Je wordt met open armen ontvangen, zo te zien. EJW heeft gelijk, voor zo’n mannetje moet je kennelijk in het hoge noorden zijn. 🙂 Nee, de zomer is nog lang niet voorbij. Bijkomen en weer gaan! (Je kent het liedje van Hans de Booij? Dat heeft zich nu vastgezet in mijn hoofd na het lezen van het onderschrift van je eerste foto….)

  4. broekstukken zegt:

    Hij kon het zoeken niet laten:
    http://www.hskrant.nl/nieuws/22198/restauratie-poldermolen-groote-polder-slochteren/
    Maar hoe is het eigenlijk met die naakt kampeerder afgelopen?

  5. Aad Verbaast zegt:

    “Deventer”? Is dat niet heel ver uit de route?

  6. reinejragolo zegt:

    Die 4 armen lijken me handig ingeval je gaat twijfelen.

  7. Appelvrouw zegt:

    @ Rob,
    Dankje.
    Blijft een kwetsbaar geval in mijn heup.
    Ben tegenwoordig steeds bang weer in de rolstoel te moeten, hoe leuk dat ook was, maar het geeft wel veel beperkingen.
    Gebruik nu een elleboog kruk, liefst zou ik tegen de pijn er 2 gebruiken maar dan heb je geen handen meer vrij om iets te doen of mee te nemen.
    Ik weet niet of herstel er echt in zit.

    @ EJW,
    Van de pijn kom ik nooit af maar als het maar dragelijk is en niet zo beperekend.
    Gelukkig ben ik zo vrij dat ik het hele jaar vakantie heb… dus als ik deze week niet terug kan, dan de week erna wel.

    Zulke rode klavers moet je ook zoeken, anders zie je ze niet.

    @ Corja,
    Het noorden heeft veel geheimen en gelukkig weten veel mensen dat niet. Op de camping zijn mensen die snel weer wegwilden omdat hier niets te doen is. Maar dat komt omdat ze zichzelf niet leuk genoeg vinden om mee samen te zijn.
    Of niet op onderzoek uit gaan.
    Maar dat vertel ik ze niet. Hoe sneller ze weer weg gaan, hoe rustiger het voor mij is.
    Ik zal dat liedje van Hans de Booij opzoeken.

    @ Martin,
    Ha, leuk, bedankt. Bij het beter bekijken van de foto zie ik nu ook dat er wat werk in uitvoering lijkt te zijn. Ik was zo gefocused op de molen dat ik dat in het echt niet zag.

    @ Aad,
    Deventer was een compromis, ik ging er 8 dagen naar toe met ManB. Voorafgaand aan waar ik nu sta.
    En inderdaad, voor mij is het heel erg uit de route!

    @ Reine,
    Nooit twijfelen.
    Zelf zou ik wel willen dat mannen 4 armen hadden, meestal mis ik er nog wel een paar als ik samen ben met iemand.

Geef een reactie

