ik voel hem zitten

Er is een nieuwe gast op mijn veld in het verste hoekje diagonaal tegenover mij.
Als ik het voorluikje leeghaal om te zien hoeveel overbodig spul ik nu weer heb meegenomen, voel ik hem zitten. Mijn nieuwe overbuurman op leeftijd, zo van verre te zien.
Oh prachtige oude man streel mijn hunkerend lijf niet langer met je ogen.
In zijn blote bast en blote benen ligt hij achterover in een campingstoel.
Zit hij misschien helemaal in zijn blootje zoals op een naturistencamping?
Als ik durfde zou ik de verrekijker pakken om dat te zien en wie weet wat voor prachtige boom hij zonder woorden heeft opgezet.
Vanaf nu zal ik me niet meer vrijuit bewegen maar me steeds bewust zijn van zijn blik.
Ook al is de afstand te groot voor mijn slechte ogen om zijn gezicht te zien, zijn uitdrukking waar te nemen. Het enige wat ik voel is zijn begerige blik.

Het kopje vol kersen eet ik achter elkaar op en voel me steeds verleidelijker eten, het steeltje in mijn hand en mijn getuitte lippen om de kers.
Als ik er zo verleidelijk uit zou zien als mooie vriendin die ik jaren geleden zo op de foto heb gezet, dan komt die man straks wel aan zijn trekken.
Plat op de grond gelegen maak ik een foto van een klavertje3, niet om de foto maar om het hoofd van de man nog verder op hol te brengen.
In gedachten sta ik weer op als een jonge blom in plaats van als een oude stramme vrouw.
Net zoals bij mij wordt ook bij hem de schaduw steeds verdreven door de zon en verplaatsen we ons en zie ik hem staan.
Och arme!
Hij draagt een rode zwembroek!
Zijn hele zaakje klef afgekneld.
Die kan ik wel vergeten.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op ik voel hem zitten

  1. Corja zegt:

    Hahaha! Deze is weer onbetaalbaar. De fantasie doet genoeg, gezien de titel. 🙂

  2. Ik wil echt niet met jou op dezelfde camping staan 🙂

  3. Aad Verbaast zegt:

    “Glur’n bij de bur’n”?!

  4. EJW zegt:

    ”Klef afgekneld zaakje in zwembroek”, dat kan niet anders met dit weer. Dan kun je beter een broekje in de branding hebben, maar daarvoor moet je op het strand zijn (waar jij overigens niet van houdt)

  5. Rob Alberts zegt:

    Ik zie hem zitten, mooi verwoord.

    Tropische groet,

  6. Joke zegt:

    Hahahaha! Ik voel hem zitten. Geweldig.

  7. Henk Bossema zegt:

    Jaja, Joke voelt hem zitten zegt ze. Zo afgekneld voelt de eigenaar hem niet eens meer zitten laat staan staan. Nouja, het is wel duidelijk. Heerlijke fantasieën en ontnuchterende werkelijkheden al dan niet verpakt in strak rood.

  8. Appelvrouw zegt:

    @corja,
    Dat is alles wT nog rest.

    @Henk,
    Je zult me toch niet herkennen 🙂

    @Aad,
    Ja!

    @ejw,
    Ik loop hier in n witte onderbroek met een door de zonnebrandcrème verkleurd shirt. Daar hoef ik niet voor naar t strand.

    @@rob
    Ik zag hem helemaal niet zitten

    @joke
    Volgens mij voelen somige lezers meer dan ik 🙂

    HenkB
    🙂

  9. broekstukken zegt:

    Rode kersen, rode broekjes. Wat moet ik daar nu weer bij denken.

  10. Appelvrouw zegt:

    Martin, et bloed kruipt?

Geef een reactie

