Vakantie compromis

ManB en ik hebben de tijdelijke oplossing voor ons vakantieprobleem.
Nu staan we op fietsafstand van huis, in Slochteren,
en vaker thuis dan bij de caravan.
Voor mij hoeft het dit jaar niet, dat weggaan.
Wat bezielt een mens dan om in een klein hokje pas te kunnen ontspannen terwijl ze een heel jaar werken om een huis te bewonen. Waar ze dan niet in willen zijn als ze vrij zijn.

Het is een mooie rustige camping met 3 veldjes.
En allemaal vol prachtige madeliefjes en witte klaver.
Slochterenvak-1
Wifi alleen op de wc.
Maar wie taalt daar naar met zo’n mooi doorkijkje achter onze caravan!
(jammer van de autoweg zo dichtbij – zie gele Jumbo auto)
Tot ca.21.00 uur schijnt hier de zon doorheen (áls die schijnt natuurlijk).
Slochterenvak-2-doorkijkje
We sliepen er vannacht voor het eerst. En dit was mijn ontbijt: 1 geprakte aardappel, 1 eetlepel spinaziepoeder met water gemengd, 2 eetlepels zeewier, 1 ei en een kom heet water.
Slochterenvak-3-ontbijt
Helaas moet er kennelijk altijd gemaaid worden op campings, jammer. Dit is het naastgelegen veldje.
Alle voedsel voor de bijen omgemaaid!
Dit is wel de eerste camping waar geen gras blijft liggen waardoor je dat steeds mee naar binnenloopt.
Slochterenvak-4-gemaaid grasveld
En natuurlijk ben ik Hollandse, ik neem mijn eigen aardappelen mee en moet ze ook zelf schillen.
Slochterenvak-5-aardappelsschillen

Dit bericht werd geplaatst in Uit in Eigen Land en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Vakantie compromis

  1. A. Dapie zegt:

    Niet vergeten te jeu de boulen, plek zat!

  2. EJW zegt:

    Een mooie plek op een rustige camping. Dat maaien daar heb ik ook een hekel aan. Op mijn buitenverblijf wordt dat altijd op vrijdag gedaan. Dan ben ik er dus niet. Het voordeel van een krappe behuizing is dat je je huis weer waardeert als je terug bent.

  3. Aad Verbaast zegt:

    Jeetje.. wat een exotisch ontbijtje werk jij weg zo op de vroege morgen.

  4. Appelvrouw zegt:

    @ Apiedapie,
    Bedankt voor de tip want ik vond oude tennisrackets van schoonouders maar die zijn lek, ik bedoel er zit geen netje meer in zodat de bal er gewoon doorheen vlieg (als je goed mikt tenminste).
    Al lijkt in dit veldje haasje-over me ook wel leuk.

    @ EJW,
    Ik heb nog geen camping meegemaakt waar ze op een vaste dag maaien, dat zou inderdaad wel heel handig zijn als je dat weet.
    Nu zijn wij iedere dag, of om de dag wel thuis en ik waardeer het iedere keer weer als ik de voordeur open.
    Maar als ik in de caravan kom, helemaal alleen, dan wil ik daar blijven, wel alleen omdat ik nog maar zo weinig echt alleen ben en daar snak ik soms naar.

    @ Aad,
    Ohja, ik ben zelf ook wel exotisch,
    op de vroege morgen tenminste.

  5. Jokezelf zegt:

    Handig; kamperen op fietsafstand, maar ’s avonds wel weer in je eigen bed.

  6. Rob Alberts zegt:

    Veel plezier en mooi weer toegewenst.

    Zonnige groet,

  7. Dicht bij huis is eigenlijk helemaal niet verkeerd aangezien ik het liefst in eigen bed slaap.

    Getver zeewier 🙂

  8. Appelvrouw zegt:

    @ Joke,
    Zeker, en wifi, want bij deze camping is alleen op de wc internet.

    @ Rob,
    Het is al mooi weer dus dat tref ik al.

    @ Henk,
    In de caravan heb ik ook mijn eigen bed. Heel riant, ManB heeft net van de week een bedbodem gemaakt om van de langslaper een breedslaper te maken, echt heerlijk.
    Nu moet hij nog voor zichzelf een plekje creeeren, maar dat kan best in de voortent want ik heb binnen geen plek meer voor een man… ach…
    Hij lust ook geen zeewier, en als hij dat niet eet, dan komt ie ook niet in bed!

  9. Hollandse? Ben jij in Noord- of Zuid-Holland geboren? Ik dacht dat je een Nederlandse bent? Ik noem mijzelf een Nederlandse.
    Met een Hollander getrouwd, dat dan weer wel.

Geef een reactie

