Zwaar zand

Vol verwachting stapten GM en ik om 13.30 op de fiets in Bargerveen.
2015-06-6-Bargerveen met GM-1
Van dit prachtige gebied heb ik na jaren nog steeds niet genoeg, het is iedere keer weer verrassend.
2015-06-6-Bargerveen met GM-2
Na 6 km zwoegen door het rulle zand moest ik even pauzeren.
2015-06-6-Bargerveen met GM-3
GM pakte een plaid, spreidde het voor me uit, en een tafellaken met borden en een eierdopje, en een ei erin natuurlijk. Een banaan, en chocola.
We aten dus echte chocolade eieren en lagen in ons ondergoed in de zon met factor 50 zonnebrandcreme op mijn huid die ik er zelf op moest smeren!
GM is heel galant, maar als het op smeren aankomt moet ik alles zelf doen.
Voor we het doorhadden was er alweer een uur voorbij zonder dat we hoefden te fietsen.
Maar we moesten natuurlijk wel verder voor het grote avontuur van de dag.
(Je ziet wel aan mijn fietstassen dat ik veel nodig heb hè?)
2015-06-6-Bargerveen met GM-4
Heel soms kom je toch nog menselijke herkenningspunten tegen in dit verlaten gebied.
2015-06-6-Bargerveen met GM-5
Met prachtige doorkijkjes, zo cliché maar doet het wel goed toch?
2015-06-6-Bargerveen met GM-6
Aan het einde ligt Duitsland.
2015-06-6-Bargerveen met GM-7
Wij sloegen een zijpaadje in, eigen land eerst he, ik ken nog lang niet alle prachtig onverharde toegankelijke plekjes hier.
Maar wat toen?
2015-06-6-Bargerveen met GM-8
GM ging op onderzoek uit.
Nee, niet te doen, nog wel een paar kilometer onfietsbaar.
Zei hij, en ik moet hem wel geloven.
2015-06-6-Bargerveen met GM-9
Omkeren dan maar, hetzelfde stuk terug is toch nieuw want je ziet het vanaf de andere kant met andere lichtval.
2015-06-6-Bargerveen met GM-10
Dit pad is tenminste wel te fietsen…
Alleen de motor van mijn fiets had het de 12 km die we gedurende de hele middag gefietst hebben, tussen 13.30 en 18.30, zwaar te verduren
Net als GM die zijn eigen motorkracht moest gebruiken.
Maar dan weet hij tenminste weer dat hij een dag met mij is weggeweest.

Dit bericht werd geplaatst in Uit in Eigen Land en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Zwaar zand

  1. Het bargerveen ziet er behoorlijk uitgestrekt uit. Werkelijk verrassend als het begane pad overgaat in ongerept gebied. Niet zo erg trouwens, zoals je zelf al beschrijft is de terugweg op dezelfde weg vaak net zo mooi omdat je alles vanuit een ander perspectief bekijkt

  2. EJW zegt:

    Mooi uitgestrekt en niet gecultiveerd, daar hou ik ook wel van. Mooie tocht samen maar ammer dat GM je niet in wilde smeren, maar je kunt niet alles hebben. (zeggen ze)

  3. Aad Verbaast zegt:

    Mooi verslag van mooie omgeving!

  4. Appelvrouw zegt:

    Henk, EJW en Aad,
    Dank voor jullie reacties.

  5. Dat is wel een bijzonder mooi gebied! Even onthouden voor als ik weer eens in het Noorden ben…

Geef een reactie

