Het levensverhaal van Mosho Musa-1

Vervolg verhaal over het leven van Mosho Musa.
Deel 1

Mosho Musa is zijn officiele naam, maar iedereen die hem kent noemt hem Musa, vanwege de banaan.
Musa had een zware reis achter de rug. Niet dat dat de reden is dat hij zo zwart geworden is hoor, dat is zijn huidskleur omdat hij uit een land komt waar de zon de hele dag je lijf zwart brandt.
Men had hem verteld dat je aan de overkant de wonderlijkste avonturen kon beleven. Waar de overkant is wordt in het overlev(er)ings verhaal niet vermeld.
En wie wil er geen avontuur?
Musa wel in ieder geval.

Helaas ken ik het verhaal niet meer helemaal uit mijn hoofd, mocht een van jullie het nog kennen dan hoop ik op aanvulling. De afbeeldingen heb ik in ieder gelukkig wel.

avonturen van Mosho Musa-1

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Het levensverhaal van Mosho Musa-1

  1. Rob Alberts zegt:

    Het verhaal van Mosho Musa ken ik niet.
    Wel eet ik regelmatig Afrikaanse bananen.
    Maar heb jij al een Afrikaanse Ladyfingers gegeten???

    Smakelijke groet,

  2. niets over te vinden in google. Weet je zeker dat het verhaal niet uit eigen duim komt ? 🙂

  3. Corja zegt:

    Er wordt toch niet geschoten in dit verhaal hè?! Want dan haak ik nu af 😉

  4. Appelvrouw zegt:

    @Rob,
    Die ladyfingers vind ik niks bijzonders. Jij wel?

    @Henk,
    Zo ben ik niet.

    @Corja.
    Met bananen weet je het mar nooit. Ik zal wel een symbooltje invoegen als er geschoten wordt.

  5. Rob Alberts zegt:

    Ik ben meer van de plantain.
    De Nigeriaanse plantain vind ik erg lekker.
    Maar de vrouwen die ik de Ladyfingers liet proeven waren lyrisch.

    Ik ben benieuwd naar deel 2 van je verhaal.
    Smakelijke groet,

  6. EJW zegt:

    Heb me suf gekoekelt maar ik kan de rest van het verhaal niet vinden. Hoop dat je deel 2 van het verhaal wel kent.want je hebt me zeer nieuwsgierig gemaakt. Zo niet, ”dan hebben we de foto’s nog..” In ieder geval wel die bovenaan je blog.

  7. Appelvrouw zegt:

    @ Rob,
    En waren ze dat ook bij gember?

    @ EJW,
    Ik zal zien. Het valt hier in Drenthe niet mee om een foto op mijn blog te krijgen, moet ik altijd vragen of ik achter de laptop van HteD mag, want met al mijn super gadgets lukt het me niet.

  8. Pingback: Het levensverhaal van Mosho Musa deel 2 | Appelvrouw

Geef een reactie

