Huwelijks cadeautje

Onderin een kast vond ik een losse harde schijf.
Waar kwam die vandaan, van wie was die, waarom lag die in dat hoekje?
Het duurde niet heel lang voor ik me herinnerde dat ik die afgedankte schijf ooit van Hans had gekregen als huwelijkscadeautje
Maar ik kon me niet meer herinneren wat er op de schijf stond.
Mijn laptop wilde hem niet herkennen.
ManB kwam net binnen toen ik met de stekkers in de weer was.
“Doet ie het niet?”
“Nee, ik probeer de stekkers er uit en in te stoppen.”
“Geef mij maar”, zegt hij als altijd reddende engel bij computerperikelen.
Tegelijkertijd maak ik me zorgen, het zal toch niet zo zijn dat die ene keer dat ik bij hem thuis was… Ging ik ooit te ver met Hans, hoe ver dan? Sommige voorvallen uit die jaren heb ik niet opgeslagen. Misschien is er ook nooit veel meer gebeurd dan die ene omhelzing.
ManB gaat op de bank zitten en pakt zijn laptop. Ik kruip tegen hem aan om in te kunnen grijpen als Hans, of ikzelf in beeld mocht komen.

De verkenner komt in beeld en zonder problemen wordt de schijf herkend.
Duizende mappen met submappen.
ManB klikt op: Silvia op de boerderij.
Wie is Silvia?
Maar even later zie ik het. Een uitdagende jonge vrouw die geen kleren draagt zit in het hooi, even later wordt ze vastgeketend aan de koeienketting.
“Weg ermee!” raas ik van angst. Ik wil geen verkrachting zien, wat zal het arme kind moeten doorstaan.
Maria met haar paard. Die wuif ik ook snel, ik heb het nooit zo op paardrijden gehad.
“Wat wil jij dan zien?”
Er zijn zoveel mapjes dat ik het echt niet weet.
“Deze misschien?” helpt ManB me op weg.
“Ja, doe maar.” Al heb ik geen idee welke.
Een vrouw staat ordinair met haar bibs naar achteren, heel onnatuurlijk! Het zwarte stringetje bedekt haar billen niet.
Er komt een man uit het donker met iets zwarts in zijn handen. Hij is volledig gekleed, en netjes geschoren. Als zij zich omdraait is te zien dat zij dat ook is.
Angstig kruip ik dichter tegen ManB aan, “wat gaat ie doen?”
“Wacht nou maar even, niet zo ongeduldig.”
Hij klikt ergens op.

In mum van tijd ligt ManB in een deuk van het lachen.
Ik snap het nog niet.
Op het beeld gaat alles heel snel.
Wat is die man kundig!
Het is net een slapstick en door het lachen van ManB word ik ook aangestoken.
Ik sta echt versteld van hoe snel die man dat zwarte ding beweegt en hoe zij haar bibs dan mooi wiebelt en er vanzelf een piepbeestjesgeluid te horen is.
Prieleliep, liep liep. Prieleliep, priep priep.
Tussendoor hoor ik eendjes kwaken, piep piep.
Het is echt voorjaar.
Ik kruip nog wat dichter tegen ManB aan, “gezellig he?”
“Ja, dat moeten we vaker doen, “ antwoordt hij.
“Beslist, want we lachen veel te weinig.”
Hij kijkt me een beetje vreemd aan: “zullen we hem dan nu in de gewone snelheid afspelen?”

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Huwelijks cadeautje

  1. sprakeloosid zegt:

    Er zijn mensen die beweren, een dag niet gelachen is een dag niet geleefd. Tja.

  2. Bij nerd – stelletjes zie je wel vaker dat men elkaar een harde schijf geeft ter bezegeling van eeuwige trouw 🙂

  3. Appelvrouw zegt:

    @ Sprakeloos, Hm, ik vind een dag niet bewogen is een dag niet geleefd.
    Al dat gelach…

    @ Henk,
    Hoe moet dat dan als je zo’n harde schijf van een ander krijgt?

  4. Henk Bossema zegt:

    Tsja, als je naaimachine de geest geeft moet je wat anders verzinnen. Wie wat bewaart die heeft wat 😉

  5. Appelvrouw zegt:

    Henk B,
    Naaien doe ik sowieso alleen, als we iets samen willen doen is het toch meestal iets met tv.
    Je mag rustig zeggen wie wat verstopt vindt nog eens wat.

  6. EJW zegt:

    Ik heb een usb stick maar daar staat niks spannends op

  7. Appelvrouw zegt:

    EJW,
    Nou, daar kan ik je dan dus wel aan helpen,
    een natuurfilm van leeuwen die op buffels jagen heb ik ook nog.

  8. Rob Alberts zegt:

    Ben ik n zo’n winkel gaan kijken.
    Vertel ik jouw verhaal blijkt opeens dat ze die film niet meer hebben.

    Kun jij hem online plaatsen?

    Fijn weekend met zijn tweeën.

    Vriendelijke groet,

  9. Lehti Paul zegt:

    Dat zijn de leukere avondjes samen. Geniet vooral niet met mate! 🙂

  10. Appelvrouw zegt:

    Rob, Ik zal vragen of ManB weet hoe dat moet, ik heb er geen verstand van.
    Maar dat wordt volgende week pas, want morgen heeft hij al andere verplichtingen.

    @ Lehti Paul,
    🙂 Ik zal het doorgeven, zelf hou ik wel van mate, maar niet met iedereen 🙂

  11. Rob Alberts zegt:

    @Appelvrouw, dank!
    Ik wacht het in spanning af.

    Zonnige groet,

Geef een reactie

