‘k Zag twee beren…

Tijdens een boswandeling zag ik tussen wat struiken iets bijzonders gebeuren.
Twee beren die zich tot elkaar aangetrokken voelden! Nou ja, misschien is dat niet bijzonder maar wel voor mij.
Het vrouwtje, dat is die lui tegen de stronk aan ligt, dat ze een vrouwtje is kun je zien aan de uitnodigende houding, nou ja, zij lag daar dus uit te nodigen.
En het mannetje snoof eens diep of de tijd rijp was om daar op in te gaan zonder al teveel geharrewar vooraf.
ik zag twee beren-1

Toen werd ik afgeleid door een hond die aan mijn blote been kwam ruiken en likken, en de meneer die achter de hond aan liep begon een heel verhaal over het mooie weer.
Ik vroeg me af waarom ik niet net zoals de berin lui tegen een boomstronk ging liggen om hem uit te nodigen voor ander soort geklets.
Maar hij had geen aantrekkingskracht, bovendien had hij een likkende hond en daar hou ik niet van. Zijn handen zouden ook wel niet zo hygiënisch zijn van het hondenaaien. Ik ga er maar vanuit dat hij me op zijn minst ook zou aanraken, en ohman, ik krijg terstond allerlei allergieën.
Hij bleef echter maar praten en hoopte misschien dat ik uiteindelijk ging liggen maar hij had niet de charme van de beer. En ik wil een beer, een woeste beer!
Na zijn gezwam, wat volgens mij wel een uur had geduurd, keek ik weer naar de beren.
Tot mijn grote spijt had er zich intussentijd iets afgespeeld wat ik zo graag had willen zien. Wat dat is hoef ik niet uit te leggen hè?
ik zag twee beren-2
Allemaal gemist dankzij een duffe vent!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op ‘k Zag twee beren…

  1. Rob Alberts zegt:

    Een beetje stoffige en suffe beertjes op de foto’s.
    Maar blijkbaar geloof jij nog in sprookjes?
    Voor woeste beren moet je naar andere bossen.
    En voor echte mannen hoef ik jou toch geen tips te geven?

    Vriendelijke groet,

  2. reinejragolo zegt:

    Met die dichtgenaaide berenmondjes heb je geen last van gelik.

  3. Je moet in het Ouwehandse berenbos zijn voor het echte werk en een realistische foto, maar als je verstandig bent blijf je daar ver uit de buurt van hun paringsrituelen

  4. EJW zegt:

    ”Dankzij” die duffe vent heb je dus veel gemist. Dacht vroeger dat beren alleen maar broodjes smeren maar dankzij jou ben ik nu een illusie armer

  5. henk bossema zegt:

    ’t Is duidelijk, de bronstijd breekt aan, hormonen, testosteron en andere hitsige stofjes doen hun werk.

  6. Appelvrouw zegt:

    @Rob, ik geloof graag in sprookjes, ze leiden je af van de hardheid van mijn werkelijke bestaan

    @Reine,
    Daar zeg je wat, goeie tip.

    @Henk J.
    Hier in Drenthe ben ik bekender in t bos en kan ik beter uit de voeten.

    @Ejw,
    Sorry, 18+ had ik er by moeten zeggen.

    @Henk B.
    Het is bar en boos. Ik heb er zelf de lente niet voor nodig Maar de dieren niet

Geef een reactie

