Verweven gevoelens

Vanmiddag ging ik even bij Mevrouw langs.
We babbelden gezellig toen haar zoon Driekus binnenliep. Ik wist niet dat ik nog en zwak voor hem had. Het is alweer een hele tijd geleden dat we elkaar daadwerkelijk liefhadden. Stiekem natuurlijk, want zijn moeder mocht het niet weten.
Hij is ook een verstokte vrijgezel, na zijn scheiding.

Soms zat hij met zijn armen omhoog, handen in de nek, en dan wilde ik zijn ribben weer tellen, zijn flanken voelen.
Zijn subtiele luchtje in me opnemen. Net als toen.
Hoe mooi was het geweest, liefde, genegenheid,
die ene avond in het donker,
in de logeerkamer bij zijn moeder die beneden in bed lag.
Het was geborgenheid, troost, hij net gescheiden, ik een jaar weduwe.
Het was helend voor ons allebei.
We besloten het bij die ene keer te laten om logistieke redenen.
Maar toen ik hem vanmiddag weer zag en rook, toen werkte die helende avond weer.
Voor het eerst in 4 jaar werd ik me bewust van hoe erg ik Vroems mis, die me net zo had liefgehad.
De ervaring met zowel Vroems als Driekus is nooit overschreven.
Zelfs schuldgevoel speelt geen parten terwijl ik de gevoelens met elkaar in vergelijking trek.
Misschien zelfs versterkt Driekus het verlangen naar Vroems.
Ik had nooit gedacht dat het zoveel indruk zou achterlaten, dat het nu, 4 jaar na het overlijden van Vroems nog pijn kan doen.
Evenmin had ik gedacht dat er nog die aantrekkingskracht van Driekus zou zijn.
Maar hoe hij me aankeek…
met zijn warme ogen,
zei me dat het er nog is.
Gevoelens verweven met Vroems.
DIGITAL CAMERA

Ik wist niet dat ik trouw kon zijn aan wat nooit meer komt,
maar misschien is het omdat het altijd blijft.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Verweven gevoelens

  1. Rob Alberts zegt:

    Puinruimen en afval scheiden is opeens een rare foto bij zulke mooie herinneringen.
    Vriendelijke groet,

  2. Blewbird zegt:

    Super uitsmijter en prachtige foto!

  3. beaunino zegt:

    Prachtig geschreven.
    Vooral die laatste twee zinnen dreunen door.

  4. EJW zegt:

    De titel alleen is al mooi, het verhaal is prachtig.

  5. Appelvrouw zegt:

    @ Rob,
    Puin is kostbaar. Je kunt er gaten mee vullen (leegtes mee opvullen).

    @ Blewbird, Beaunino en EJW,

    Dankjullie.

  6. Corja zegt:

    Dank je voor dit prachtblog! En vooral voor de laatste poëtische zin.

  7. Els zegt:

    Ik moest denken aan Shirley Bassey – Something in the way he moves

  8. Appelvrouw zegt:

    els mooi, kbenalheellang blij met dit lied.

Geef een reactie

