Waterijsjes zonder water

Na ruim 2 weken van huis te zijn geweest lag er nog fruit in de keuken.
Wat doe je met oud fruit?
Niet weggooien,
nee.
Malen.
Dan zie je niets meer van de schimmels terug.
In vormpjes invriezen tot waterijsjes
voor mijn vriendin Jannet die me een paar keer heeft uitgelaten in de rolstoel.
Hoop dat ze binnenkort komt om te proeven.
Ik heb er mijn best op gedaan!
waterijsjes

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Waterijsjes zonder water

  1. Goed idee. Aangezien fruit bij mij de kans niet krijgt om oud te worden zal ik het met vers fruit moeten doen. Hopen maar dat het net zo lekker smaakt 🙂

  2. Appelvrouw zegt:

    Henk, bij mij krijgt het ook de kans niet.
    ManB werkt overdag en neemt dan een banaan of mandarijn mee, maar druiven, kiwi, sinaasappels en aardbeien blijven dan al makkelijk liggen. Meestal neem ik ook overgebleven voeding hiervandaan mee, maar hij wilde dat fruit zelf op eten. En zoals gebruikelijk ligt het er dan nog als ik thuis kom. Zie je de mooie beschimmelde aardbeien?
    Zonder in te vriezen smaakte het ook lekker maar we hadden allebei daar een glas vol van op en dit was nog over.
    Ik ben benieuwd of het wel slaagt als ijsje, het stokje zit scheef, en misschien is het wel te topzwaar of smelt het te snel.

  3. henk bossema zegt:

    Schimmel gaat bij mij direct weg. Maar Vrouwe Appel jast de schimmel gewoon door de ijsjes heen.
    Kan dat geen kwaad?

  4. reinejragolo zegt:

    Ik ben altijd benauwd dat mijn ziektekiemen resistent worden tegen penicilinekuurtjes.

  5. Appelvrouw zegt:

    @ Henk B,
    Deze van de aardbeien zijn gemalen he, en dan ingevroren, die vriezen gewoon dood.
    Mensen eten toch ook van schimmelkaas?
    Een jaar of 7 geleden creeerde ik wel eens bewust schimmels.
    Hier een paar bij elkaar:
    https://appelvrouw.wordpress.com/2011/12/18/rece/

    @ Reine,
    Deze schimmels hebben geen peniciline nodig.

  6. EJW zegt:

    Ik had aardbeien van de Plus maar de waren niet te (vr)eten. De bovenkant- waar het steeltje uitkomt- was nog wit, ook na een dag. Dan kan je nog beter jou beschimmelde hebben. Persoonlijk zou ik er een smoothie van maken

  7. Appelvrouw zegt:

    EJW,
    Het is duidelijk nog geen aardbeientijd.
    Dit is ook een smootie, nou ja, gewoon gmalen fruit, zonder water. ManB en ik hadden elk al een glas vol gedronken en dit invriezen wilde ik eens proberen.

  8. Apiedapie zegt:

    Bij mij blijven de appels vaak heel lang liggen. Het is een mooi gezicht, hoe ze van glanzend en gezond langzaam ineenschrompelen naar rimpelig en onappetijtelijk, vervolgens steeds kleiner en donkerder worden, in stilte lijden ze in mijn fruitschaal. Totdat ik ze uit hun lijden verlos, ze in stukjes snijd en door de fruitmixer of hoe heet dat ding haal. De schaal is dan leeg en de volgende dag istie weer vol, met opnieuw een lading verse enthousiaste en nieuwsgierige appels. Ze moesten eens weten.

  9. Appelvrouw zegt:

    Apiedapie, je hebt dus hart voor appels

  10. Volgens mij smaakt dit vies.

  11. Appelvrouw zegt:

    Karin,
    Dat kan zijn, ik heb het nog niet geproefd want ik hou niet van ijs (koud)
    Toen het nog niet bevroren was smaakte het best lekker.

  12. Ik hou niet van aardbeien, ik hou nog minder van beschimmelde aardbeien, ik hou niet van ijs. Wat ga je er nu mee doen? Eeuwig in de vriezer laten liggen?

  13. Appelvrouw zegt:

    Karin, niet zo bokkig doen hoor!
    Ik laat ze liggen tot Jannet komt, mijn nieuwe leuke malle vriendin en die andere, die mogen ze opsmikkelen.

Geef een reactie

