Betaling in natura

Onzeker wrijf ik de olie over de benen van HteD. Is het wel gepast dat ik dat doe?
Als een koning zit hij in zijn stoel en laat zich onder handen nemen.
Het vrouwtje zit op haar knieën op de grond met de handen op haar bovenbenen terwijl ManB haar in allerlei poses vastlegt en mij de foto’s stuurt.
De benen van HteD dwingen mijn aandacht af. Ik wil voor ze zorgen, ze liefkozen zodat ze weer beter worden. Wat schiet je op met gepastheid?
ManB boort een gat, de modder spuit in hun gezichten en met hun mouwen vegen ze elkaars gezicht schoon terwijl ze heel serieus kijken of ieder spetje verwijderd is.
Snot van het vrouwtje stroomt in het geboorde gat waardoor het cement niet wil harden en zij en ManB maken er een modderbad van.
De paarse rimpelloze voeten zou ik veel langer willen masseren maar toch doe ik het niet.
Het vrouwtje maakt een appeltaart voor alle kinderen in de buurt terwijl hun vaders haar begripvol toespreken en hopen op een glimpje van haar lach.
De schaar in mijn hand knipt zonder onzekerheid de sokken in het boord open zodat ze makkelijker aan te trekken zijn.
Ik scheur de pleister iets te ruig van zijn billen waardoor het bloed eruit sijpelt zoals in de vette natte kleigrond thuis het water blijft stromen in het cement.
De nieuwe pleister zit naast de wond geplakt omdat ik alles dubbel zie.
Nadat het vrouwtje 2 dagen met ManB aan het spelen was in de tuin, vraagt buurvrouw Roodhond haar of zij bij ManB woont.
Want ze heeft mij al een half jaar niet meer gezien (dat zegt ze er natuurlijk niet bij).
Het vrouwtje stelt haar gerust: met Pasen komt de vrouw des huizes weer thuis en dan moet het hier netjes zijn anders klaagt ze steen en been, vooral been.

En ze had gelijk!
Maar daarover vertel ik niets want ik los die verschrikkelijk rotzooi en onafgemaakte klus op mijn manier op: ik zet een advertentie in de rubriek: betaling in natura.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op Betaling in natura

  1. reinejragolo zegt:

    Bij betaling in natura mag het ook weer niet uitdraaien op gedwongen winkelnering.

  2. Appelvrouw zegt:

    Reine, de term winkelnering kende ik niet.
    Maar snap hem ook nog niet in deze context.

  3. wokkesplak zegt:

    Foar wat heart wat !

  4. Appelvrouw zegt:

    Wokke, zo is dat. Voor niks gaat de zon op, en valt er regen maar wij mensen doen niets voor niets…

  5. reinejragolo zegt:

    Bij nadere nalezing kom ik inderdaad tot de conclusie dat het hier weinig om het lijf heeft.
    De relatie tot winkelen is te ingewikkeld. Excuses.

  6. Lehti Paul zegt:

    Zelfs voor mij is dit een vrij surrealistisch stuk. Maar ondanks, of dankzij dat, levert het hier wel een glimlach op. (Dit reactiescherm lijkt hier wel die verrekte schutting van je, plaats nu voor tweede keer een reactie….. worldpress pakt ‘m niet. En dat terwijl er geen snot meer te zien is!)
    groet van een vriendinnetje. 😉

  7. Appelvrouw zegt:

    Lehti, dankzij jouw verslag werd het zo surrealistisch 🙂

Geef een reactie

