de sigaar

De sigaar is op, de fles leeg,
En nu val ik het resterende fruit aan.
fruitsigaar

Vind je t niet knap dat t me gelukt is een afbeelding te plaatsen met dit ondingtablet? Daar heb ik 3 dagen over gedaan en t is via de laptop van HteD, defotos verkleind en met mail aan mezelf gestuurd zodat ik ze kon opslaan.
Je moet er wat voor over hebben.
fruitsigaar2

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op de sigaar

  1. Aad Verbaast zegt:

    Ja, met dat gekluns ben je natuurlijk wel de sigaar.
    Prachtige foto (nou ja, de bovenste dan..) van een “stilleven”. Ik vind die absoluut “museabel.”

  2. Rob Alberts zegt:

    Voor mij zijn de foto’s te wazig en te donker.
    Of je bent niet meer scherp na die fles of er hangt teveel sigarenrook in de lucht.
    Stop maar met dat tablet gehannes.

    Vriendelijke groet,

  3. Je hebt in ieder geval een variatie aan ingrediënten voor je stilleven bijeen gezet

  4. Appelvrouw zegt:

    @aad, precies; de sigaar.

  5. Appelvrouw zegt:

    Rob, ik wil het tablet graag beheersen maar hou niet van dagenlang uitzoeken. Ik stop echter nog niet. Xkan t zijn dat je beeldscherm donker staat ingesteld? Op mijn tablet zien ze er zelfs te licht uit en op de laptop juist minder mooi gekleurd. Ik wou dat dat overal universeel was.

  6. Appelvrouw zegt:

    Henk, op de bovenste foto heb ikniets gedaan, alleen een zaklampke er boven. Op de onderste hebben wij ons uitgeleefd misschien waren we wat waziggeworden.

  7. knutselsmurf zegt:

    De onderste is bewogen. Misschien stond de camera wel op een statief, maar bewoog de lichtbron.

    Gewone beeldschermen zijn nooit gecalibreerd, dus de kleuren kunnen flink afwijken van de werkelijkheid. Mijn ex. kocht een keer een bank op Marktplaats en ze was heel boos toen ze hem kreeg en hij veel bruiner was dan hij op de foto leek. Volgens haar was dat mijn schuld, want ik had hem in het echt gezien en niks over die kleur gezegd. Maar op mijn beeldscherm klopte de kleur.

  8. Appelvrouw zegt:

    Knutselsmurf, de wereld is wel eens vaker bewogen.

    Bedankt voor je uitleg over kleurenschermen.

  9. Henk Bossema zegt:

    die bovenste foto is begrijpelijk maar die onderste is uitzonderlijk, als een rare surrealistische droom,
    een fruitschaal (ok) met fruit (ook nog ok) maar dan met een zwarte biljartbal (vreemd) en dan ook nog een sigaar (bizar.) Misschien daardoor juist zo boeiend.

  10. Appelvrouw zegt:

    Henk B, de onderste vind ik van wege t vreemde en onscherpe mooier dan de bovenste. Volgens mij is die zwarte bal een bloed sinaasappel.

  11. Henk Bossema zegt:

    een bloed sinaasappel, hoe sinister dus.

  12. Appelvrouw zegt:

    Henk B, 😁

  13. EJW zegt:

    De bovenste foto is mooi. Het fruit is gezond, de sigaar niet en wat er in die fles gezeten heb weet ik niet. Overigens geeft mijn beeldscherm het goed weer, niet te donker en niet te licht. .

  14. Appelvrouw zegt:

    Ejw, in de sigaar zat brandewijn en in de fles berenvburg, die ik weg kreeg met honing en als
    Protest erg misselijk werd.

  15. Rob Alberts zegt:

    Vreemde sigaren rook / drink jij.

    Druilerige groet,

  16. Rob Alberts zegt:

    Vage, donkere foto’s van bloedsinasappels geven opeens een heel ander beeld van deze blogger.
    Verbaasde groet,

  17. Rob Alberts zegt:

    Misschien heb ik nu een te donkere blik.
    Vriendelijke groet,

Geef een reactie

