Huwelijkse trouw

Van politiek weet ik niets, anderen snappen dat veel beter en ik laat de meningen maar aan hen over.
Maar hoe stem je dan?
Dat was dit keer heel eenvoudig.
Bij het tv programma Pauw zag ik 2 vrouwen die pleiten voor polygamie of vreemdgaan.
Wat ze nou precies wilden vertellen is mij enigszins ontgaan maar een van hen had 2 mannen.
Niks bijzonders, zou ik denken, is ook geen vreemdgaan of huwelijkse ontrouw omdat ze het openlijk deed.
Tegenover hen zat van der Staaij van de SGP.
Hij pleit voor huwelijkse trouw.
En dat mag ook wel eens gezegd worden!
1 op de 3 relaties strandt.
En hoe komt dat? omdat we ontevreden over de sexualiteit zijn.
Ok, daar kan ik wat van begrijpen, in mijn jongen jaren waren mijn hormonen ook lastiger.
Sexuologe, Astrid Kremers, zegt dat een gezond en bevredigend seksleven voor beiden heel verbindend kan werken.
Zelf heb ik die ervaring andersom. Door verbinding is je sexleven bevredigend, omdat liefde de bron is, niet de wellust.
Maar misschien is dat na 10 jaar ook wel zo saai en verlang je naar die spetterende date. Net zoals wanneer je een spetterend sexleven hebt, je na een aantal jaren wel eens echte intimiteit wilt.
Hoe pep je dan je relatie weer op?

Volgens Kremers kun je gaan daten met je eigen partner.
Ik zag het destijds bij de sexacademie op tv ook. Spannende dingen met elkaar doen, in “sexy” ondergoed het huishouden doen.
Ik word daar allemaal zo moe van.
Maar van der Staaij had een veel betere tip.
Ga bij elkaar zitten en verdiep je in de ander, kijk naar wat die nodig heeft.
Een dame aan tafel kwam daartussendoor met een tip “desnoods een dildo”.
Ja, kijk, die heeft er niets van gesnapt! (Zit je lekker samen op de bank, haalt hij een dildo uit zijn zak.
In plaats van een goed gesprek of romantiek.)
Van der Staaij was krachtig in zijn vervolg en wimpelde haar dildolust met een handgebaar van tafel. Geweldig die man!
Hij pleitte voor aandacht voor elkaar, en op die manier geborgenheid creëren.

Ik was helemaal overstag! Op die man ga ik stemmen!
Weg met de dildo’s, leve de geborgenheid.
Had iemand dat niet veel eerder moeten roepen?
Al jaren worden we platgegooid met opmerkingen dat ons sexleven spannend moet zijn, dat we dit moeten en dat willen.
Maar hoe zit het met ons geestelijk leven?
In mijn jaren met Vroems keek ik vooral naar zijn behoeftes en daar voelde ik me goed bij.
Anderen zeiden dat ik mezelf wegcijferde, ik heb het zelfs een keer geloofd, dat was heel erg! Want ik cijferde mezelf niet weg het was liefde.
Dat heb ik bij ManB nog niet opgebouwd, maar van der Staaij heeft mijn ogen geopend.
Vanavond ga ik lekker met ManB op de bank zitten en vraag hem wat hij nodig heeft.

nodig

PS: blijkt dat bij de provinciale staten helemaal geen sgp te kiezen is!
Wat nu?

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Huwelijkse trouw

  1. marckooij zegt:

    Hm. Mijn vriendin heeft twee mannen en daar zijn we alle drie erg blij mee.

  2. Appelvrouw zegt:

    Marc,
    Het is een leuk liedjesregeltje van je.
    Ik ben geen tegenstander van meerdere verhoudingen, maar wel voorstander van openheid.
    Al zijn er ook vreemdgangers die juist zweren bij iets stiekems buiten het huwelijk om het huwelijk spannend (of dragelijk) te houden. Ik ben daar zelf niet voor.

  3. marckooij zegt:

    Ah! Ik had het niet bedoeld als liedregel maar wie weet kan ik er wat van maken.

    Tja, dat het voor ons goed werkt betekent idd nog niet dat het voor jou (of anderen) prettig zou zijn. Smaken verschillen zullen we maar denken..

  4. Appelvrouw zegt:

    Mark, voor mij zou het prima zijn! maar ik begin er niet meer aan.

  5. Aad Verbaast zegt:

    Normaal is die van der Staaij toch wel erg Bijbelvast. Maar deze keer heeft hij toch wel iets over het hoofd gezien: God zit er niet mee als een man meerdere vrouwen heeft, mits er aan een enkele voorwaarden wordt voldaan.
    “Neemt hij er nog een vrouw bij, dan mag hij de eerste niet minder voedsel en kleding geven en ook de omgang met de eerste niet beperken.” (Exodus 21:10).
    Polygamie was wel zijn ding. En liefde gaat door de maag.

  6. broekstukken zegt:

    Gelukkig maar dat je die engert geen stem hebt kunnen geven. Wat er er eerst is de sex, de liefde, de aandacht of de intimiteit weet ik niet. Dat verschilt ook nogal eens. Het een kan het ander veroorzaken, maar wie botst op wat, of wat op dat, ook dat wisselt volgens mij. Gewoon alles doen of proberen waar je je goed bij voelt en de ander ook. Met hoeveel ook dat maakt me geen zier uit. laat ik daar Exodus (zoiets staat ook in de Koran als ik het goed heb) maar volgen, als zou je man en vrouw moeten kunnen verwisselen en dat ‘nemen’ zint me ook niet.

  7. Wat zou het leven gecompliceerd zijn met meerdere vrouwen. Leven met eentje is al moeilijk genoeg. Stemmen op SGP ? …… nee, dank u

  8. Appelvrouw zegt:

    @ Aad,
    Maar God ging (of gaat?) alleen over de man, maar hoe zit dat met de vrouwen?
    Meerdere vrouwen hebben was dus wel een teken van welgesteldheid. Groot voordeel dat de vrouwen niet zo aan je hangen maar elkaar kunnen steunen, of lastig vallen.
    IN die tijd kwam de man toch alleen maar thuis om te eten en te slapen?

    @ Martin,
    Mooie aanvulling.
    Ik vond het soms best spannend om genomen te worden, maar dat is iets anders dan dat iemand me neemt.

    @ Henk,
    Volgens mij is het leven een stuk rustiger voor de man als hij meerdere vrouwen heeft, want in deze tijd werken dan alle vrouwen, en als hij een avond lekker op stap wil met vrienden of op zijn kamer wil knutselen, dan is dat geen bezwaar, de vrouwen hebben elkaar dan nog en hoeven hem niet lastig te vallen. Een een op een relatie vraagt veel meer van elkaar.
    Nou ja, dat denk ik, ik heb nog nooit 2 mannen gehad, alleen maar een relatie en een aanvuller. Tot ik vriendschap veel leuker vond dan die aanvulling (op zich).

  9. marckooij zegt:

    Nou Appelvrouw. Of het nou gaat om mannen of vrouwen, hoe meer er zijn, hoe meer problemen.

  10. knutselsmurf zegt:

    Heb je “geen van allen” gestemd ?

    Wat heet vreemdgaan ? Als je gaat verhuizen ga je toch ook niet 1 maand op straat wonen, zodat de huurperiodes niet overlappen ?

  11. Appelvrouw zegt:

    @ Marc,
    Oh, jammer, nu valt mijn droombeeld in duigen.

    @ Knutselsmurf,
    ik heb inderdaad “geen van allen” gestemd, alleen een kleintje.

    Volgens mij wordt de term vreemdgaan zelden onbegrepen, in tegenstelling tot de daad.
    Je vergelijking met huren snap ik dan ook niet.
    Wat ik zelf vaak aanvoer is dat vrouwen om de zoveel tijd een nieuwe kapsel willen, of beweren dat het tijd is voor nieuwe meubels. En dat wordt ons zelfs vaak opgelegd door de omgeving.
    Maar niemand zegt: zou je die ouwe vent met zijn ribbelbuik en uitgedroogde hangzak niet eens vervangen?
    Dat mensen die steeds iets nieuws willen wel trouw zijn aan hun partner vind ik ook altijd moeilijk te begrijpen. Maar ik heb zelf een heel trouwe man die vaak iets nieuws wil, op technisch gebied tenminste.

  12. EJW zegt:

    Ik ben nogal conservatief. Gewoon één vrouw want stel je voor dat ze tegelijk iets willen en dan ruzie gaan maken wie het eerst mag. Dan ontstaat er ruzie en moet ik lootjes gaan trekken. Veel te veel gedoe allemaal. Een hangbuik, uitgedroogde hangzak evenals hangborsten en wat minder strakke schaamlippen zijn allemaal zaken die kunnen gebeuren met het ouder worden. Mensen op leeftijd hebben ook vaak grote oren en mankeren wat. Dan komt het op echte liefde aan.

  13. Appelvrouw zegt:

    EJW,
    Mooie reactie van je, dankje.
    Ik had er nog niet bij stilgestaan dat de kans zou bestaan dat ze allebei tegelijkertijd zouden willen en dat een van hen dan op haar beurt moet wachten.
    Misschien is lootjes trekken dan wel eenvoudiger. Al krijg ik daar in deze context best vreemde beelden bij.

Geef een reactie

