Een kwestie van principe

Maandag heb ik flinke ruzie met ManB gemaakt over een ernstige privé kwestie, een kwestie van principe.
Hij kreeg ’s avonds een zware verkoudheid of griep. Ziek in bed.
Net goed, dacht ik, eigen schuld, en ik ga niet voor je zorgen.
Dagenlang hield ik het vol hem te negeren, zelfs als hij in de keuken een kopje thee pakte, of op de bank tv keek, of als hij iets aan me vroeg deed ik alsof hij er niet was.
Mijn gedachten werden steeds boosaardiger, ik zou nooit meer voor hem zorgen, zelfs zijn was niet meer doen, en zijn bed nooit meer verschonen. Voortaan neem ik de warme maaltijd om 13 uur ipv 18.45 met hem.
En ik ga ook weer eens een vrijer zoeken, voor een keertje maar. En als ik ooit weer kan autorijden dan ga ik weg als we zo’n ruzie hebben! Dan huur ik een vakantiehuisje of hotelkamer of ga naar mijn inmiddels opgescharrelde vrijer.
Er kwam maar geen einde aan mijn wraakgevoelens. Evenmin aan zijn verkoudheid die alsmaar erger werd, het hoesten, kreunen en steunen ging maar door de kamer als hij beneden was.
Wat een aansteller, dacht ik dan, en ging naar boven om me met mijn wraakgevoelens bezig te houden.

Op vrijdagmiddag half 2 viel me op dat nog steeds niet beneden was gekomen en al die tijd niets gegeten en gedronken.
Na zoveel dagen ben ik de kwaaiste niet en zette mijn principe kwestie even opzij.
Bracht hem een kopje slappe thee met een beschuit en we lachten naar elkaar.
Doorgaans krijg ik nooit een griep of verkoudheid als hij het heeft. Daar ben ik veel te eigenwijs voor!
Dit keer is dat anders.
Tegen zoveel snotterende bacillen is mijn weerstand niet bestand.
Nadat ik hem had voorzien van thee was het mijn beurt.
De griep epidemie is toch op zijn retour? Moet ik nog nou op de valreep geveld worden!
Net goed, eigen schuld!
De wraak sloeg blijkbaar terug.

Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst zo’n griepje had, alsmaar koud, geen eten en drinken binnen houden, zere huid, hoofdpijn. Pijn in de luchtweg naar beneden, hoesten proeft naar bloed.
Misschien was ManB toch niet zo’n aansteller als ik dacht.
Maar vannacht ben ik mijn stem verloren.
Eigen schuld
als je niet wilt praten heb je die stem ook niet nodig.
pinguin vlinder

PS: Amerikaanse Griep
Ik wil u niet bangmaken.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Een kwestie van principe

  1. broekstukken zegt:

    beterschap beide

  2. Appelvrouw zegt:

    Martin, dat kan ik tweeerlei opvatten 🙂
    Beterschap voor onze relatie of voor de griep.

  3. broekstukken zegt:

    hoe meer beterschap hoe beter

  4. beaunino zegt:

    Beterschap!

  5. Aad Verbaast zegt:

    Principes zijn er om van af te wijken. Dan kom je er nog goed van af met zo’n griepje.
    Desalniettemin: beterschap gewenst!

  6. EJW zegt:

    Griep is erg vervelend. Een griepprik heb ik nooit gehaald, ik weet van mensen die er zelfs ziek van zijn geworden. Beterschap gewenst, ook voor ManB voor wie je m.i. onterechte wraakgevoelens had daar hij echt ziek was.

  7. Appelvrouw zegt:

    @ Martin,
    Dat is een goede.

    @ Beaunino,
    Dankje

    @ Aad,
    Heel soms moet je je grens bewaken door toch aan je principe vasthouden.
    Dat is een griepje waard.

    @ EJW,
    De griepprik schijnt ook geen invloed te hebben op deze griep.
    Mijn schoonmoeder van 81 heeft ook nog nooit een griepprik gehaald.
    Mijn wraakgevoelens gingen niet over die griep maar over de principe kwestie.
    Maar ik snap het al hoor, mannen begrijpen elkaar hier veel beter in, die steunen elkaar altijd als ik eens een keer ruzie heb (maar hij begon…).

  8. reinejragolo zegt:

    Ik val altijd weer stil van een lovestory.

  9. Appelvrouw zegt:

    @ Reine,
    Ah, je snapt het 🙂

  10. HansDeZwans zegt:

    Ik ben 2x thuis geweest door ziekte. Gelukkig kan ik voor mezelf zorgen, heb geen hulp nodig. 🙂

  11. Appelvrouw zegt:

    Hans,
    Het hangt maar af van je ziekte. Ik heb zelf de afgelopen maanden aan de lijve ondervonden dat je soms echt hulp nodig hebt, dat het lichaam het doodleuk niet doet. Dan is hulp reuze handig, ik ben niet voor niets getrouwd! En de dames van de rolstoeluitlaatbrigade doen de leuke dingen met me.

  12. Ik ben de dans weer ontsprongen. Beter nog, wij drie zijn de dans ontsprongen. Heb je al gehoord over de “manflu”? Ik weet niet of de onderstaande link hier open gaat, zo niet kan ik je aanbevelen om de link met copy+paste te openen. Lachen!

  13. Appelvrouw zegt:

    Karin, poor little Bunny. Mannen zijn echt kleinzeriger he.

Geef een reactie

