Restjes verwerkt

Van wat kleine restjes stof heb ik barbiekleertjes gemaakt.
barbie kledingsetje zwart-kleurrijk reststof-1
Natuurlijk moeten er sokjes bij, zelfs al staat het niet leuk.
Alleen het zwarte rokje is van een grotere lap.
barbie kledingsetje zwart-kleurrijk reststof-2

Volgens mij krijg ik de meeste last van mijn handen van het lopen op krukken. Hoe minder ik dat doe hoe meer ik met mijn handen kan
(geloof ik).

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

22 reacties op Restjes verwerkt

  1. jeetjemina zegt:

    Oh Helemaal geweldig! Maar waarom op krukken. Heb vast iets gemist

  2. Appelvrouw zegt:

    Jeetjemina, ik zit ook buiten wel in de rolstoel omdat ik al 5 maanden heel erge last van mijn heupen heb waar ik onlangs mri scans voor heb gekregen, nog geen uitslag.
    Maar ik had al wel ca. 15 jaar last van mijn heupen maar volgens mij nog niet eerder zo lang zo heftig.

    Dankje voor het compliment voor de kleertjes.

  3. Lehti Paul zegt:

    Mens, die sokjes… hoe doe je het?!
    Maar als je van zijdezachte fleece nu ook zoiets om je krukken heen handwerkt, heb je vast minder last van je handen. Hoop ik dan.
    (ik las over de naam reageerster hierboven heen en las jouw reactie drie keer over en dacht steeds: ‘huh, is appelvrouw nu beledigd dat iemand zegt iets te hebben gemist. Ach, wat en naam met betekenis niet teweeg kan brengen. 😉 Internet is leuk maar misverstanden ontstaan zomaar.

  4. reine zegt:

    Je hebt een royale tulband gemaakt.
    Zo bleef er weinig stof over voor een onderbroek voor dat armzalige kontje.

  5. Appelvrouw zegt:

    @ Lehti Paul,
    ohnee hoor, ik ben beslist niet beledigd als iemand iets mist. Ik verwacht van niemand dat ze mijn blog lezen of onthouden.
    Misschien kom ik wel hard over, geen idee hoe het anders moet, terwijl ik het niet zo voel. Ik zei toch dat ik sociaal onhandig ben 😦 Het is niet voor niets dat er veel reageerders weer verdwijnen.

    Die sokjes zijn heel makkelijk. Met mijn handen op de krukken gaat het om de druk, niet om de zachtheid (helaas). Je steunt met je gewicht op de krukken. Tot gisteren liep ik op 2 krukken als ik naar de schuur ging. Vandaag heb ik besloten dat terug te brengen tot 1 zoals in huis.

    @ Reine,
    Ohoh… dat op haar hoofd is misschien wel een luier.En praat me niet over die “kontjes” van barbies, dat is echt niks, zoals je al weet. Geen eer aan te behalen met een mooi broekje, zelfs een string is niet te doen.

  6. Aad Verbaast zegt:

    Het wordt, gezien de zich uitbreidende collectie kleren, hoog tijd voor een grote inloopkleerkast voor Barbie.

  7. Suskeblogt zegt:

    Ook al heb ik nooit met barbies gespeeld, toch vind ik het resultaat mooi.

  8. Appelvrouw zegt:

    @ Aad,
    Daar zeg je wat. Ik zal eens navraag doen bij Ikea.

    @ Suske,
    Ik speelde ook nooit met barbies, tot ik ze op de foto zette, en nu kleren voor ze naai. Of dat echt spelen is weet ik niet zeker.

  9. Fenny zegt:

    De sokjes storen totaal niet, je bent een geweldenaar/kunstenaar met naald en draad, een Top-stylist! (Dat je het weet).
    Ik wil graag een nieuw mailtje voor bespreking van de Lentekriebels en aanverwante zaken.

  10. Fenny zegt:

    Door opwaardering van de computer door zoon ben ik je mailadres kwijt.

  11. Appelvrouw zegt:

    Fenny, dankje. Kon ik mezelf maar zo mooi aankleden!

    Lentekriebels? Aha… jammer dat ik daar geen last van heb.

    Ik heb een heel makkelijk mail adres, appelvrouw apestaart live.nl Maar ik stuur jou wel een mailtje om te horen wat die lentekriebels teweeg kunnen brengen.

  12. Wat voor naaimachine heb jij?

  13. EJW zegt:

    Zo kan je van restjes toch iets moois maken. Knap hoe je dat voor elkaar krijgt als ik dat probleem met je handen lees. Ik hoop zeer dat je je hobby kan blijven uitoefenen. Een mens verdient het niet dat hem;haar alles ontnomen wordt

  14. Appelvrouw zegt:

    Karin,
    Ik heb een pfaff, al 25 jaar doet ie het.
    https://appelvrouw.wordpress.com/2014/09/18/mijn-broek-vermaakt/

    EJW,
    Dat hoop ik ook, EJW. Misschien is er een hoger doel dat ik al die beperkingen en klachten heb.

  15. Ha wat een modern ding! Ik heb ook een Pfaff die net iets ouder is dan ik ben, een jaar of 55. Toen mijn moeder hem kocht (zij was een professioneel) het mooiste van het mooist. Met een motor, zeer vooruitstrevend 🙂 Ik heb zo gauw geen foto voorhanden.

  16. Naaimachines doen het bij mij nooit goed. Dat ik a technisch ben belemmert mij sterk in een carriére als naaister zowel als fotografe. De nieuwe barbiekleren zijn weer zeer geslaagd, Appelvrouwtje. En de sokjes zal ze nu ook nog wel blij mee zijn. Heeft ze in elk geval, ondanks een koude bips toch lekker warme voetjes

  17. Appelvrouw zegt:

    @ Karin, ok. Ik begon met een handnaaimachine.

    @ Babbelegoegje,
    Heb je wel andere kwaliteiten? 🙂

  18. Vooral de sokken vind ik geweldig!

  19. Appelvrouw zegt:

    Beeldspreker, bedankt.
    Ik vind de sokjes het sjieke nogal breken, maar dat past precies bij mij.

  20. Een handnaaimachine, is dat niet een contradictio in terminus? Afijn, puur toeval ben ik vandaag aan het naaien met de hand, met naald en draad dus.

  21. Appelvrouw zegt:

    Karin, naaien met de hand is ook lekker ontspannen. Wat maak je?

  22. Ik was een wollen vest aan het repareren, met een Japanse doorstoptechniek, Boro.

Geef een reactie

